Blar i Institutt for pedagogikk og livslang læring på tittel
Viser treff 2029-2048 av 2673
-
"Saltoelever" En kvalitativ studie av læreres oppfølging av sårbare elever i perioden med hjemmeskole
(Master thesis, 2021)I mars 2020 ble Norge rammet av Covid-19 pandemien som førte til at skolene stengte ned i en periode. Dette resulterte i at læreres undervisningspraksis ble endret og elevenes læringsmiljø gikk over til digitale plattformer. ... -
Samarbeid i tverrfaglige team - En q-metodologisk studie om relasjon, samhandling og kunnskapsdeling
(Master thesis, 2018)Hensikten med studien er å oppnå større innsikt i hvordan relasjoner i tverrfaglige team påvirker den enkeltes opplevelse av samhandling og kunnskapsdeling, og hvordan de erfarte relasjonene skaper grunnlag for innovasjon ... -
Samarbeid i tverrfaglige team - En q-metodologisk studie om relasjon, samhandling og kunnskapsdeling
(Master thesis, 2018)Hensikten med studien er å oppnå større innsikt i hvordan relasjoner i tverrfaglige team påvirker den enkeltes opplevelse av samhandling og kunnskapsdeling, og hvordan man kan skape fremdrift og innovasjon i tverrfaglige ... -
Samarbeid mellom grunnskolelærere og PP-rådgivere tilknyttet elever med emosjonelle vansker
(Master thesis, 2020)Mellom 15-20 prosent av norske barn og unge opplever psykiske plager som kan virke inn på deres skolehverdag (Holen & Waagene, 2014). Felles for mange av disse elevene er at negative tanker og følelser overstyrer hverdagen ... -
Samarbeid mellom hjemmeskole og BUP-skole
(Master thesis, 2014) -
Samarbeid mellom PP- rådgivere og lærere: En kvalitativ intervjustudie av to PP-rådgivers erfaringer med bruk av analysemodellen som redskap i samarbeidet
(Master thesis, 2017)Formålet med mitt studie var å undersøke hvordan PP-rådgivere erfarer og opplever bruken av analysemodellen i samarbeid med lærere. Samarbeidet mellom PP-rådgivere og lærere kan oppleves å være utfordrende. Undersøkelser ... -
Samarbeid mellom PP-tjeneste og skole - En kvalitativ studie om tanker, refleksjoner, opplevelser og erfaringer, tre PP-rådgivere har om samarbeid med skole
(Master thesis, 2019)Formålet med denne studien har vært å undersøke hvordan samarbeidet mellom tre PPrådgivere og skolen er. Hvordan oppleves samarbeidet for tre PP-rådgivere fra en PP-tjeneste og samarbeide med skole, og hva slags tanker og ... -
Samarbeid mellom skole og PP-tjenesten : en kvalitativ studie av hvilke faktorer som kan ha betydning for at tre spesialpedagogiske koordinatorer opplever samarbeidet med PP-tjenesten som positivt
(Master thesis, 2015)Å kunne samarbeide med andre har blitt en viktig egenskap for ansatte i dagens skole. For å sikre gode læringsmuligheter for det enkelte barn, kan det ofte være nødvendig med et samarbeid mellom skole og PP-tjenesten. ... -
Samarbeid om faglig utvikling i en leksefri skole - Muligheter og utfordringer
(Master thesis, 2020)Lekser er et omdiskutert tema både innen forskning og i samfunnsdebatten. Det finnes flere studier som ser på mulige effekter av lekser på læring, motivasjon, stress og familieliv, men resultatene spriker veldig. I noen ... -
Samarbeid om spesialpedagogisk virksomhet i grunnskolen - til elevens beste? En kvalitativ intervjustudie av tre spesialpedagogiske koordinatorers opplevelse av arbeidet med spesialundervisning.
(Master thesis, 2023)Spesialundervisningen generelt, dens effekter og organisering har fått stor oppmerksomhet i forskningen. Studier innenfor dette feltet har hatt stort fokus på lærernes perspektiv. Mindre av feltet har belyst spesialpedagogers ... -
Samarbeid, trivsel og læring
(Master thesis, 2012) -
Samarbeidslæring på ungdomsskolen
(Bachelor thesis, 2019) -
Samarbete mellan Pedagogiska-psykologiska tjänsten (PPT) och skolan: En kvalitativ studie om PP-rådgivares erfarenheter av systemriktat arbete med läs- och skrivsvårigheter
(Master thesis, 2011)Syftet med denna studie var att undersöka PP-rådgivares erfarenheter med systeminriktat arbete med läs- och skrivsvårigheter i skolan. Min problemställning löd: Vilka erfarenheter har PP-rådgivaren av systeminriktat arbete ... -
Same same but different: The perception of children and childhood in the Norwegian adoption law
(Master thesis, 2010) -
Samfunnet og frihetens uforenelighet
(Master thesis, 2018) -
Samhandling blant pleieansatte - En kvalitativ intervjustudie av hvordan pleieansatte på sykehjem opplever samhandling med kollegaer i hverdagen
(Master thesis, 2017)Samhandling handler om mennesker som i likeverdige relasjoner og felles deltakelse arbeider sammen mot et delt mål. Å arbeide som pleieansatt på sykehjem medfører at man må arbeide tett sammen med andre pleiere for å komme ... -
Samhandling mellom skole og PPT: En kvalitativ og kvantitativ studie fra et småskalaprosjekt i regi av Faglig Løft for PPT
(Master thesis, 2012)Faglig Løft for PPT er et 4-årig modellforsøk som avsluttes i 2012. Etablering av prosjektet begrunnes i et behov for kompetanseheving hos PPT. Som en del av det større prosjektet Faglig løft for PPT er det etablert ... -
Samisk språk og identitet
(Master thesis, 2023)Dette kvalitative forskningsstudiet tar for seg forholdet mellom samisk språk og identitet gjennom intervjuer med fem personer med samisk bakgrunn. Funnene indikerer at samisk språk er en sentral faktor i samisk kultur, ... -
Samiske skolers erfaring med støttesystemet
(Master thesis, 2025)Hensikten med denne studien er å se på samiske skolers erfaringer med det spesialpedagogiske støttesystemet. Studien belyser hvordan ansatte tilknyttet den samiske skolen opplever samarbeid med støttetjenestene, og hvilken ...