• Nettbasert markedsføring av XpoCulture 

      Hakkebo, Daniel Bakken; Orderløkken, Mia Kamilla; Premer, Kaja Loma Baker (Bachelor thesis, 2011)
      NORSK: Bacheloroppgaven er skrevet i forbindelse med et oppdrag fra XpoMedia AS. Målet for oppgaven var å lage en markedsplan som skal hjelpe XpoMedia AS til å selge produktet XpoCulture AS med internett som markedskanal. ...
    • Nettbutikk for Kunstplaneten.no 

      Strøm, Håkon; Nordsven, Thomas Mork; Svendsen, Tore (Bachelor thesis, 2015)
      NORSK: Vårt prosjekt gikk ut på å utvikle en ny nettbutikk for Kunstplaneten.no. Kunstplaneten ønsket at vi skulle legge mest vekt på kundevennlighet og at nettbutikken skulle være tilgjenglig på alle enheter. Ved å lese ...
    • Nettside med medieinnhold for Eira 

      Lange, Malene Hjertvik; Tollaksvik, Mia (Bachelor thesis, 2017)
      Problemstillingen for dette bachelorprosjektet er:
    • Nettverksportal i Gjøvikregionen 

      Hidas, Emma Susanna; Søndrol, Hilde; Moltudal, Vilde (Bachelor thesis, 2015)
      NORSK: Denne oppgaven bygger på et ønske fra Campus Gjøvik Science Network sammen med Gjøvikregionen Næringsråd om å skape en digital plattform for nettverksbygging og innovasjon mellom næringsliv og studenter i Gjøvikregionen. ...
    • Nevro - Et nevropsykologisk testverktøy for utredning av pasienter 

      Gudmundsen, Eivind Årvik; Hagen, Marius Bryde; Ikhsani, Herman Storeng; Torhaug, Trym (Bachelor thesis, 2021)
      Dette bachelorprosjektet er utført på vegne av oppdragsgiver Inge Brechan og nevropsykolog Kjell Tore Hovik, og er det avsluttende prosjektet i interaksjonsdesign ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet på Gjøvik. ...
    • New Universal Design Heuristics for Mobile Augmented Reality Applications 

      Szentirmai, Attila Bekkvik; Murano, Pietro (Chapter, 2023)
      This paper presents new, novel and useful Universal Design principles in the context of mobile augmented reality (AR) applications. The principles can be used in an evaluative and/or design setting. The design of the ...
    • No-one in control: unmanned control rooms for unmanned ships? 

      Porathe, Thomas (Chapter, 2021)
      This concept paper will discuss interaction between humans and Maritime Autonomous Surface Ships (MASS). MASS are highly automated, partly manned, or unmanned, ships. Human shortcomings will pose challenges for the design ...
    • Norkart ID: single sign-on autentication for Norkart 

      Kofstad, Per Christian; Granholt, Ida F.; Hammerseth, Alf Magnus K. (Bachelor thesis, 2015)
      Norkart ID er et prosjekt som undersøker nye single signon autentiseringsløsninger. Det er et oppstarts prosjekt for å implementere en ny felles autentiseringsløsning for applikasjoner bedriften Norkart leverer til sine ...
    • NTNU Shore Control Lab: Designing shore control centres in the age of autonomous ships 

      Alsos, Ole Andreas; Veitch, Erik Aleksander; Pantelatos, Leander Spyridon; Vasstein, Kjetil; Eide, Egil; Petermann, Felix-Marcel; Breivik, Morten (Peer reviewed; Journal article, 2022)
      As highly automated ships become unmanned, their operators will move into shore-based control centers. In the last years, NTNU has built an advanced and flexible research infrastructure for performing research on autonomous ...
    • Nudging: Strategies and sustainability-label signifiers to influence potential sustainable food consumer behavior. 

