• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for arkitektur og design (AD)
  • Institutt for design
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for arkitektur og design (AD)
  • Institutt for design
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

OLKweb søknadsmodul

Hjelmeland, Ivan Lé; Kjelsrud, Emil; Melbostad, Ole Christian
Bachelor thesis
Thumbnail
View/Open
ILeHjelmeland_EKjelsrud_OCMelbostad.pdf (4.903Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/143283
Date
2013
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for design [622]
Abstract
NORSK: Etter 2-årig yrkesfaglig utdannelse skal elevene gjennomføre opplæring gjennom en

lærlingperiode i bedrift. I 2012 var det kun 29% av elever med yrkesfaglig utdannelse som

gjennomførte sin læreplan, i Oppland kommune. Noen av grunnen til dette er blant annet

dårlig informasjon og kommunikasjon mellom aktører, høyt press på elever som selv er

ansvarlig for å finne lærlingplass i bedrift samtidig som fristen for rettigheter til videregående

opplæring går ut.

Innit AS som allerede har en fot innenfor problemområdet, ved å tilby programvare for

administrasjon og oppfølging av lærlinger, men ønsker en egen løsning for selve søknad- og

formidlingsprosedyren. Produktet av dette prosjektet skal fungere sammen med de allerede

eksisterende løsningene, for å bidra til å danne en komplett plattform for kvalitetssikring av

hele den yrkesfaglige utdanningen. For konsulenter som jobber under opplæringskontorene

skal systemet erstatte manuelle rutiner og samtidig gi dem effektive verktøy i den daglige

driften.

Innit har gjennom prosjektperioden gitt oss stort spillerom for å avdekke produktets krav, noe

som har resultert i et unikt læringsutbytte vedrørende innhenting og analyse av informasjon,

samt konsultasjon med kunder. Oppgaven har også utfordret oss på teknisk nivå, da

løsningen utnytter sofistikert arkitektur og implementasjon.
 
ENGLISH: Student of vocational education is required to complete their program through an apprenticeship period, but

only 29% of the students registered their completion in 2012. The reason for this apostasy includes poor

communication and information flow between the students, consultants and companies, as well as the

unnecessary strain on the student to take responsibility for the application and hiring procedure.

Innit AS whom already have an established footing in the E-learning industry, by providing trainee

management software, wants to extend their services by offering a complete dissemination and application

management module. The final product will work in conjunction with the already existing systems to enable

a complete vocational education platform. For consultants who work under training offices, the system

should replace manual procedures while giving them efficient tools in daily operations.

Throughout this project our employer has provided us with space to specify the product requirements,

which has enabled great learning value in regard of information gathering and analysis, as well as

customer consultation. The assignment has also proven to be a great technical challenge, by requiring

sophisticated architectural concepts and implementations.
 

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit