Blar i Institutt for lærerutdanning på tittel
Viser treff 2432-2451 av 3438
-
PLIVO, pedagogikk og beredskap. En kvalitativ studie på skoleskyting og livstruende vold i skolen i nordisk kontekst
(Journal article; Peer reviewed, 2022) -
"Poems and Fancies with The Animal Parliament" Margaret Cavendish, Duchess of Newcastle. Ed. Brandie R Siegfried" Review
(Peer reviewed; Journal article, 2019) -
Poetry in Upper Secondary school A study on EFL teachers’ reflections on the potential for using poetry in their classes, and their selfreported classroom approaches related to using it
(Master thesis, 2023)Læreplanen LK20 opererer med et bredt tekstbegrep, og dikt er ikke nevnt i læreplanmålene for engelskfaget i videregående skole. Denne studien har undersøkt engelsklæreres refleksjoner rundt bruken av poetiske tekster i ... -
Political education of young children: Teacher descriptions of social studies teaching for children in 1st-4th grade in norwegian primary school
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Teachers emphasise political aspects of the initial social studies education despite not being asked about them directly. Teachers seems to focus on building a foundation for thinking and acting politically Purpose: This ... -
Politics of meaning about quality of education in Ethiopia
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Background: In recent years, the policymakers in Ethiopia are engaged in reforming the curriculum to address the poor quality of education in the country. The public as well as the different stakeholders have been engaged ... -
Politisk historiebruk i formidling av Norrøn Kulturarv av privatpersoner på Internett
(Bachelor thesis, 2021)Den norrøne kulturarven formidles ikke bare av museene, men også av private formidlere på internett. I denne oppgaven har jeg sett på om det er forskjell på måten museene og private formidlere formidler norrøn kulturarv i ... -
Politiske argumenter for og imot fritt skolevalg - i et frihetsperspektiv
(Bachelor thesis, 2021) -
Populærkultur i klasserommet - Filmanalyse
(Bachelor thesis, 2021) -
Posisjonssystemet & semiotiske representasjoner: en kvalitativ studie av fire 1. klassinger sitt arbeid med posisjonssystemet
(Master thesis, 2017)Jeg syns å skape en dyp forståelse for tallsymbolene og posisjonssystemet vårt er helt essensielt for å ha en fleksibel tallforståelse. Å forstå hva tallsymbolene betyr, hva de representerer og hvordan tall skrives er ... -
Positionings in an immature triad in teacher education
(Journal article; Peer reviewed, 2017)This article presents and discusses experiences from an intervention project in Norwegian teacher education focusing on a triadic collaboration between student teachers, mentors and lecturers. The aim of the project was ... -
Potentials of Collaborative Educational Welfare Research - Theorizing Voice Plurality and Social Empowerment
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Childhood marginalization is the result of complicated processes that appears difficult to address for policymakers worldwide. Neo-institutional theory enables studies of the complexity of educational organizations, showing ... -
Praksis i utlandet - en stimulans til kraftfull refleksjon?
(Journal article; Peer reviewed, 2015)Denne artikkelen fokuserer på lærerstudenters refleksjoner etter å ha hatt deler av praksisopplæringa i zambiske skoler. Empirien er 31 refleksjonstekster studentene skrev etter at de var tilbake i Norge. For å få fatt i ... -
Praksis-teori i fag og yrkesopplæringa - Det å være tett på elevene
(Master thesis, 2016)Denne masteravhandlingen er en del av studiet Master i fag- og yrkesdidaktikk ved NTNU, og bygger på en aksjon gjort i en Vg2 byggteknikk klasse skoleåret 2014/2015. Yrkesfagene er i endring, og under sterkt press både ... -
Praksisopplæring i arbeidslivet - Erfaringer for utvikling av relevant yrkeskompetanse på veg mot helsefagarbeider
(Master thesis, 2016)Hensikten med vår studie har vært å få innsikt i hvordan prosjekt til fordypning (PTF) og arbeidspraksis bidrar til at elever på Vg2 helsearbeiderfag får utviklet relevant yrkeskompetanse. Prosjekt til fordypning er et ... -
Praksissjokk for nyutdannede lærere?
(Bachelor thesis, 2019)Som student over halvveis i grunnskolelærerutdanningen har interessen innenfor emnet «praksissjokk», overgangen fra student til lærer, fanget min oppmerksomhet. Denne studien ønsker å finne ut hvilke tiltak som kan iverksettes ... -
Praktisk arbeid i naturfagundervisningen på ungdomstrinnet: hva mener lærerne?
(Master thesis, 2009) -
Praktisk arbeid og motivasjon
(Bachelor thesis, 2021) -
Praktisk arbeid og motivasjon i naturfag
(Bachelor thesis, 2019)Formålet med denne oppgaven er å undersøke om praktisk arbeid i naturfag kan påvirke motivasjonen til elevene. I oppgaven brukes det teori om praktisk arbeid, selvbestemmelsesteorien og teori om mestringsforventning. ... -
Praktisk arbeids påvirkning på elevenes motivasjon
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven har som formål å undersøke hvilken påvirkning gjennomføring av praktisk arbeid har på ungdomsskoleelevers motivasjon i naturfag. Oppgaven skal besvare problemstillingen “Hvordan opplever naturfagslærere ... -
Praktisk labarbeid - Hensikt, praksis, effekt
(Master thesis, 2015)Oppgaven tar for seg hensikter ved praktisk labarbeid i naturfag på ungdomstrinnet og i hvilken grad disse oppnås. Temaet belyses ved hjelp av en gjennomgang av ni større empiriske undersøkelser av effekter av labarbeid ...