      Hellstrøm, Mona Christin Loftum. (Master thesis, 2021)
      Matproduksjon og forbruk er en av de viktigste drivkreftene og bidragsyterne til miljøskader i dag. For å beskytte naturens ressurser og behovene til fremtidige generasjoner, bør våre spisevaner, valg av mat og kjøpsbeslutninger ...
    • Nye markeder: strategiske valg 

      Christiansen, Jenny; Pedersen, Siri (Bachelor thesis, 2007)
      NORSK: Vår oppdragsgiver, Animidas, holder til på Odderøya i Kristiansand og er et ansvarlig selskap med delt eierskap mellom to brødre; Lyder og Åsmund Janøy. Animidas arbeider i dag med både trykksaker til det lokale ...
    • Nyheter for ungdom 

      Lindeløff, Jeanette; Røsåsen, Anne; Thøring, Kristin (Bachelor thesis, 2019)
      Denne oppgaven er gitt av Aller Media AS om hvordan få ungdom til å lese mer nyheter. Aller Media har noe vanskeligheter med å nå målgruppen 12–18 år, derfor ønsket de å lage denne oppgaven slik at vi kunne løse denne ...
    • Nøytral Siddis – En digital løsning for bærekraftig atferd 

      Slaattelid, Herman; Walmann, Mathias (Bachelor thesis, 2022)
      Tittel: Nøytral Siddis – En digital løsning for bærekraftig atferd Dato: 13.05.2022 Deltakere: Herman Slaattelid og Mathias Walmann Veileder: Sebastian Brage Hansen Oppdragsgiver: Smartbyen Stavanger Stikkord: Bærekraft, ...
    • Object Retrieval and Student Behavior Using Tags in a Learning Context 

      Hochlin, Christian (Master thesis, 2011)
      Learning objects are reusable digital resources used in education. They are expensive to create and it is hard to maintain a sufficient amount of metadata in them. This impedes the ability to locate learning objects for ...
    • Objektsegmentering og tekstdeteksjon i forelesningsvideo 

      Grythe, Eirik (Master thesis, 2005)
      NORSK: I en del videoovervåkningssituasjoner ønsker man til enhver tid å se hva bakgrunnen i videoen inneholder. For å gjøre dette må man segmentere vekk objektene som beveger seg i forgrunnen. I denne oppgaven er det ...
    • Obstacle cuing in Augmented Reality Head Up Displays. Perceptual tunneling and effect of cuing 

      Karande, Chetana (Master thesis, 2021)
      Bruken av Augmented Reality (AR) har økt det siste tiåret. Nå er applikasjonene ikke bare begrenset til luftfartsindustrien og militæret, men brukes også i forbrukermarkedet. Det foregår mye forskning i bilindustrien. Den ...
    • Occupant engagement in the office environment: role assumptions about the building manager 

      Valle, Roberto; Boks, Casper; Berker, Thomas (Journal article; Peer reviewed, 2018)
      Purpose This paper aims to put the building manager (BM) as the professional responsible for implementing occupant engagement initiatives (OEIs) in the work environment and discusses the challenges they may experience in ...
    • Og bakom skjermen synger skogene - En diskusjon rundt digitalisering og tapet av fysisk interaksjon utforsket gjennom fysiske visuelle uttrykk 

      Fossøy, Eirin Mari (Master thesis, 2021)
      Denne masteroppgaven diskuterer digital interaksjon, med fysiske visuelle uttrykk som motpol og forskningsmetode. Fysiske Visuelle uttrykk brukes i en spekulativ design prosess for å synliggjøre forskjellen mellom digital ...
    • An old game, new experience: exploring the effect of players’ personal gameplay history on game experience. 

      Inal, Yavuz; Wake, Jo Dugstad (Peer reviewed; Journal article, 2022)
      This experimental study explores how game experience differs between players with different gameplay histories within the same game universe. We are interested in how prolonged engagement with a game series affects the ...
    • OLKweb søknadsmodul 

      Hjelmeland, Ivan Lé; Kjelsrud, Emil; Melbostad, Ole Christian (Bachelor thesis, 2013)
      NORSK: Etter 2-årig yrkesfaglig utdannelse skal elevene gjennomføre opplæring gjennom en lærlingperiode i bedrift. I 2012 var det kun 29% av elever med yrkesfaglig utdannelse som gjennomførte sin læreplan, i Oppland ...