Tekniske og sosiale faktorer for drift av Gjøvik Student-TV
Bachelor thesis

View/ Open
Date
2012Metadata
Show full item recordCollections
- Institutt for design [1228]
Abstract
NORSK: I dette prosjektet har gruppen etablert et studio for videopodcastproduksjon og livestreaming.
Gruppen har vurdert mulighetene for å etablere en student-TV på Høgskolen i
Gjøvik og hva som må til for å skape en dynamisk og interaktiv informasjonskanal for
studentene på HiG. De har da funnet ut at engasjement og motivasjon er grunnpilarene for
å rekruttere og engasjere studenter. Gjennom forskning har de funnet ut at man kan skape
en sirkeleffekt av resultat og innhold. Ved å presentere innhold på en dynamisk og
engasjerende måte skaper man, hvis man legger til rette for det, interaktivitet som igjen vil
skape materiale for nytt innhold. ENGELSK: In this project the group has established a studio for video podcast production and live
streaming. The group has discussed the possibilities of creating a student-TV for the
students at Gjøvik University College and researched what is required to create a dynamic
and interactive TV-channel. They have discovered that engagement and motivation is the
key to recruitment and involving students in their social life. Through research and
interpretation they have found that you can create a circular chain effect by creating a
dynamic and interactive production of content which will engage the viewer to participate
in the broadcast, in the respect that this will feed the channel with new material.