Digital kommunikasjon med barnehageforeldre
Bachelor thesis

View/ Open
Date
2014Metadata
Show full item recordCollections
- Institutt for design [1228]
Abstract
NORSK: Denne rapporten bygger på et ønske fra Gjøvik kommune om å se på digital kommunikasjon med barnehageforeldre. De kommunale barnehagene i Gjøvik kommune sliter med å få foreldre med i den digitale kommunikasjonen. Prosjektets målsetting er å foreslå tiltak som Gjøvik kommune i samarbeid med de kommunale barnehagene kan igangsette for å bedre den digitale kommunikasjonen med barnehageforeldre. På bakgrunn av dette er rapportens innhold konsentrert omkring temaene digital kommunikasjon, digital kompetanse i barnehager og organisasjonsteori. For å kartlegge tilstanden i kommunale og private barnehager i Gjøvik kommune er det benyttet kvalitative intervjuer. Gjennom komparative studier redegjøres det for forskjeller og likheter mellom disse. Dette resulterer i forslag til tiltak for å tilpasse den digitale kommunikasjonen mellom kommunen og barnehageforeldre. ENGLISH: This report is based on a request from the municipality of Gjøvik to look at digital communications with kindergarten parents. Public kindergartens in Gjøvik are struggling to get parents to communicate through digital channels. The project’s objective is to propose initiatives to improve digital communication between public kindergartens and parents. The content of the report is concentrated on the topics of digital communications, digital literacy in kindergartens and organizational theory. Qualitative interviews have been used in order to assess the state of public and private kindergartens in the municipality of Gjøvik. Comparative studies have been used to account for differences and similarities between them. This results in a proposal of initiatives to adapt the digital communication between the municipality of Gjøvik, public kindergartens and parents.