Blar i Institutt for pedagogikk og livslang læring på tittel
Viser treff 1074-1093 av 2590
-
Hvordan kropp og sinn er ett
(Master thesis, 2017)Denne studien sikter etter ˚a demonstrere hvordan tre terapeuter opplever at kropp og sinn er ett. Alle de tre terapeutene virker til ˚a mene at kropp og sinn er to deler av ´en hel psykokropp. Dette ledet meg til ˚a ... -
Hvordan legger praksisveilederne til rette for refleksjon blant studentene i trafikklærerutdanningen ved HINT?
(Master thesis, 2015)I denne studien har jeg belyst hvordan praksisveilederne ved trafikklærerutdanningen på HiNT (Høgskolen i Nord-Trøndelag) gjennom sine arbeidsmåter legger til rette for refleksjon blant trafikklærerstudentene. Mine ... -
Hvordan lære seg å forholde seg til frykt for avvisning?: Dybdeintervju av hvordan 3 personer forholder seg til frykten for avvisning
(Master thesis, 2012)Jeg fant tre personer som sa seg villig til å fortelle sin historie med utgangspunkt i forskningsspørsmålet; hvordan lære å forholde seg til frykt for avvisning? Valg av problemstilling utviklet seg ut fra interessen om å ... -
Hvordan møter skolerådgivere elever med eksistensielle spørsmål og store livsspørsmål?: En kvalitativ studie om hvordan skolerådgivere møter livets store spørsmål
(Master thesis, 2011)Denne studien er en kvalitativ intervjustudie hvor jeg ser på hvordan skolerådgivere møter elever med dypere spørsmål i livet. Jeg har valgt en fenomenologisk inspirert metode for å få frem opplevelsene og erfaringene til ... -
Hvordan oplever vejledere ansat ved Friskgården udviklingssamtalen?
(Master thesis, 2021)Det norske langtidssygefravær har de sidste årene haft store økonomisk konsekvenser for velferdsstaten Norge. Som reaktion til dette ses en øgning i antal arbejdsrettede tiltag og arbejdsorienteret vejledning, hvor udvikling ... -
Hvordan oppfatter elever og lærere ved en knutepunktskole et godt læringsmiljø for tegnspråklige elever i videregående skole?
(Master thesis, 2015)Denne mastergradsoppgaven i audiopedagogikk har som formål å gi mer kunnskap om hva som oppleves som et godt læringsmiljø for tegnspråklige elever ved en knutepunktskole. Jeg ønsker også å se på hvordan et godt læringsmiljø ... -
Hvordan opplever ansatte mulighet for læring i arbeidsfellesskap? En kvalitativ studie om hvordan ansatte opplever læringsmuligheter i et arbeidsfellesskap preget av tidspress og kontinuerlig behov for kunnskapstilegnelse.
(Master thesis, 2024)Dette kvalitative prosjektet har hatt som formål skape et beskrivende og fortolkende innblikk i hvordan ansatte opplever læringsmuligheter i en arbeidshverdag preget av tidspress og et kontinuerlig krav om kunnskapstilegnelse. ... -
Hvordan opplever barn å delta i gruppe med intensiv opplæring?: En kvalitativ studie av tre elevers opplevelse av å bli tatt ut av klassefellesskapet for å delta i gruppe med intensiv opplæring
(Master thesis, 2012)Formålet med denne kvalitative studien der problemstillingen er: «Hvordan opplever barn å delta i gruppe med intensiv opplæring?» er å lytte til barnet og få innsikt i dets opplevelser rundt det å bli tatt ut av ... -
Hvordan opplever døve og tunghørte elever sin skolehverdag i en knutepunktskole
(Master thesis, 2014)Tema: Denne oppgaven har undersøkt hvordan fem hørselshemmede videregående elever opplever sin skolehverdag ved en knutepunktskole, en fylkeskommunal videregående skole spesielt tilrettelagt for døve og tunghørte ... -
Hvordan opplever flyktninger på introduksjonsprogrammet at de lærer norsk best? : en Q-metodologisk studie om hvordan flyktninger selv erfarer egen språklæring
(Master thesis, 2017)Formålet med denne studien var å få innsikt i hvordan flyktninger erfarer egen språklæring under introduksjonsprogrammet. Motivet bak masteroppgavens tema var både altruistisk og egoistisk: Jeg ønsker at flyktninger skal ... -
Hvordan opplever hørselshemmede elever som benytter seg av tegnspråktolk å bli inkludert i klassemiljøet?
(Master thesis, 2018)I dagens Norge har vi bare en gjenværende døveskole, og trenden de siste årene har vært at flere hørselshemmede elever velger å gå på sin nærskole. Fra politisk hold står tanken og visjonen sterk om at hørselshemmede elever ... -
Hvordan opplever ledere å bidra til motivasjon - hva virker? En fenomenologisk studie av lederes erfaring med ledelse og motivasjon
(Master thesis, 2017)Bakgrunnen for aktuelt masterprosjekt var en nysgjerrighet knyttet til eventuelle fellestrekk hva gjelder ledelse, ved organisasjonsenheter i helseforetak som «lykkes». Nysgjerrigheten var basert på en forforståelse av at ... -
Hvordan opplever lærere at medarbeidersamtaler bidrar til hjelp og utvikling i lærerrollen? En Q-metodologisk studie av læreres subjektive opplevelser av medarbeidersamtaler
(Master thesis, 2022)Formålet med denne masteroppgaven er å få innsikt i og å besvare problemstillingen: Hvordan opplever lærere at medarbeidersamtaler bidrar til hjelp og utvikling i lærerrollen? Hensikten er å belyse læreres ulike opplevelser ... -
Hvordan opplever medarbeidere endringsprosesser i kommunale organisasjoner?
(Master thesis, 2017)I denne studien har jeg sett på hvordan medarbeidere opplever endringsprosesser i kommunale organisasjoner. Gjennom en kvalitativ tilnærming med intervju som metode, har intervjupersonene reflektert rundt sine opplevelser ... -
Hvordan opplever og beskriver mødre det å motta støtte fra home-start familiekontakten? : en kvalitativ intervjuundersøkelse med fokus på relasjonen mellom mor og familiekontakt
(Master thesis, 2016)Tittel: «Hvordan opplever og beskriver mødre det å motta støtte fra Home-Start Familiekontakten?» Bakgrunn: Grunnen til at jeg ønsket å se nærmere på dette, var fordi jeg selv har vært familiekontakt hos Home-Start ... -
Hvordan opplever og erfarer ledere å være i, håndtere og veilede konflikter på arbeidsplassen?
(Master thesis, 2021)Sammendrag Der det er mennesker, finnes det også konflikter. Konflikter kan ses som en naturlig og nødvendig del av vårt samspill med andre mennesker, men ikke alle opplever å være fortrolig med fenomenet. Ferske ... -
Hvordan opplever og erfarer tre rådgivere i Pedagogisk-Psykologisk Tjeneste utredning av minoritetsspråklige barn og hvordan opplever de testene som de benytter i sine utfordringer
(Master thesis, 2017)I denne studien har jeg satt søkelyset på Pedagogisk Psykologisk Tjeneste (PPT) og utredning av minoritetsspråklige barn. Deltagerne er 3 rådgivere fra PPT og målet har vært å få fram rådgivernes egne opplevelser innen ...