• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for pedagogikk og livslang læring
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for pedagogikk og livslang læring
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Opplevde utfordringer ved økt bruk av nettbaserte kommunikasjonstjenester: En kvalitativ studie av hvilke utfordringer tre ansatte ved Ppt opplever ved økt bruk av nettbaserte kommunikasjonstjenester

Setsaas, Signe Gro Siss Skarsholt
Master thesis
Thumbnail
View/Open
404489_FULLTEXT01.pdf (622.0Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/269321
Date
2010
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for pedagogikk og livslang læring [1859]
Abstract
Dette forskningsarbeidet er en kvalitativ fenomenologisk studie som har søkt å belyse hvilke utfordringer ansatte ved Ppt opplever i forbindelse med økt bruk av nettbaserte kommunikasjonstjenester. Tilnærmingen som ble valgt bidrar til å forstå meningen i en erfaring av et bestemt fenomen. Ved å intervjue tre forskningsdeltakere har jeg forsøkt å finne en felles kjerne eller essens i deres opplevelse av utfordringer ved nettbaserte kommunikasjonstjenester.

Ut fra forskningsmaterialet har jeg kategorisert mine funn i to hovedkategorier. Den første kategorien Opplevde utfordringer ved dataverktøyet har underkategoriene; Tillit og Dokumentasjon, og omhandler blant annet utfordringer ved gjenkjennbarhet og tilgang til dataverktøyet, samt makt aspektet. Den andre hovedkategorien Opplevde utfordringer ved nettprat, har underkategoriene; Særtrekk og Felles forståelse og viser blant annet til mulighet for økt refleksjon og betydningen av å opptre som person-i-relasjon. Ved å undersøke hvilke  utfordringer ansatte ved Ppt opplever har jeg ikke først og fremst ønsket å si noe om hvordan de nettbaserte kommunikasjonstjenestene kunne benyttes. Det som var interessant for meg var å kunne si noe om de utfordringene som mine forskningsdeltakere opplevde ved bruk av disse tjenestene. Mine kategorier kan ikke gi et fullstendig bilde av opplevde utfordringer, men jeg mener de kan gi innblikk i verdifulle aspekter ved opplevelsen.
Publisher
Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse, Pedagogisk institutt

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit