Blar i Institutt for pedagogikk og livslang læring på tittel
Viser treff 1852-1871 av 2498
-
Reflections on design of active learning module for training emergency management professionals in virtual reality
(Peer reviewed; Journal article, 2017)Experiences gained through learning design projects can be used as the basis to build systematic knowledge of digitization and active leaning in higher education. One such project funded by the Norwegian Agency for Digital ... -
Refleksjon som studentaktiv læringsform
(Journal article; Peer reviewed, 2017)I Eksperter i team (EiT) står studentaktive læringsformer sentralt, og refleksjon er ansett som en vesentlig komponent for læring i emnet. Over en tiårsperiode har EiT arbeidet med å gjøre refleksjon til en konkret og ... -
Reflekterende Team - En kvalitativ intervjustudie av PP-rådgivere sin opplevelser av et utviklingsprosjekt
(Master thesis, 2012)Denne studiens tema er utviklingsarbeid. Jeg har undersøkt hvordan tre PP-rådgivere har opplevd å være med i et utviklingsprosjekt som omtales som reflekterende team. Dette teamet består av tre lærere, en assistent og ... -
Reflexive Media Education:Exploring Mediagraphy as a Learning Activity in Upper Secondary School
(Doctoral thesis at NTNU;2015:206, Doctoral thesis, 2015)Denne avhandlingen fokuserer på kritisk refleksjon som en sentral del av media literacy. Media literacy forstås her som et sett av kompetanser som ligger implisitt i den nye mediebruken og i de nye medieformene, men som ... -
Refugee Children, Citizenship and ‘the Best Interests’ of the Child: Experiencing Settlement as New Citizens in Norway
(Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2011:18, Doctoral thesis, 2011) -
Reimagining Children's Aspirations and Futures Through Indigenous Education in Ethiopia
(Master thesis, 2023)In recent times, the schooling system has faced criticism for its failure to fulfil the promises of realising children's aspirations and futures. A growing body of research epitomizes this profound lack in the system, which ... -
Rektorers begrunnelser for valg av organisering av spesialundervisningen
(Master thesis, 2020)Denne masteroppgaven tar sikte på å få innsikt i rektorers begrunnelser bak valg av organisering av spesialundervisningen ved deres skole. Formålet er å få en dypere innsikt i hvilke valg som må tas, hvilke vurderinger ... -
Relasjonell ledelse
(Master thesis, 2020)Temaet for denne masteroppgaven handler om å undersøke hvordan pedagogiske ledere opplever rollen sin som relasjonsorienterte personalledere i barnehagen. I denne masteroppgaven ser jeg på problemstillingen min utfra et ... -
Relasjonen i fokus: En Q-metodologisk studie av hvilke relasjonskvaliteter skolerådgivere opplever som betydningsfulle i sitt arbeid med elever som rådsøkere
(Master thesis, 2011)Denne forskningsstudien undersøker skolerådgiveres opplevelse av viktige egenskaper i forhold til elever de møter i sin arbeidshverdag. Formålet med studien har vært å få økt forståelse og innsikt i hva rådgiverne vektlegger ... -
Relasjonen mellom lærer og elev: En kvantitativ studie av grunnskoleelevers opplevelse av læreren som sosialt støttende, og hvilken betydning dette har for mestringsforventning, indre motivasjon og hjelpesøkende atferd i skolen
(Master thesis, 2014)Fokuset i denne masteroppgaven er på elevenes opplevelse av forholdet til læreren i matematikkfaget på 5. til 10. trinn i grunnskolen. Formålet med masteroppgaven er å undersøke relasjoner mellom elevenes opplevelse av ... -
Relasjonen trumfer alt... - En kvalitativ intervjustudie av tre lærere sine erfaringer og tanker om sin egen rolle i å fremme god psykisk helse hos de yngste barna i skolen
(Master thesis, 2018)Tema for denne masteroppgaven er lærere på småskoletrinnet sine erfaringer med å bidra til å fremme god psykisk helse hos elevene, og hvordan lærere ser på sin egen rolle i forebygging og tilrettelegging av dette arbeidet ... -
Relasjoners påvirkning på mestring - En Q-metodologisk studie av hvordan lærere i grunnskolen erfarer at relasjonen til rektor påvirker deres mestring på arbeidsplassen
(Master thesis, 2017)Denne mastergradsoppgaven handler om lærere i grunnskolen og deres erfaring med hvordan relasjonen til leder innvirker på deres subjektive opplevelse av mestring i egen arbeidshverdag. Problemstillingen i oppgaven er som ... -
Relasjonsbiten er superviktig - En kvalitativ studie av hvordan hjelpere opplever å møte jenter i alderen 13 -16 år
(Master thesis, 2021)Hjelpere fra ulike fagfelt i Trondheim har en opplevelse av at antall jenter i alderen 13-16 år med utfordringer knyttet til rus og kriminalitet øker. Jentenes uttrykk oppleves i tillegg å være mer alvorlig nå enn tidligere. ... -
Relasjonsbygging i fosterhjem
(Master thesis, 2013)I norsk barnevernlovgivning vektlegges det at barn skal oppleve en god og stabil voksenkontakt og omsorg preget av kontinuitet når det skal iverksettes særlige tiltak utenfor hjemmet (Barnevernloven, 1992, § 4-1). Et barn ... -
Relasjonskompetanse som verktøy for emosjonell utvikling
(Bachelor thesis, 2019) -
Relasjonsledelse fra et mentorperspektiv - Hvordan bidrar Mentoringprogrammet til å utvikle ledelse ved OsloMet-storbyuniversitetet
(Master thesis, 2019)Utgangspunktet for denne mastergradoppgaven er relasjonsledelse i form av mentoring i Mentoringprogrammet på OsloMet % storbyuniversitetet. Mentoringprogrammet er et program for nye ledere hvor målet er gode lederskifter ... -
Relasjonsledelse i et medarbeiderperspektiv: En Q-metodologisk studie av medarbeideres subjektive opplevelse av møtet med leder
(Master thesis, 2013)The focus of this thesis is the role of relational leadership in workplace management. The objective of the thesis is to study how staff members experience the relationship with their line manager. The research material ...