Søkemotorannonsering for Den Norske Turistforening
Bachelor thesis
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/2456453Utgivelsesdato
2017Metadata
Vis full innførselSamlinger
- Institutt for design [1151]
Sammendrag
Denne rapporten bygger på et ønske fra Den Norske Turistforening om å utvikle kommunikasjonen i digitale medier. Prosjektet introduserer Den Norske Turistforening for søkemotorannonsering som et nytt ledd i deres markedsføring. For å få rikelig med innsikt og erfaring om annonseringsmetoden har det blitt benyttet case som metode, hvor forskerne i tillegg til å observere en søkemotorannonseringskampanje, også har utformet og gjennomført kampanjen selv. Med grunnlag i dette vil rapportens innhold gi et bilde på hvordan en søkemotorannonseringskampanje utformes, gjennomføres og optimaliseres, samt hvilke effekter som skapes. Rapportens beskrivelse av prosessen, samt omtalen av resultater og effekter, resulterer i et grunnlag for videre implementering av søkemotorannonsering i Den Norske Turistforenings markedsføring. This bachelor thesis is based on a request from The Norwegian Trekking Association to develop their communication in digital media. The project introduces Search Engine Marketing as an extension in their marketing. Case study is the research method used to gain insight and experience about the advertising. In addition to observe the Search Engine Marketing campaign, the researches also have designed and optimized the campaign theirself. The thesis content will present how a Search Engine Marketing campaign is designed, implemented and optimized, as well as the effects achieved. This provides a basis for further implementation of Search Engine Marketing for The Norwegian Trekking Association.