Blar i Institutt for pedagogikk og livslang læring på tittel
Viser treff 1169-1188 av 2504
-
Innagerende atferd i skolen - Hvordan kan lærere styrke elever på muntlig aktivitet, når de viser innagerende atferd?
(Master thesis, 2019)Denne oppgaven er forskning om innagerende atferd i skolen. Elever som viser innagerende atferd, har også behov for å oppleve mestring når det kommer til muntlig aktivitet i timene. Mitt mastergradsprosjekt handler om ... -
Innagerende atferd og relasjoners betydning - En kvalitativ studie om to pedagogers tanker om den innagerende elevgruppen og betydningen av gode relasjoner
(Master thesis, 2017)Denne studien belyser temaene utfordrende atferd, innagerende atferd og betydningen av relasjoner. Den tar for seg voksenperspektivet og pedagogenes egne opplevelser av hva som ligger i de to ulike begrepene, samt deres ... -
Innenfor eller utenfor? - Skoleansattes blikk på organisering av spesialundervisning
(Master thesis, 2018)Denne studien tar sikte på å få innsikt i skoleansattes erfaringer og refleksjoner rundt organisering av spesialundervisning i grunnskolen. Formålet med studien var å få dypere innsikt i hvordan ulike skoler organiserer ... -
«Innenfor», «utenfor» og «i grenseland»: samtaler om sosiale normer og vurderinger i en pandemi
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Covid-19 har skapt en krevende situasjon i store deler av verden. For å sikre befolkningens helse forsøkte stat og myndigheter å regulere det sosiale livet i offentlige rom. Slike tiltak innebar en bevisst endring av sosiale ... -
Inner and Outer Voices in Research: How Dialogical Approaches Can Enhance Knowledge Development in Mental Health Care
(Peer reviewed; Journal article, 2021)This article contributes methodological reflections on how dialogical and reflective approaches can enhance many voices in research. An epistemological assumption in research with a participatory design is that knowledge ... -
Innføring av LP-modellen: En kvantitativ studie av innføringen av skoleutviklingsprogrammet LP-modellen
(Master thesis, 2011)Denne kvantitative studien tar utgangspunkt i innføringen av LP-modellen. Studien har undersøkt endring, og hvilke faktorer i innføringsarbeidet som har betydning for endring. Endring ble målt ved å dele opp i endring på ... -
Innføringstilbud og inkludering: En kvalitativ studie av minoritets- og majoritetselevers erfaringer med mottaksklasse som innføringstilbud - Hvordan kan ungdommers erfaringer med mottaksklasse som innføringstilbud forstås i et inkluderingsperspektiv?
(Master thesis, 2018)Tema for denne studien er inkludering av nyankomne minoritetsspråklige elever. For å undersøke dette temaet har jeg tatt for meg mottaksklasse som innføringstilbud i norsk ungdomsskole. Gjennom både majoritet- og ... -
Innovasjon i offentlig sektor
(Master thesis, 2016)Politiske målsetninger for helse- og omsorgssektoren viser at det er behov for økt fokus på innovasjon og nytenking, for å møte utfordringer knyttet til samfunnets utvikling. I vurderingen av dette behovet er det iverksatt ... -
Innovasjon og resultatoppnåelse i NAV-kontor : hvilke sammenhenger er det mellom innovasjonsfremmende faktorer, innovasjonsadferd og resultatoppnåelse i NAV-kontor?
(Master thesis, 2016)Denne masteroppgaven, som omhandler innovasjon i NAV-kontor, er basert på en spørreundersøkelse med 294 respondenter fra NAV-kontor i Sør-Trøndelag i 2015. Svarene er analysert og vurdert opp mot resultat i oppfølgingsarbeidet ... -
Innovation in Upper Secondary Schools
(Doctoral theses at NTNU;2016:208, Doctoral thesis, 2016)This thesis reports on an international multiple-case study on innovation in upper secondary schools. A total of four secondary schools are studied: two in Norway and two in Germany. A mixed method with quantitative and ... -
Innovative Læringsareal - Ein casestudie av materialiserte intensjonar i høgare utdanning
(Master thesis, 2018)Mastergradsprosjektet er ein casestudie av korleis NTNU materialiserer intensjonar om læringsareal. Pilotprosjektet innovative læringsareal skal bane veg for korleis NTNU bygger og endrar sine campus. Masteroppgåva startar ... -
Innovatører som tåler en trøkk. Resiliens i innovasjonsprosesser
(Master thesis, 2015) -
Innvandrere i høyere utdanning: Deltakelse og opplevelser En kvalitativ undersøkelse av studenter med innvandrerbakgrunn som tar utdanning i Norge som sin første høyere utdanning
(Master thesis, 2020)Sammenligner vi innvandreres deltakelse i høyere utdanning med deltakelsen hos den øvrige befolkningen, kan vi se at situasjonen ikke er særlig bra for innvandrerbefolkningen med tanke på utdanning. Årsakene for denne ... -
Innvirkningen tidlig innsats har på undervisningen i norsk skole - En kvalitativ studie om hvordan forstå tidlig innsats i lys av ulike pedagogiske tradisjoner og hva det har å si for pedagogisk praksis
(Master thesis, 2018)Formålet med denne studien er å belyse satsningen tidlig innsats og hvordan man kan forstå tidlig innsats ut fra en pedagogisk tradisjon. Studien baserer seg på intervju av lærere, skolefaglig rådgiver og kommunalsjef for ... -
Instagram, inntrykksstyring og identitet
(Bachelor thesis, 2019) -
Institusjonalisert bevissthet - Autismens nemesis
(Master thesis, 2013) -
Institutional Entrepreneurship in Loosely Coupled Systems: The Subject Position of MOOC Entrepreneurs and Their Interpretive Struggles in a Norwegian Context
(Peer reviewed; Journal article, 2023)While technological change in organizations is fast and eminent to most people, the adoption of Massive Open Online Courses, micro-credentials, and flexible and scalable online courses, appear to be comparatively slow in ... -
Institutionalized Children's Participation in Decision-making Processes: A case in SOS Children's Villages International - Ethiopia
(Master thesis, 2017)The goal of this study was to get knowledge about institutionalized children’s experience in decision-making processes that affect their lives. Thus, the study has sought to answer questions relating to; the way both ... -
Integrering fra et politisk perspektiv
(Master thesis, 2023)Min masteroppgave er en kvalitativ studie, som har undersøkt hvordan språket i ett politisk dokument former og definerer begrepet integrering. Ved bruk av kritisk diskursanalyse har studien besvart følgende problemstilli ... -
Integrering gjennom utdanning av barn og unge med innvandrerbakgrunn
(Master thesis, 2020)Tema for denne studien er integrering gjennom utdanning av barn og unge med innvandrerbakgrunn. Dette er et forhold som har kommet tydeligere fram i regjeringens politikk de siste årene. Jeg ønsket å undersøke hvordan dette ...