Blar i Institutt for design på tittel
Viser treff 923-942 av 1129
-
Synliggjøring av tre norske kommuner i sosiale medier
(Bachelor thesis, 2016-08-23)Denne rapporten bygger på et ønske fra Østre Toten kommune om å øke synligheten til kommunen gjennom sosiale medier og på denne måten styrke omdømme. Underveis ble både Gjøvik og Larvik kommune med i datainnsamlingen i ... -
System for oversikt over flere Scrum-prosjekter i parallell
(Bachelor thesis, 2018)Denne oppgaven er gitt etter et ønske fra Escio AS om bedre oversikt over bruken av menneskelige ressurser på tvers av flere samtidige prosjekter. Formålet med oppgaven er å utvikle et system som skal gi oversikt over ... -
A systematic review of human-AI interaction in autonomous ship systems
(Journal article; Peer reviewed, 2022)Automation is increasing in shipping. Advancements in Artificial Intelligence (AI) applications like collision avoidance and computer vision have the potential to augment or take over the roles of ship navigators. However, ... -
Søkemotorannonsering for Den Norske Turistforening
(Bachelor thesis, 2017)Denne rapporten bygger på et ønske fra Den Norske Turistforening om å utvikle kommunikasjonen i digitale medier. Prosjektet introduserer Den Norske Turistforening for søkemotorannonsering som et nytt ledd i deres markedsføring. ... -
Sømløse brukerkontoer og skjemamaler for kommuner - et prosjekt for et fremtidig Nasjonalt Designsystem
(Bachelor thesis, 2023)Denne bacheloroppgaven undersøker designet av offentlige digitale tjenester innenfor rammen av et nasjonalt designsystem, og hvordan det kan fungere som et verktøy for kommuner for å levere sammenhengende og brukervennlige ... -
T-BOX Bærbar boks-simulator for laparoskopisk kirurgi
(Master thesis, 2024)Dette prosjektet er en videreføring av TPD4500 Design 9, Fordypningsprosjekt, hvor Amal Koshy Abey og jeg utviklet en bærbar bokssimulator for grunnleggende laparoskopiske ferdigheter i samarbeid med SINTEF og Nasjonal k ... -
Taleinteraksjon: Den nye fjernkontrollen?
(Master thesis, 2019)Denne masteroppgaven utforsker, gjennom utvikling og evaluering av en forskningsprototype, hvordan voice-first interaksjon kan påvirke brukeropplevelsen i TV-produkter. Først utforskes state of the art innen multimodale ... -
Tangible Virtual Assistants: A Study of Solution for Augmented Reality Interfaces and Interaction Techniques
(Master thesis, 2019)This research explores the combination of two technology - Augmented Reality (AR) and Virtual Assistant (VA). AR has been developed for several decades and has high potential of being applied in various industries such as ... -
Teaching advanced technology (ADAS) and use of touch screens in driver training in Norway
(Peer reviewed; Journal article, 2024)As many as 4,601 people were injured or killed on the roads in Norway in 2022. This number is too high and highlights the necessity of putting road safety on the agenda. The car industry today is represented by a vast ... -
Teaching strategic and systems design to facilitate collaboration and learning
(Journal article; Peer reviewed, 2012)As strategic and systems approaches are becoming more relevant in design education when it concerns collaborative projects with the industry, an explicit systems design methodology is needed to structure collaboration and ... -
Teen Evaluations of a Game Targeting School Refusal
(Chapter, 2020)Serious games can be a supplement to early intervention and treatment of school refusal. In this work-in-progress, we report on findings from an evaluation session in which teenagers gave detailed feedback on Gnist (English: ... -
Tekniske og sosiale faktorer for drift av Gjøvik Student-TV
(Bachelor thesis, 2012)NORSK: I dette prosjektet har gruppen etablert et studio for videopodcastproduksjon og livestreaming. Gruppen har vurdert mulighetene for å etablere en student-TV på Høgskolen i Gjøvik og hva som må til for å skape en ... -
Telepresence : en dynamisk webside og interaktiv CD-ROM
(Bachelor thesis, 2002)Vi fikk i oppgave å lage en ny web side for nettverksbasert multimedia. Denne nye siden skal være dynamisk med muligheten for administrator å opprette nye sider med tekst og bilder, redigere gamle sider, legge ut ... -
TeleVisjon : designhåndbok for lokal-TV
(Bachelor thesis, 2004)NORSK: Prosjektet innebærer profi lering av lokal-TV-kanalen TVNordvest. Sluttproduktet er en designhåndbok med retningslinjer for grafi sk utformelse. Håndboken dekker både TV-sendinger og trykt materiell, og skal ... -
Teltbelysning
(Master thesis, 2011)Stadig flere tyr til friluftslivet. Man søker opplevelser og spenning, men samtidig ro og fred. Som i byen holder man koken lenge etter mørkets frembrudd, spesielt hvis man er på tur med andre. Den varme middagen, kakaoen, ... -
Testing: PreViS. Usability Evaluation of a Prehospital Emergency Telemedicine System.
(Master thesis, 2022)Abstract The Norwegian Health Center Sykehuset Innlandet is currently exploring the potential of integrating live video conference capability into emergency response/paramedic activities through a system called PreViS. ... -
The case study “Framtidsbilder Trondheim sentrum 2050”
(Research report, 2020)This report is a summary of the case study in Trondheim in the research project CoConstructing City Futures (3C) and the collaboration between the research project and Trondheim municipality’s planning office. The main ... -
The Design Development of a Digital Inclusive Activity Scheduler
(Master thesis, 2024)Formålet med denne oppgaven var å utvikle forslag til en digital inkluderende aktivitetsplanlegger, med mål om å forbedre selvstendighet, autonomi og inkludering i planlegging av aktiviteter for personer med kognitive ... -
The Development of "Tempero Beregningsmodeller"
(Bachelor thesis, 2022)Tittel: Utviklingen av “Tempero Beregningmodeller” Dato: 13.05.2022 Deltagere: Lena Amdal-Larsen and Vilde Gunnes Bertelsen Veileder: Lefteris Papachristos Oppdragsgiver: Tempero Energitjenester AS Stikkord: BWU, ... -
The Effect of Opponent on Player Experience: Solo Play vs. Human vs. Artificial Intelligence
(Master thesis, 2024)Motstanderen er en viktig del når det kommer til å skape en morsom spillopplevelse; den utfordrer spilleren, hjelper dem med å forbedre sine evner og får dem til å overvinne hindringer. I video spill finnes det to hovedtyper ...