Blar i Institutt for pedagogikk og livslang læring på tittel
Viser treff 1696-1715 av 2498
-
Opplevd medvirkning eller skinnprosess? En Q-metodologisk studie om hvordan de ansatte ved et helseforetak opplever en endringsprosess
(Master thesis, 2018)En seksjon ved et offentlig helseforetak skulle endelig få flytte inn i et etterlengtet nybygg, og fire avdelinger skulle bli til en. Gjennom denne studien har jeg hatt som mål å finne ut av de ansattes opplevelsen av denne ... -
Opplevd støtte hos elever med ADHD i skolen.
(Master thesis, 2021)Elever med ADHD er en mangfoldig elevgruppe, der alle har sine individuelle utfordringer. I denne studien har jeg belyst hva det er som fremmer motivasjon og mestring hos en gruppe elever med ADHD, gjennom å belyse hvilke ... -
Opplevde symptomer på ADHD, en begrensning for mestring?
(Master thesis, 2022)Mestring har vist seg å være en viktig faktor når det kommer til både fysisk og psykisk helse hos oss mennesker. Flere styringsdokumenter trekker frem viktigheten av å mestre eget liv og evnen til å kunne håndtere ... -
Opplevde utfordringer ved økt bruk av nettbaserte kommunikasjonstjenester: En kvalitativ studie av hvilke utfordringer tre ansatte ved Ppt opplever ved økt bruk av nettbaserte kommunikasjonstjenester
(Master thesis, 2010)Dette forskningsarbeidet er en kvalitativ fenomenologisk studie som har søkt å belyse hvilke utfordringer ansatte ved Ppt opplever i forbindelse med økt bruk av nettbaserte kommunikasjonstjenester. Tilnærmingen som ble ... -
Opplevelse av endring i egen enhet : spesialisering i relasjonsledelse
(Master thesis, 2015)Denne studien er gjennomført i et globalt selskap med hovedkontor i Norge. Selskapet har vektlagt at det er nødvendig å omfavne endring for at det skal oppå målene sine. De ansatte blir oppfordret til mobilitet mellom ... -
Opplevelse av læring gjennom samarbeid i videospill
(Master thesis, 2023)Videospill og læring har blitt et dagsaktuelt tema. Når bedrifter, organisasjoner og institusjoner ønsker at spillerfaring skal på CV-en er det tydelig at man tenker at man lærer fra videospill. Da blir heller spørsmålet; ... -
Opplevelse av motivasjon og sosial støtte i knutepunktskolene: En kvantitativ studie av motivasjon og sosial støtte med hensyn til gjennomføring av videregående opplæring for hørselshemmede elever
(Master thesis, 2011)Formålet med undersøkelsen: Når det gjelder gjennomføring og bortvalg i videregående opplæring kan det på den ene siden være en positiv prosess hvor elevene oppfatter skolen som et godt sted å være og som videre fører til ... -
Opplevelsen av å veilede klienter i utfordrende valgsituasjoner
(Master thesis, 2021)Forskning viser at kvinners valg om å fortsette eller avbryte svangerskapet er komplekst og følelsesmessig utfordrende, og mange uttrykker behov for samtale, støtte og veiledning. Behovet forsøkes møtt gjennom Abortlovens ... -
Opplevelsen av seg selv og sin betydning : en Q-metodologisk studie av hvordan ergoterapeuter opplever seg selv og sin betydning i relasjon med pasienter som har livsendrende skade eller sykdom
(Master thesis, 2015)Denne studien undersøker ergoterapeut sin opplevelse av seg selv og sin betydning i relasjon med pasienter som har livsendrende skade eller sykdom. Hensikten er å studere og sette ord på ergoterapeuters subjektive opplevelser ... -
Opplevelser av lederrollen : en Q-metodologisk studie av relasjonsorienterte lederes bevissthet i egen rolle
(Master thesis, 2015)Formålet med denne studien er å bidra til økt forståelse av og bevissthet om hvordan en relasjonsorientert leder opplever seg selv i rollen som leder. Studien vektlegger betydningen av relasjon, og selvbevissthet, blant ... -
Opplevelser av studenters læring og motivasjon med flipped-classroom som undervisningstilnærming
(Master thesis, 2022)Denne avhandlingen utforsker hvordan studenter, læringsassistenter og undervisere tilknyttet et studentaktivt emne på universitetsnivå/ved NTNU opplever studenters læring og motivasjon gjennom bruk av flipped-classroom. ... -
Opplevelser hos voksne knyttet til lese- og skrivevanske
(Master thesis, 2009) -
Opplevinga av eit meiningsfullt tilvære: Ei kvalitativ intervjuundersøking
(Master thesis, 2011)Gjennom intervju i fenomenologisk tradisjon har eg undersøkt tre unge menn si oppleving av meining i deira eigne liv. Forskingsdeltakarane vurderar sjølv kva hendingar som er relevante. På bakgrunn av intervjua har eg prøvd ... -
Opplæring av hørselshemmede elever i skolen - En kvalitativ studie om ansattes erfaringer rundt opplæringen av hørselshemmede elever og læringsressursene på nettportalen erher.no
(Master thesis, 2017)Denne studien tar for seg hvordan ansatte i skolen ser på opplæringen av hørselshemmede elever på bostedsskolen, og hvilke erfaringer de har av læringsressursene som ligger på erher.no. Bakgrunn for studien er et ønske fra ... -
Opplæringsansvaret i bruk av synshjelpemidler : ett innblikk i hvordan synskontaktene i Akerhus opplever opplæringsansvaret for personer som trenger synshjelpemidler
(Master thesis, 2015)Denne oppgaven skal gi et bilde av hvordan synskontaktene i Akershus opplever opplæringsansvaret for personer som trenger synshjelpemidler. Jeg har vært i kontakt med tre synskontakter som jobber i Akershus fylke, som ... -
Orden og arbejdsdelinger i daginstitutionen
(Journal article; Peer reviewed, 2011)Abstract: The article presents a research project that deals with aspects of division of labour among assistants and the professionalized group of social care workers in Danish kindergartens. Theories of P. Bourdieu, M. ...