Browsing Institutt for pedagogikk og livslang læring by Title
Now showing items 942-961 of 2673
-
Gaming motivation and well-being among Norwegian adult gamers: the role of gender and disability
(Journal article; Peer reviewed, 2024)Introduction: Digital gaming is a popular and often social activity, also among adults. However, we need more knowledge of the social dynamics of gaming and its potential benefits for one's well-being. The current study ... -
Gatebarnet som offer og helt: En kritisk gjennomgang av den metodologiske utviklingen i den tverrfaglige barne- og barndomsforskningen
(Journal article; Peer reviewed, 2019)Denne artikkelen har som utgangspunkt at metodiske og metodologiske valg aldri er nøytrale, men bygger på dominerende politiske agendaer og teoretisering av feltet. Gjennom å granske utviklingen av gatebarnfeltet de siste ... -
Gårdsbesøk som tiltak for barn med spesielle behov
(Master thesis, 2014) -
Gender discrimination and children's right to education in Nepal: Perspectives of parents and children
(Master thesis, 2013)Gender discrimination is considered as problematic issues for promoting equality and attainment of universal rights of children especially, in south Asia. In Nepal, where a patriarchal system of social relations predominates, ... -
Gendered perspectives and experiences of work : a case study of the life worlds of boys and girls in Rakai District, rural Uganda
(Master thesis, 2016)Although children’s work has been much researched in Africa, the complex ways in which the intersection of culture and gender shapes the type of work children do is less understood within childhood studies. The main aim ... -
Generalisert tillit og pedagogikk. En utforskende studie av hvordan skole og utdanning påvirker den generaliserte tilliten i samfunnet.
(Master thesis, 2020)Denne oppgaven utforsker hvordan skole og utdanning påvirker den generaliserte tilliten i samfunnet. Generalisert tillit er tillit man har til folk man ikke kjenner; tillit til folk flest. De siste 20-30 årene har det vært ... -
"Generasjon prestasjon". En kvantitativ studie av ungdomsskoleelevers opplevelse av kontekstuelt press, deres selvoppfatning, psykiske helse og selvverd
(Master thesis, 2015)Denne studien har hatt til hensikt å studere ungdomsskoleelevers opplevelse av press i tilknytning til deres selvoppfatning, utvalgte dimensjoner av psykisk helse representert ved nedstemthet og lykkefølelse, samt deres ... -
Generation of Hope - Perspectives on life, identity, and vulnerability in a Palestinian home for boys
(Master thesis, 2018)In a political conflict and ongoing occupation such as the one that exists in Palestine and Israel, one may make the argument that all aspects of life are affected. As childhood is thought of as a social construct, the ... -
Generationing Poverty: Children’s Perspectives of Childhood Poverty and Wellbeing in Rural Zambia
(Doctoral theses at NTNU;2018:361, Doctoral thesis, 2018)The focus of the thesis is on children’s perspectives of poverty and wellbeing based on their lived experiences in rural Lundazi district, Eastern province of Zambia. As a policy buzzword, ‘rural child poverty’ seldom ... -
Generelt vil jeg si at det faktisk er litt sunt med konflikter i et kollektiv
(Bachelor thesis, 2024)Å dele en bolig med andre mennesker kan by på mange muligheter og utfordringer i hverdagen. Som Heyer (2012, s. 629) skriver så finnes det ingen universelle kulturer eller normer i verden som gjelder for absolutt alle. Det ... -
Geographies of Laboring and Learning: Introduction.
(Chapter, 2017)This introductory chapter to the volume “Laboring and Learning” provides an overview of a diverse and fascinating range of contributions made by academics; engaging with some salient themes that inform debates on the area; ... -
'German culture' in Australia : a case study of a German-English bilingual school
(Master thesis, 2016)This study aimed to investigate how ‘German culture’ is performed and experienced at a German-English bilingual school in Australia. Thereby, it was essential to find out what teachers and children understand as and ... -
Getting Change-Space: A Grounded Theory Study of Automated eHealth Therapy
(Journal article; Peer reviewed, 2019)A promising tool for bettering people’s health is eHealth (or “mHealth”) programs: fully automated, web-based health interventions. However, we know surprisingly little about eHealth’s working mechanisms. One possible ... -
''Gi meg en jobb, så går alt bra!'' - En Q-metodologisk studie av hvordan innsatte på kortere dommer opplever seg selv i et karriereperspektiv
(Master thesis, 2018)Målet med denne studien er å få innsikt i hvordan innsatte på kortere dommer opplever seg selv i et karriereperspektiv, sett fra deres ståsted. Hensikten er å få mer kunnskap om denne gruppas behov som et utgangspunkt for ... -
''Gi meg en jobb, så går alt bra!'' - En Q-metodologisk studie av hvordan innsatte på kortere dommer opplever seg selv i et karriereperspektiv
(Master thesis, 2018)Målet med denne studien er å få innsikt i hvordan innsatte på kortere dommer opplever seg selv i et karriereperspektiv, sett fra deres ståsted. Hensikten er å få mer kunnskap om denne gruppas behov som et utgangspunkt for ... -
''GI OSS MER!'' - En kvalitativ studie av lærerstudenters kunnskap om psykisk helse
(Master thesis, 2017)I denne studien er fokuset på lærerstudenters kunnskap om psykisk helse i skolen. I det ligger en intensjon om å bidra til diskursen omkring «Fremtidens skole», med fokus på fremtidens lærere og kunnskap om psykisk helse. ... -
Gina Jaya : en kvalitativ undersøkelse av lederutfordringer i et globalt prosjekt
(Master thesis, 2015)Nordmenn har siden vikingetiden søkt ut i verden, med ulikt fokus. Mål om makt og rikdomservervelse ble etter hvert erstattet med handel og samarbeid. I ukjente farvann satte man sin lit til ulike hjelpemidler for å navigere, ... -
Girls suffer: the prevalence and predicting factors of emotional problems among adolescents during upper secondary school in Norway
(Peer reviewed; Journal article, 2021)This longitudinal, quantitative survey examined factors predicting 1077 Norwegian adolescents` emotional problems during Upper Secondary School (grades I–III, approximately 16–19 years old) considering the following research ... -
Giving can be meaningful. A two-part qualitative analysis to restore and decode professionals’ understandings of meaningfulness in dual recovery
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Through a double interpretation of a focus group interview, the study explores how recovery-oriented professionals in a supported housing facility for people in dual recovery support the residents’ need for meaningfuless ...