Blar i Institutt for lærerutdanning på tittel
Viser treff 2259-2278 av 3403
-
Norwegian teacher students’ conceptions of grammar
(Peer reviewed; Journal article, 2021)This paper explores the conceptions of grammar of first-year teacher students (N = 235) in Norway. A conventional content analysis is used to analyse the answers from the first part of a survey exploring the teacher students’ ... -
Norwegian upper secondary students’ experiences of their teachers’ assessment of and for learning in physical education: examining how assessment is interpreted by students of different physical abilities
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Teachers’ assessment enhances students’ learning in many situations in physical education (PE). The present study aims to examine the issue of potential unequal assessment of students due to their different physical abilities ... -
“Not as boring as I thought”: Possibilities and challenges of an exploratory approach to grammar in teacher education
(Peer reviewed; Journal article, 2023)I denne artikkelen skildrar og diskuterer vi utforminga og gjennomføringa av eit utforskande undervisingsopplegg i grammatikk for lærarstudentar. Tradisjonell grammatikkundervising er typisk assosiert med ei normativ og ... -
Notations on Craft: Movement, Gesture and Bodily Expression
(Peer reviewed; Journal article, 2022) -
Notions of EFL Reading in Norwegian Curricula, 1939–2013
(Journal article; Peer reviewed, 2017)This article explores how English syllabi between 1939 and 2013 dealt with reading in English as a foreign language (EFL). Using perspectives from critical discourse analysis (CDA), I address the different notions of reading ... -
Notions of Mandate, Knowledge and Research in Norwegian Classical Music Performance Studies
(Journal article; Peer reviewed, 2019)Policy changes and higher education reforms challenge performing musician programmes across Europe. The academisation of arts education means that classical performance programmes are now marked by strong expectations of ... -
Novellearbeid på ungdomstrinnet
(Master thesis, 2021)Novellen «Gugg» (1992) er skrevet av Lars Saabye Christensen, og er en av flere noveller som er representert i Tekster 5 (2020) av Gyldendal. I dette prosjektet har målet vært å belyse «Gugg» (1992) sitt potensiale for ... -
Nursing Students' Emotional State and Perceived Competence During the COVID-19 Pandemic: The Vital Role of Teacher and Peer Support
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Background: The COVID-19 pandemic has led to the shutdown of society and created sudden and long-lasting changes in teaching practices, forcing many nursing students to study remotely at home. These students’ relatedness ... -
Nursing students' perceived autonomy-support by teachers affects their intrinsic motivation, study effort, and perceived learning outcomes
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Nursing students' perceived autonomy-support by teachers affects their intrinsic motivation, study effort, and learning outcomes”. Introduction: Intrinsic motivation among nursing students to achieve clinical competence ... -
Nurturing inclusivity and professional growth among vocational teachers through communities of practice
(Peer reviewed; Journal article, 2023)This article critically examines the intricate balance between instrumentalism and the pursuit of a comprehensive perspective within higher education. Specifically, the study investigates the experiences of vocational ... -
Ny læreplan - nye utfordringer eller nye muligheter
(Bachelor thesis, 2019)I denne bacheloroppgaven rettes søkelyset mot fornyelsen av læreplanverket som i 2020 skal tre i kraft i den norske skole. Gjennom en lang prosess med flere evalueringer av Kunnskapsløftet 06 besluttet regjeringen at behovet ... -
Nyankomne elever og kroppsøvingsfaget
(Chapter, 2017) -
Nye nasjonale helter? - En kvalitativ studie av norske lærebøkers fremstilling av den norske motstandskampen under andre verdenskrig
(Master thesis, 2019)I kjølvannet av andre verdenskrig, var behovet for en felles fortelling om årene under den tyske okkupasjonen stor. De som befant seg i mektige samfunnsposisjoner da fredens dager kom, fikk muligheten til å determinere hva ... -
NYHETSMEDIENES FRAMSTILLING AV DIGITAL MOBBING OG TILTAK
(Bachelor thesis, 2019)I denne bacheloroppgaven undersøker jeg hvordan digital mobbing og tiltak blir omtalt i Aftenposten, Dagbladet og VG fra 2015 til 2019, som er de største nyhetsmediene i Norge. Metoden vil være en kvalitativ innholdsanalyse, ... -
Nynorsk som bruksspråk?
(Master thesis, 2021)Denne studien er ein analyse av korleis nynorsk er presentert i to lærebøker for norskfaget. Bakgrunnen for analysen er den prinsipielle, men ikkje reelle, jamstillinga mellom bokmål og nynorsk. Som eit bakteppe er det ... -
Nynorsk som sidemål i eit bokmålsdominert samfunn
(Bachelor thesis, 2019)Siktemålet med denne studien har vore å sjå på korleis nynorsk som sidemål vert behandla i to lærebøker i norsk for elevar på 9. årssteg – Saga 9 og Neon 9. Gjennom denne oppgåva har eg undersøkt korleis nynorsk generelt ... -
Nynorsk som sidemål på ungdomstrinnet - En analyse av et læreverk for bokmålselever med nynorsk som sidemål
(Bachelor thesis, 2019)Bokmål og nynorsk er likestilte skriftspråk som begge inngår som en del av kunnskapsløftet. I denne studien er det foretatt en lærebokanalyse av et læreverk på ungdomstrinnet som er for bokmålsbrukere som har nynorsk som ... -
Nytt for oss – nyttig for andre? Ei undersøking om arkivutviklingsmidla frå Arkivverket leiar til innovasjon i arkivsektoren
(Bachelor thesis, 2023)Arkivverket har sidan 2015 dela ut godt over 80 millionar kroner i utviklingsmiddel som skal styrke sikring og tilgjengeleggjering av arkiva i samfunnet. Midlane kjem frå spilloverskotet til Norsk Tipping og har gått til ... -
Nyutdannede naturfaglæreres bruk av uteskole
(Master thesis, 2020)Denne studien undersøker nyutdannede naturfaglærere og hvordan de bruker uteskole i deres første yrkesår. Studien bidrar til å utvikle kunnskap om hvordan nyutdannede naturfaglærere opplever at deres første yrkesår i skole ... -
Nærmiljøet som læringsarena i naturfag
(Master thesis, 2023)Denne studiens hensikt har vært å undersøke hvilke tanker og erfaringer lærere på mellomtrinnet har med det å bruke skolens nærmiljø som læringsarena i naturfagundervisningen. Bakgrunnen for denne studien er at det i ...