Blar i Institutt for design på tittel
Viser treff 307-326 av 1149
-
Development of a Quantitative Evaluation Tool of Cognitive Workload in Field Studies Through Eye Tracking.
(Peer reviewed; Journal article, 2019)Eye tracking is mainly employed as mean of tracking visual attention of an observer/operator. Still, eye tracking is also capable of recording a wider variety of data such as traces of mental workload. Pupil diameter have ... -
Development of a service to support swimming education
(Master thesis, 2021)Hovedmålet med dette prosjektet har vært å finne en løsning gjennom en tjenestedesigntilnærming for å redusere antall drukninger og introdusere barn for utendørs svømming og redning. Hvert år er det for mange drukningsulykker ... -
Development of buoyancy module for inter-array cables in floating offshore wind
(Master thesis, 2023)This dissertation presents the development of a buoyancy module design to be applied to inter-array cables for floating offshore wind structures. Floating offshore wind is predicted to have a promising future as a substantial ... -
Development of multiphase sampler: Videreutvikling av prøvetaker
(Master thesis, 2012)Typhonix is a small independent company based on the west coast of Norway working to optimize oil production processes offshore. As part of optimization Typhonix has developed a sampler, the Typhoon Multi Phase Sampler. ... -
Development of Sustainable Heritage Spaces Through Human-centered Entrepreneurial Approaches
(Master thesis, 2022)The aim of this master thesis is to research and develop existing heritage spaces into more sustainable and commercially attractive living/interaction spaces. Human-centered design approaches are adopted to assess the ... -
Development of User Interface for Personnel on Board System
(Master thesis, 2011)Planning on Board (POB) is a planning system used by oil field centers to control the logistics of all offshore personnel. The system uses mainly four different programs for the different aspects of the planning process, ... -
Development of «PreViS»
(Bachelor thesis, 2022)PreViS er et innovativt forsøk på å ta i bruk videoteknologi som beslutningsstøtte for å forbedre den prehospitale tjenesten, ved å tilrettelegge for muligheten til å vurdere pasienter digitalt før de blir sendt til sykehus. ... -
Developments in personal identification - The Finnish henkilötunnus
(Master thesis, 2018)This master s thesis reports on the national identification numbering system of Finland. It focuses on three themes within this topic: first, a historical summary of population registration and personal identity numbering ... -
Diabetes Discourses. Analyzing the influence of discourse on design in the case of apps for diabetes self-management
(Doctoral theses at NTNU;2023:157, Doctoral thesis, 2023)In this thesis, I outline how human-centered design can engage in the exploration and understanding of experiences of diabetes in daily life. I investigate the core question of “How can design influence the experience of ... -
Digital assessment in higher education: Promoting universal usability through requirements specification and universal design quality (UD-Q) reviews
(Journal article; Peer reviewed, 2017)Statistics show there is a clear relationship between higher education and employment in Norway, especially for people with disabilities. The use of digital assessment solutions is increasing in Norwegian higher education. ... -
«Digital coaching» for langrennsutøvere
(Master thesis, 2017) -
Digital feedback channels as platforms for solving accessibility problems
(Master thesis, 2017)Society is facing continuous challenges regarding accessibility in information and communication technology (ICT), including mobile applications. Solutions fail to accommodate the diverse abilities and requirements of ... -
Digital fotografi og heldigitale originaler
(Bachelor thesis, 2001)Dette prosjektet har følgende oppgaver: 1. Heve den generelle kunnskapen om digitalfotografi 2. Øke interessen for, og minke skepsisen til digitalfotografi 3. Være en avlastning til Canons kundestøtte som kan henvise ... -
Digital inkludering i Gjøvik kommune
(Bachelor thesis, 2022)Prosjektet markerer en avslutning av bachelorstudiet i interaksjonsdesign ved NTNU i Gjøvik. Dette prosjektet tar for seg digitalt utenforskap med et spesielt fokus på hvordan innvandrerkvinner med ikke-vestlig bakgrunn ... -
Digital inkludering med SOKK (Seniornett Online Kompetansekurs): Eldres vei til digital kompetanse- og motivasjon.
(Bachelor thesis, 2024)Bacheloroppgaven vår er en fortsettelse av fordypningsprosjektet fra høsten 2023, hvor vi samarbeidet med SpareBank1 Østlandet om å forstå digitalt utenforskap blant eldre (67+ år). Siden fordypningsprosjektet viste at ... -
Digital kommunikasjon med barnehageforeldre
(Bachelor thesis, 2014)NORSK: Denne rapporten bygger på et ønske fra Gjøvik kommune om å se på digital kommunikasjon med barnehageforeldre. De kommunale barnehagene i Gjøvik kommune sliter med å få foreldre med i den digitale kommunikasjonen. ... -
Digital kreativitet & digital dømmekraft - Muligheter og utfordringer med digital praksis i barnehage
(Master thesis, 2020)I Norge er det føringer fra det offentlige på å innføre digital praksis i barnehager. Digital praksis i barnehager har kommet for å bli, og denne oppgaven ønsker å høre stemmen til ansatte i barnehage, hvordan de opplever ... -
Digital learning for smartphone language applications: The use of feedback in an app for Norwegians who want to learn Spanish
(Master thesis, 2015)There is an increased interest in digital learning and how technology creates new possibility of combining and presenting different learning techniques. Feedback is a learning technique in traditional learning usually ... -
Digital lesbarhet
(Bachelor thesis, 2022)Dette prosjektet er relatert til universell utforming, og gruppens egne erfaringer med annonser. Kunnskap om emnet baserer seg på teori, intervju, undersøkelser og eye-tracking tester. Teori viste til at problemstillingen ... -
Digital Læring Verktøyet for Undervisning og Informasjonsspredning på NTNU
(Bachelor thesis, 2021)Våren 2020 ble samfunnet endret av Korona-viruset og medførte at universiteter og skolene over hele verden måtte gå digitalt. I den anledningen fikk vi i oppdrag å undersøke hvordan den digitale skolen hadde vært på NTNU ...