Blar i Institutt for lærerutdanning på tittel
Viser treff 2368-2387 av 3422
-
Partnerstva v izobraževanju učiteljev – Onkraj retorike, s poudarkom na Norveškem kontekstu
(Peer reviewed; Journal article, 2016)Teacher education plays a central role in education and relates to various stakeholders of education. Currently, teacher education is not perceived as the sole responsibility of higher education institutions, and they are ... -
Party choice and family influence in the age of late modernity
(Journal article; Peer reviewed, 2017)This paper analyses how young first-time voters reflect their sources of influence on when considering a choice of party as they approached the 2013 parliamentary elections in Norway. Party identification has traditionally ... -
Passion, grit and mindset in young adults: Exploring the relationship and gender differences
(Peer reviewed; Journal article, 2020)The main aim of the study was to explore the associations between passion, grit and mindset in a group of young Icelandic adults. The sample consisted of 146 participants. The eight item Passion Scale was used to assess ... -
Past Wars in Present Stories: An analysis of the Picturebook Vanishing Colors
(Peer reviewed; Journal article, 2020)In a time when war has forced a vast number of children to flee their homes, flight from war is an important and timely topic explored in a variety of ways in contemporary picturebooks. The Norwegian picturebook Fargene ... -
"Patriotisk utdanning og nasjonal identitet" En komparativ innholdsanalyse av litteratur-, dannings- og kulturperspektivet i den norske og russiske læreplanen
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven tar for seg begrepene litteratur, danning og kultur i den russiske og norske læreplanen. Ved å gjennomføre en innholdsanalyse skal jeg se på problemstillingen: «Hvordan kan litteratur-, dannings- og ... -
Patterns of Learning: A Systemic Analysis of Emergency Response Operations in the North Sea through the Lens of Resilience Engineering
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Crisis-induced learning (CIL), as a concept, has an ancient history. Although the academic literature offers a range of sophisticated approaches to address CIL, it is still not quite clear how we learn, how we know we have ... -
«På hvilken måte legger læreplan og lærebøker opp til at religioner og livssyn skal sammenlignes i KRLE-faget?»
(Bachelor thesis, 2019)I denne bacheloroppgaven har jeg valgt å utforske temaet sammenligning med problemstillingen «På hvilken måte legger læreplan og lærebøker opp til at religioner og livssyn skal sammenlignes i KRLE-faget?». Oppgaven er en ... -
På hvilken måte opplever elever i den norske grunnskolen kjønnsforskjeller?
(Bachelor thesis, 2021)Problemstillingen i denne oppgaven lyder som følgende og er «På hvilken måte opplever elever i grunnskolen kjønnsforskjeller?» Det teoretiske grunnlaget som ligger til grunne, er sentrale teorier som omhandler kjønnsforskjeller ... -
På jakt etter lesegleden : muntlig arbeid i norskfaget på mellomtrinnet med spesielt fokus på leseutvikling
(HiST ALT rapport, Research report, 2004) -
På kva måtar kan karakterar påverke motivasjonen til elevar på to ulike faglege nivå?
(Bachelor thesis, 2019)Formålet med denne oppgåva er å undersøkje ulike måtar karakterar kan påverke motivasjon til elevar på to ulike faglege nivå. I oppgåva brukast det teori om vurdering, teori prestasjonspresset i skulen og motivasjonsteori ... -
På skattejakt etter læring : en studie av hvordan elever med dysleksi i ungdomsskolen vurderer egen lese- og skriveferdighet og det undervisningstilbudet skolen gir dem
(HiST ALT rapport, Research report, 2003) -
På skuldrene til de minste: grunnskolens timefordeling som verktøy for å skape framtida
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Kunnskapssamfunnet ble et viktig moment i norsk skolepolitikk på slutten av 80-tallet, ikke som utopi, men som framtidsvisjon. Denne visjonen har preget grunnskolens fag- og timefordeling. Fra 1990 til 2008 har den totale ... -
På veg mot ein ny vurderingskultur?
(Master thesis, 2019)SAMANDRAG Ved innføring av kunnskapsløftet (LK06) fekk vi ein målstyrt læreplan. I 2009 vart undervegsvurdering ein del av vurderingsføreskrifta. Med denne oppgåva ynskjer eg å sjå på korleis undervegsvurdering vert nytta ... -
Pårørendelitteratur som remedium. Helsefagligformidling og litterær estetikk i Anders N. Kvammens Jeg husker ikke... Historier om demens(2021)
(Journal article, 2023)Artikkelen utforsker skjæringspunktet mellom helsefaglig formidling og tegneseriemediets estetikk med utgangspunkt i hvordan pårørenderollen fremstilles i Anders N. Kvammens tegneserie Jeg husker ikke... Historier om demens ... -
Påvirkningen praktiskeaktiviteter har på naturfagundervisningen
(Bachelor thesis, 2022) -
“Peculiar Circles”: The Fluid Utopia at the Northern Pole in Margaret Cavendish's Blazing World
(Journal article; Peer reviewed, 2019)Margaret Cavendish’s The Blazing World is her most surprising work and contains characteristics from multiple forms; a reader can find elements of forms Cavendish worked on elsewhere and simultaneously recognize the text ... -
Pedagogers forståelser av lek i barnehage og skole
(Chapter, 2023) -
Pedagogic practices and learner identities in two Norwegian primary school classrooms with contrasting social compositions
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Using a comparative case study, this paper explores the pedagogic practices for regulating behaviour in two Norwegian primary school classrooms with social compositions that become increasingly contrasted due to an increasing ... -
‘Pedagogic Schizoid Identity’: A Comparative Analysis of Policy in an Integrated Teacher Education Program in Norway and OECD Policy
(Peer reviewed; Journal article, 2023)This paper investigates the educational field by focusing on an integrated teacher education program [ITE] in Norway and OECD policy. The author centers attention on Norwegian teacher education and how globalization through ...