Browsing Institutt for design by Title
Now showing items 75-94 of 1201
-
Bachelor thesis IDG3910 - Implementation of Artificial Intelligence in iSonen
(Bachelor thesis, 2024)Sammendrag Innledning: iSonen er et arrangementsverktøy for idretten, utviklet som et samarbeid mellom Norges Idrettsforbund (NIF) og Buypass. iSonen lar idrettsklubber opprette arrangement, hvor deltagere kan melde seg ... -
Bacheloroppgave, IDG3910 Interaksjonsdesign BIXD
(Bachelor thesis, 2023)Denne oppgaven handler om hvordan Gina Tricot kan utvikle en ny løsning med forbrukeren i fokus, i forhold til en mer bærekraftig kleshandel og handelsopplevelse, hvor oppgavens problemstilling er som følger: “Hvilke ... -
Backload: web application for increased transportation efficiency
(Bachelor thesis, 2018)Driving with extra available space is a common occurrence in the cargo transportation industry. In Norway, approximately one third of the kilometers driven by transportation trucks are without cargo. By creating a web ... -
Barne-TV. Produksjon og utvikling av livssynsprogram for barn
(Bachelor thesis, 2011)NORSK: Dette prosjektet har gått ut på å utvikle et pilotprosjekt til en barne-TV produksjon for et kristent TV-produksjonsselskap. Oppdragsgiver, Hope Channel Norge, ønsker å produsere flere programmer for barn. Pilotprosjektet ... -
Barriers of trust in information sharing networks
(Master thesis, 2011)The research area in question in this thesis is an analysis of success factors in information sharing trust networks that are designed to combat cyber crime. Information sharing is one of the key elements in successful ... -
Barriers to User Acceptance of Virtual Reality in the Construction Industry
(Master thesis, 2020)Denne afhandling undersøgte dele af den norske byggebranche med det formål at identificere potentielle tilengelsesbarrierer over for VR. Dette var et samarbejdsprojekt mellem NTNU og Vixel, hvor forskeren gennemførte en ... -
Bedre brukeropplevelser hos fastlegen: Å skape gode opplevelser for pasienten under legebesøket, gjennom styrket pasientdeltakelse - et tjenestedesignprosjekt
(Master thesis, 2014)Dette prosjektet har hatt som mål å finne relevante løsninger til utfordringer rundt pasientdeltakelse i legekonsultasjonen. Prosjektet starter med å kartlegge og skape forståelse rundt det komplekse systemet som utgjør ... -
Behavioural Design in Online Discussion: - A Theoretical Evaluation of Persuasive Solutions
(Master thesis, 2017)An attempt at providing an overview and fundamental understanding of the psychological and theoretical aspects to user behaviour in online discussion, as well as discussing ethical boundaries and practicality of persuasive ... -
Best uten røyk
(Bachelor thesis, 2003)Prosjektet er en kampanje mot røyking rettet mot ungdom. Det er ingen arbeidsgiver, så prosjektet er fiktivt. Det skal ikke publiseres på noe vis utover det som er fastlagt fra HiG. Kampanjen består av en webside og en ... -
Bias in research for design: Considerations for designers when conducting user experience research
(Master thesis, 2021)This study investigates how user experience (UX) practitioners consider bias in their research by reviewing and analyzing published materials in tandem with ethnographic methods. Research bias refers to the ways in which ... -
Bibliofil – Forslag til utbedring av bibliotekstjenesten Bibliofil
(Bachelor thesis, 2021)I dette avsluttende bachelorprosjekt i interaksjonsdesign ved NTNU: Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet på Gjøvik har prosjektet med problemstillingen «Hvordan kan Bibliofil gjøres enklere å bruke for alle ved ... -
Bilderedigering i mobilapplikasjon
(Master thesis, 2019)I denne oppgaven skulle det lages bilderedigering som et tillegg i Telenor sin allerede eksisterende skylagringsapplikasjon. Denne oppgaven gikk ut på å prosjektere hva dette kunne være. Det ble funnet at den beste ... -
Billig og effektiv direktesending
(Bachelor thesis, 2018)I denne oppgaven bruker vi den lille datamaskinen Raspberry Pi som kjerne i et flerkamera direktesendingssystem. I et tidligere emne utviklet vi systemet, og det er på bakgrunn av disse erfaringene vi har videreutviklet ... -
Birds, bees and bats: Exploring possibilities for cohabitation in the more-than-human city
(Chapter, 2022)Urbanization pressures are creating conditions for greater urban density. However, cities are home for both humans and a diversity of nonhuman natures, where heightened proximity between species can cause friction and ... -
Blikk på skjermen: bruk av eyetracking for evaluering av visuelt komplekse TV-programmer
(Master thesis, 2007)NORSK: Etter hvert som TV går inn i en ny digital hverdag får produsentene nye verktøy. Det gir muligheter for å produsere langt mer komplekse TV-bilder enn tidligere. Det er lite kunnskap om hvordan seeren påvirkes av ... -
Borge/computer : CD-rom, Websider, CompanyCard, LOGO
(Bachelor thesis, 2003)Vi har laget en webside som kortfattet inneholder informasjon oppdragsgiver vil gjøre lett tilgjengelig for sine kunder. En Cd-rom som inneholder litt mer utfyllende informasjon, og CompanyCard som skal brukes sammen med ... -
Bransjerelaterte læringsaktiviteter i medie- og designfag - Praksis og involvering med arbeidslivet scorer høyt hos studentene
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Samarbeidet mellom høyere utdanning og arbeidslivet er blitt vektlagt sterkere de senere årene. Både NOKUT og Kunnskapsdepartementet prioriterer utvikling av slikt samarbeid på ulike nivåer. Dette er synlig gjennom meldinger ... -
“Briefly Entertaining but Pointless”: Perceived Benefits & Risks of Social Robots in the Home
(Extended Abstracts of the 2023 CHI Conference on Human Factors in Computing Systems;, Chapter, 2023)In contrast to the adoption of personal assistants, social robots have yet to break into the domestic market. Several manufacturers have introduced and quickly retracted their social robots for the home. We report on a ... -
Bringing elements of suspense and surprise to enhance LEGO play experiences
(Master thesis, 2024)Denne oppgaven er basert på en retning foreslått av LEGO, med tittelen "Built to Play". Den foreslåtte retningen fra LEGO lyder: "Oppfinn nye fysiske lekefunksjoner som gjør at barn leker lenger og på flere forskjellige ... -
Bringing Reality Back to Virtual Reality - A Collaborative Tool for Multidisciplinary Teams
(Chapter, 2020)The use of Virtual Reality (VR) supports larger strategic goals in the industry, including the geographically diverse working markets, large-scale projects and increased collaboration, both locally and globally. At the ...