• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for arkitektur og design (AD)
  • Institutt for design
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for arkitektur og design (AD)
  • Institutt for design
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

OLKweb søknadsmodul

Hjelmeland, Ivan Lé; Kjelsrud, Emil; Melbostad, Ole Christian
Bachelor thesis
Thumbnail
Åpne
ILeHjelmeland_EKjelsrud_OCMelbostad.pdf (4.903Mb)
Permanent lenke
http://hdl.handle.net/11250/143283
Utgivelsesdato
2013
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Institutt for design [643]
Sammendrag
NORSK: Etter 2-årig yrkesfaglig utdannelse skal elevene gjennomføre opplæring gjennom en

lærlingperiode i bedrift. I 2012 var det kun 29% av elever med yrkesfaglig utdannelse som

gjennomførte sin læreplan, i Oppland kommune. Noen av grunnen til dette er blant annet

dårlig informasjon og kommunikasjon mellom aktører, høyt press på elever som selv er

ansvarlig for å finne lærlingplass i bedrift samtidig som fristen for rettigheter til videregående

opplæring går ut.

Innit AS som allerede har en fot innenfor problemområdet, ved å tilby programvare for

administrasjon og oppfølging av lærlinger, men ønsker en egen løsning for selve søknad- og

formidlingsprosedyren. Produktet av dette prosjektet skal fungere sammen med de allerede

eksisterende løsningene, for å bidra til å danne en komplett plattform for kvalitetssikring av

hele den yrkesfaglige utdanningen. For konsulenter som jobber under opplæringskontorene

skal systemet erstatte manuelle rutiner og samtidig gi dem effektive verktøy i den daglige

driften.

Innit har gjennom prosjektperioden gitt oss stort spillerom for å avdekke produktets krav, noe

som har resultert i et unikt læringsutbytte vedrørende innhenting og analyse av informasjon,

samt konsultasjon med kunder. Oppgaven har også utfordret oss på teknisk nivå, da

løsningen utnytter sofistikert arkitektur og implementasjon.
 
ENGLISH: Student of vocational education is required to complete their program through an apprenticeship period, but

only 29% of the students registered their completion in 2012. The reason for this apostasy includes poor

communication and information flow between the students, consultants and companies, as well as the

unnecessary strain on the student to take responsibility for the application and hiring procedure.

Innit AS whom already have an established footing in the E-learning industry, by providing trainee

management software, wants to extend their services by offering a complete dissemination and application

management module. The final product will work in conjunction with the already existing systems to enable

a complete vocational education platform. For consultants who work under training offices, the system

should replace manual procedures while giving them efficient tools in daily operations.

Throughout this project our employer has provided us with space to specify the product requirements,

which has enabled great learning value in regard of information gathering and analysis, as well as

customer consultation. The assignment has also proven to be a great technical challenge, by requiring

sophisticated architectural concepts and implementations.
 

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit