Blar i Institutt for design på tittel
Viser treff 370-389 av 1201
-
The Effectiveness of Adaptive Automation in Human-Technology Interaction
(Chapter, 2023)This paper focuses on the design and effectiveness of adaptive automation in Safety-critical systems. Our perspective is to focus on the human agent in the system as part of the Meaningful Human Control (MAS) project, ... -
Effects of ambient illumination on text recognition for UI development
(Chapter, 2018)In this research, the effects of illumination intensity on character recognition performances has been assessed for LCDs. Measuring how the minimum acceptable contrast ratio in the content changes as the device is moved ... -
Effects of different map interfaces on cognitive map development
(Master thesis, 2021)Å være avhengig av navigasjonssystemer i veifinningssituasjoner er potensielt problematisk. Ett problem med navigasjonssystemer, og spesielt de med såkalt turn-by-turn-navigasjon, er at de kan senke menneskers evne til å ... -
Effects of Gameplay Dynamics on Visual Attention
(Peer reviewed; Journal article, 2024) -
The effects of learning environments on student active learning
(Chapter, 2023)Student active learning has been shown to have a significant positive effect on learning outcomes as experienced by students. The learning environments where these activities take place are often simplified to describe the ... -
Effects of Packaging and Food Waste Prevention by Consumers on the Environmental Impact of Production and Consumption of Bread in Norway
(Journal article; Peer reviewed, 2018)Bread is a staple food in Norway, with a yearly per capita consumption of 52 kg. It is an important source of energy, dietary fibre and protein as well as certain minerals and vitamins. Previous studies have shown that ... -
Effektiv implementering av kreativitet i ikke-kreative bedrifter
(Master thesis, 2015)Bakgrunn Behovet for kreativitet gjør seg i stadig økende grad gjeldende i de fleste norske bedrifter. For å kunne konkurrere globalt, må kreativiteten økes slik at også innovasjon får mulighet til å utvikle seg. Det finnes ... -
Efficient use of Signifiers in VR Environments
(Master thesis, 2021)Som en del av en masteroppgave ved NTNU Gjøvik, ble en studie gjennomført våren 2021 angående signifiers i Virtual Virkelighet (VR). Studien undersøkte hvilke effekter visuelle og haptiske signifiers hadde på brukeres ... -
Egocentric Leisure Boat Navigation in a Smartphone-based Augmented Reality Application
(Journal article; Peer reviewed, 2018)This paper outlines the results of a project to develop and test an augmented reality smart phone application (‘app’) to aid the safety of navigation of leisure sailors with limited navigational skills. The app works in ... -
Ein redefinisjon av den moderne bilen: Eit skandinavisk køyretøykonsept
(Master thesis, 2019)Denne masteroppgåva er eit prosjekt i samarbeid med forskingsorganisasjonen Sintef Manufacturing. Bakgrunnen for oppgåva er at Sintef Manufacturing saman med bilindustrien på Raufoss ser på moglegheita for å produsere ein ... -
Elucidating hermeneutic and reflective design practices; is it possible to present a prescriptive process?
(Chapter, 2018)Reference to six modes of design reasoning, this article aims to elucidate designers´ hermeneutic and reflective ways of thinking. It seeks to answer whether it is possible to present a prescribed hermeneutic and/or ... -
Embodiment in Designing Interactive Aesthetic Experiences
(Master thesis, 2019)Design av interaktive opplevelser blir ofte diskutert i kontekst av digitale apper og deres grafiske grensesnitt. Det teoretiske grunnlaget for slike design ligger ofte i tradisjonell kognitiv teori, som ser på menneskesinnet ... -
Embracing Digital Sustainability: Guideline Development and Implementation for TV2
(Bachelor thesis, 2023)Denne oppgaven undersøker potensialet for retningslinjer for bærekraftig webdesign for å forbedre effektiviteten til TV2 sine nettsider, spesielt med mål om å redusere sidens vekt, lastetider og energikostnader. Som en ... -
Emerging circular economies: Discourse coalitions in a Norwegian case
(Peer reviewed; Journal article, 2021)The transition to a circular economy (CE) remains an anticipated future with alternative pathways for its fulfillment. Most research on CE is normative about technological approaches and interpretations for production and ... -
Empathy from Afar? Towards Empathy for Future Maritime Designers and Remote Operators
(Journal article; Peer reviewed, 2022) -
Empowering Design Education for Sustainability: Integrating Sustainable Diary Development into Design Education
(Master thesis, 2024)Konseptet Utdanning for “Education for Sustainable Development (ESD)” oppstod for å møte det presserende behovet for å utdanne individer om miljøutfordringer og utstyre dem med essensielle ferdigheter innen bærekraft. Til ... -
Empowering Language Education: A Universally Designed Gamified Platform for Teaching Norwegian Sign Language
(Master thesis, 2024)Et lands tegnspråk benyttes vanligvis av deres døve og hørselshemmede samfunn. Det faktiske antallet tegnspråkbrukere over hele verden er langt flere enn antall døve og hørselshemmede, noe som kommer av personlige og faglige ... -
En brukersentrert tilnærming til tryggere toppturer
(Master thesis, 2024)Natur og friluftsliv ligger i hjerterota av norsk nasjonalkultur. De siste årene har randonee og topptur på ski blitt veldig populært. Fjellturer på ski innebærer ofte flotte naturopplevelser, fysiske utfordringer og sosiale ... -
En brukervennlig fondsløsning for unge voksne
(Bachelor thesis, 2024)I denne bacheloroppgaven er det sett på hvordan en mer brukervennlig fondsopplevelse kan designes for unge voksne. Prosjektet er gitt av Jonas Naim Pedersen, innovasjonsleder hos SpareBank 1 Østlandet, og er et avsluttende ...