Blar i Institutt for pedagogikk og livslang læring på tittel
Viser treff 2660-2665 av 2665
-
"Æ har ittj øvd så my på'n. Den har bare satt sæ fast i hodet": En kvalitativ studie om elevers bruk av læringsstrategier i matematikk på mellomtrinnet
(Master thesis, 2014)I denne studien er det fokus på strategibruken hos ulike elever i matematikk, og hvor elevene lærer strategiene de benytter. Utgangspunktet for studien er å undersøke om det er ulik bruk av strategier knyttet til elevenes ... -
Æ trur mest av alt æ bare bestemt mæ egentlig! : en kvalitativ studie av en elev sin fremgang i matematikk
(Master thesis, 2015)I denne studien har jeg fortalt historien til Sara, ei jente i 7. klasse som har strevet med matematikk i flere år, men som det siste året har hatt en stor fremgang i faget. Målet har vært å finne ut av hva som kan ha ... -
"Øve, øve, jevnt og trutt og tappert det er tingen" : en systematisk litteraturstudie av elevers utvikling av leseferdigheter fra et nevrologisk perspektiv og hvordan lærere kan benytte seg av denne kunnskapen
(Master thesis, 2015)I det du begynner å sette deg inn i hva denne masteroppgaven handler om benytter du deg av et av viktigste verktøyene i kunnskapsformidling både i den norske skolen, og i livet videre som arbeidstaker og deltaker et ... -
"Øyeblikket farer forbi mye fortere i et digitalt møte". En kvalitativ studie av hvordan møteledere og møtedeltakere i offentlig sektor beskriver sine opplevelser med motivasjon, kommunikasjon og psykologisk trygghet ved møtevirksomhet på digitale flater.
(Master thesis, 2021)Covid-19-pandemien satte hele verden i «ventemodus». Skoler, kjøpesentre og treningssentre stengte. Det måtte kuttes ned på antall mennesker man kunne omgås. Karantene ble et ord i dagligtalen, og mange måtte jobbe hjemmefra. ...