Now showing items 236-255 of 621

    • Gait Recognition using Time of Flight Sensor 

      Ali, Hazem Othman Qasem (Master thesis, 2011)
      Motion capture and analysis has an important role in many fields, therefore it has been for long time and still is an active research field. A large number of applications can benefit from motion capture and analysis, ...
    • Gamification - a study of motivational affordances 

      Engedal, Jan Øyvind (Master thesis, 2016)
      Gamification is the use of game mechanics and game design elements to increase user motivation and enjoyment in non-game related context. This master thesis investigated the potential differences between the 10 most used ...
    • Gamification in Mobile Language Learning: Improving User Satisfaction for Norwegian Immigrants 

      Myhre, Morten Grina (Master thesis, 2015)
      During the previous years, technology has been used for assisting immigrants with language learning in Norway. Using technology to teach languages contributes to increased effectiveness in learning for students. Students ...
    • Gammel avis nytt marked: Programmatisk annonseteknologi og endring 

      Bjørnstad, David Johannes; Kristensen, Simon Alert (Bachelor thesis, 2017)
      Oppgaven går overordnet gjennom mediehistorien for å se hvordan endringer i samfunnet og medievaner påvirker bransjen som ytre drivkrefter. Etterhvert som teknologisk innovasjon, politisk engasjement og befolkninger endret ...
    • GML Validation Based on Norwegian Standard 

      Min, Heng (Master thesis, 2010)
      Geographic information plays an important part in people’s life. Especially with the development of computer science and Internet. GIS also went into a new era, from paper works to digital formats. The digital geographic ...
    • GPS-applikasjon for párørende/omsorgspersoner av personer med demens 

      Aaland, Karoline (Master thesis, 2014)
      Denne masteroppgaven er gjennomført ved Institutt for Produktdesign vedNorges teknisk-naturvitenskapelige universitet i Trondheim (NTNU).Målet med oppgaven har vært å utvikle en GPS-basert applikasjon for pårørendeav ...
    • Grafisk profil for Norsk Ynglingklubb 

      Hansen, Hildegunn Lauve; Skogdalen, Beate Kristin (Bachelor thesis, 2002)
      Hovedprosjektet har hatt følgende problemstilling: Gi Norsk Ynglingklubb en ny grafisk profil. Dette vil innbære ny logo, informasjonsbrosjyre for NYK, forslag til nytt tittelhode og design for medlemsbladet Styrbord ...
    • Grønnere tungtransport - Hvordan motivere lastebilsjåfører til å kjøre miljøvennlig 

      Wagnild-Antonsen, Ellen (Master thesis, 2019)
      Bakgrunn Norge skal bli et lavutslippssamfunn. Fram til 2050 har vi som mål å redusere klimagassutslippene med 80 til 95 prosent i forhold til de utslippene vi hadde i 1990. Transport er den største kilden til disse ...
    • Handheld devices for use within integrated operations in the petroleum industry 

      Blauhut, Daniela (Doctoral thesis at NTNU;2016:112, Doctoral thesis, 2016)
      Handheld devices have been used for several years in integrated operations in the petroleum industry. There is little knowledge of the effects of their design on efficient and safe plant operation, however. Moreover, ...
    • Håndbok for innføring av administrative bransjeløsninger i grafisk bransje 

      Lyshaugen, Siv; Melheim, Lars Petter; Skomsvold, Aina Cecilie (Bachelor thesis, 2006)
      NORSK: Visuell Kommunikasjon Norge, den grafiske medlemsorganisasjonen i Norge, ønsket å få utarbeidet en håndbok som kan fungere som et hjelpemiddel når medlemsbedriftene innfører VISKOMs administrative bransjeløsninger, ...
    • Helhetlig samhandling i helse- og omsorgstjenester for barn og unge 

      Hagen, Marie Elvik (Master thesis, 2016)
      Utgangspunkt Programmet Smart omsorg ble vedtatt i juni 2015 og arbeider med å modernisere helse- og omsorgstjenester i en krevende omstillingsperiode med økte utgifter og store krav til tjenestene. Programmet setter ...
    • Hendelsesrapportering i en organisasjon i norsk olje- og gassindustri 

      Smedstad, Ingar (Master thesis, 2007)
      NORSK: Denne studien omhandler hendelsesrapportering innen informasjonssikkerhet i en organisasjon innen olje- og gassindustrien i Norge. Studien er en kvalitativ intervjuundersøkelse. Hovedhensikten med studien er å ...
    • Heuristic Evaluation and Usability Heuristics in Virtual Reality 

      Øvstegård, Katrine (Master thesis, 2019)
      Med stadige forbedringer i teknologi og maskinvare har Virtual Reality (VR) oppnådd en fornyet interesse og stadig flere VR-applikasjoner blir designet og utviklet for ulike bransjer og formål. Bransjer som har sett den ...
    • HEVN-J : Hvem Er hVor Når - Java 

      Espeland, Sven Erik; Lien, Rolf; Olsen, Frode; Saghaug, Erik (Bachelor thesis, 2002)
      Videreutvikling av en eksisterende applikasjon som holder oversikt over ansatte i en stor bedrift. Dette blir gjort gjennom å lese innlagt informasjon fra en database. Denne informasjonen kan vises i en plattformuavhengig ...
    • HiGStart 

      Skadal, June; Otterholm, Janne R.; Lorntzen, Thomas M.T.S. (Bachelor thesis, 2015)
      NORSK: Prosjektet går ut på å designe og implementere en brukervennlig webportal som også har en veileder som gir nødvendig informasjon til nyansatte ved autorisering av brukerkonto, samt kunne fungere som et oppslagsverk ...
    • Historiefortelling i design 

      Brun, Aurora Nicolaisen (Master thesis, 2018)
      Målet for arbeidet med denne oppgaven har vært å utforske mulige verdier av historiefortelling for designere og å formulere anbefalinger basert på denne utforskingen. Forskningsspørsmålet som har blitt forsøkt besvart er ...
    • Household food waste: Drivers and potential intervention points for design – An extensive review 

      Hebrok, Marie; Boks, Casparus Burghardus (Journal article; Peer reviewed, 2017)
      This review describes the consumer related material and socio-cultural drivers behind food waste found in academic and grey literature. The aim is to identify intervention points for design interventions to reduce household ...
    • How can designers influence the development of addictive mobile services? 

      "Molaug, Jørgen". (Master thesis, 2019)
      I nyere år har smarttelefonavhengighet vært et offentlig debattema. Kritikere hevder at selskaper som Facebook, YouTube og Snapchat designer tjenester som er ment til å “hekte” brukerne - noe som får dem til å bruke så mye ...
    • How to make Enterprise Architecture attractive for decision makers by leveraging methods and techniques from the field of Information Visualization 

      Apalvik, Kjell Gunnar (Master thesis, 2016-09-14)
      Enterprise Architecture is a relatively young architectural discipline that merges strategic business goals and information technology objectives. It is considered to be a promising instrument to provide management with ...
    • How Usable are Block Explorers for Attesting Agreements Registered on Blockchains? 

      Arevalo Espinel, Daniel Fernando (Master thesis, 2019)
      Blockchain is a technology that makes it extremely difficult for any single one of the participants in a decentralized network to change what has been recorded at the end of a distributed ledger as time passes. The ...