• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Blar i Institutt for pedagogikk og livslang læring på utgivelsesdato 
  •   Hjem
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for pedagogikk og livslang læring
  • Blar i Institutt for pedagogikk og livslang læring på utgivelsesdato
  •   Hjem
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for pedagogikk og livslang læring
  • Blar i Institutt for pedagogikk og livslang læring på utgivelsesdato
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Blar i Institutt for pedagogikk og livslang læring på utgivelsesdato

Sorter på:

Rekkefølge:

Resultater:

Viser treff 1-20 av 1891

  • Tittel
  • Utgivelsesdato
  • Registreringsdato
  • Forfatter
  • stigende
  • synkende
  • 5
  • 10
  • 20
  • 40
  • 60
  • 80
  • 100
    • Et vidløftig sted: En analyse og diskusjon av skolegårdensom et sted for pedagogisk virksomhet 

      Ulleberg, Hans Petter (Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181, Doctoral thesis, )
    • Pendling og fedre i barns oppvekstmiljø 

      Haugen, Jan Olav (Master thesis, 1984)
    • Kulturmøte og kulturbryting : dagens barn i møte med kulturskiftet i Noreg ca 950-1050 

      Mæland, Kjellfrid Torun (Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181, Doctoral thesis, 2002)
      Avhandlinga er ein kasusstudie i 6. klasse i grunnskulen skuleåret 1998-99. Målet med studien er å utvikla kunnskap om i kva grad barn i dag synest å oppleva undervisninga om kulturskiftet i Noreg ca. 950-1050 som eit ...
    • Problematferd i skolen: læreres syn på årsaker og tiltak 

      Strøm, Tommy (Master thesis, 2003)
      Dette er en hovedfagsoppgave basert på data fra intervju av lærere. Problemstillingen er: ”Problematferd i skolen – læreres syn på årsaker og tiltak”. Basil Bernsteins kodeteori danner basis for kategoriene, som er fremstilt ...
    • Fortellinger om forandring: En narrativ studie av planlagt organisasjonsendring i et norsk finanskonsern 

      Amundsen, Oscar (Doctoral thesis, 2003)
      Utgangspunktet for denne avhandlingen er at folk deler kunnskap og erfaring gjennom å fortelle historier til hverandre. Kjernematerialet i avhandlingen består av samtaler / dybdeintervjuer med utvalgte ansatte og ledere ...
    • Er opplæring et godt sikkerhetstiltak?: Forebygging av risiko og ulykker gjennom opplæring av trafikantene 

      Stene, Trine Marie (Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2005:149, Doctoral thesis, 2005)
      The thesis has basis in the question some have to the usefulness of education in traffic safety prevention. The eighties were dominated by optimism concerning safety education, which was followed by pessimism in the ...
    • Kognitiv og metakognitiv strategibruk med særlig henblikkpå tekstlæring 

      Samuelstuen, Marit Sæther (Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2005:36, Doctoral thesis, 2005)
      Det foreliggende forskningsarbeidet består av fem delstudier, tilsvarende avhandlingens fem artikler. Alle artiklene omhandler 10. klasseelevers bruk av kognitive og metakognitive strategier, først og fremst knyttet til ...
    • Sjukepleiarutdanning i endring : nasjonalt rammeplanarbeid 1992-2004 med fokus på styring,profesjonar, diskursar og tekst 

      Kvangarsnes, Marit (Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2005:76, Doctoral thesis, 2005)
      Temaet for denne avhandlinga er det nasjonale rammeplanarbeidet for sjukepleiarutdanninga på 1990-talet som førte fram til at utdanninga fekk ein ny rammeplan i januar 2000. Læreplanteori, profesjonsteori og kritisk ...
    • Fra solidarisk samværskultur til kunnskapssolidaritet: Det sosialdemokratiske skoleprosjekt fra Sivertsen til Hernes 

      Volckmar, Nina (Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2005:23, Doctoral thesis, 2005)
    • Barns og unges vennskap: Empiri- og teorigjennomgang, en kvantitativ og kvalitativstudie av barns oppfatninger og presentasjoner av sosiale relasjoner til jevnaldre[n]de og voksne i forhold til noen sentrale mål på psykososial tilpasning 

      Kvello, Øyvind (Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2006:29, Doctoral thesis, 2006)
      Denne avhandlingen belyser noen av de viktigste sosiale relasjoner for barn og unge med spesiell vektlegging av vennskap. Dette er gjort via en omfattende empirioversikt og teoretiske perspektiver og deretter egen empiri. ...
    • I samme globale båt? : en studie av sammenslåing i Rolls-Royce Marine som sosialiseringsprosess 

      Hertzberg, Dagfinn (Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2006:30, Doctoral thesis, 2006)
      Jeg skal i denne avhandlingen ta for meg prosesser der to opprinnelige konkurrerende selskaper slås sammen i forbindelse med oppkjøp. Dette skal vi gjøre med to siktemål. Det ene er å se hvordan ansatte opplever og reagerer ...
    • Skolens Janus-ansikt : utskilling eller utvikling i ulike læringsmiljø 

      Wiese, Veslemøy (Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2006:5, Doctoral thesis, 2006)
      Målet med arbeidet har først og fremst vært å vise frem dilemma jeg som sosiallærer møtte i skolen. Funksjonen er uttrykk for skolens omsorgsansvar. Den stiller skolens og statens etiske krav til forvaltning av menneskelige ...
    • Sporene der hjemme: Om 15-16-åringer og deres hverdagskultur – basert på en undersøkelse om kulturelle og estetiske praksiser i noen utvalgte nordiske ungdomsrom 

      Aagre, Willy (Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2006:167, Doctoral thesis, 2006)
    • Den andre skoleporten: Om institusjonalisering av den pedagogiske handling, et møte med Jacques Derridas språkkritiske perspektiver 

      Steinnes, Jenny (Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2006:105, Doctoral thesis, 2006)
      Den grunnleggende problemstillingen i avhandlingen dreier rundt forståelser av språk og begreper der et institusjonaliseringsprinsipp blir forsøkt identifisert og problematisert ut fra Jacques Derridas språkkritiske ...
    • Dannelse og Duelighed for livet: Dannelse og yrkesutdanning i den grundtvigske tradisjon 

      Walstad, Pål H. Bødtker (Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2006:88, Doctoral thesis, 2006)
    • Erobring av handlingsrom: Helsesøsterstudenters læring i praksis 

      Hjälmhult, Esther (Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2007:51, Doctoral thesis, 2007)
      Conquering operational space – Public Health Nursing Students` learning in practice The aim of this study was to learn about what the main concern of students in clinical practice was, and to develop a grounded theory ...
    • Seeing the kids – Seeing the Student Teachers; Dealing with Two Arenas the Whole Way 

      Nilssen, Vivi Lisbeth (Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2007:20, Doctoral thesis, 2007)
    • Det doble blikk – spesialpedagogen i endringstider 

      Groven, Berit (Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2007:76, Doctoral thesis, 2007)
      Denne studien har fokus på spesialpedagogen, en sentral profesjon relatert til utvikling og realisering av opplæring for elever med særskilte opplæringsbehov. Ett aspekt i arbeidet med denne studien er profesjonskjennetegn ...
    • Spunk - A love story: Teacher community not 

      Reinertsen, Anne B. (Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2007:11, Doctoral thesis, 2007)
    • Problematferd i ungdomsskolen - hva er problemet? 

      Riise, Frank I. (Master thesis, 2007)
      Denne oppgaven er en studie av hvordan lærere ved en ungdomsskole opplever sitt arbeid overfor elver som viser problematferd. En case studie, med hovedfokus på hvordan det kollektive systemet fungerer i forhold til denne ...

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit
       

       

      Bla i

      Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

      Min side

      Logg inn

      Kontakt oss | Gi tilbakemelding

      Personvernerklæring
      DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

      Levert av  Unit