Blar i Institutt for pedagogikk og livslang læring på tittel
Viser treff 888-907 av 2498
-
Getting Change-Space: A Grounded Theory Study of Automated eHealth Therapy
(Journal article; Peer reviewed, 2019)A promising tool for bettering people’s health is eHealth (or “mHealth”) programs: fully automated, web-based health interventions. However, we know surprisingly little about eHealth’s working mechanisms. One possible ... -
''Gi meg en jobb, så går alt bra!'' - En Q-metodologisk studie av hvordan innsatte på kortere dommer opplever seg selv i et karriereperspektiv
(Master thesis, 2018)Målet med denne studien er å få innsikt i hvordan innsatte på kortere dommer opplever seg selv i et karriereperspektiv, sett fra deres ståsted. Hensikten er å få mer kunnskap om denne gruppas behov som et utgangspunkt for ... -
''Gi meg en jobb, så går alt bra!'' - En Q-metodologisk studie av hvordan innsatte på kortere dommer opplever seg selv i et karriereperspektiv
(Master thesis, 2018)Målet med denne studien er å få innsikt i hvordan innsatte på kortere dommer opplever seg selv i et karriereperspektiv, sett fra deres ståsted. Hensikten er å få mer kunnskap om denne gruppas behov som et utgangspunkt for ... -
''GI OSS MER!'' - En kvalitativ studie av lærerstudenters kunnskap om psykisk helse
(Master thesis, 2017)I denne studien er fokuset på lærerstudenters kunnskap om psykisk helse i skolen. I det ligger en intensjon om å bidra til diskursen omkring «Fremtidens skole», med fokus på fremtidens lærere og kunnskap om psykisk helse. ... -
Gina Jaya : en kvalitativ undersøkelse av lederutfordringer i et globalt prosjekt
(Master thesis, 2015)Nordmenn har siden vikingetiden søkt ut i verden, med ulikt fokus. Mål om makt og rikdomservervelse ble etter hvert erstattet med handel og samarbeid. I ukjente farvann satte man sin lit til ulike hjelpemidler for å navigere, ... -
Girls suffer: the prevalence and predicting factors of emotional problems among adolescents during upper secondary school in Norway
(Peer reviewed; Journal article, 2021)This longitudinal, quantitative survey examined factors predicting 1077 Norwegian adolescents` emotional problems during Upper Secondary School (grades I–III, approximately 16–19 years old) considering the following research ... -
Giving can be meaningful. A two-part qualitative analysis to restore and decode professionals’ understandings of meaningfulness in dual recovery
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Through a double interpretation of a focus group interview, the study explores how recovery-oriented professionals in a supported housing facility for people in dual recovery support the residents’ need for meaningfuless ... -
Global mediegrafi som pedagogisk metodei videregående skole
(Master thesis, 2009) -
Godt samarbeid over distanse - En Q-metodologisk studie om hvordan globale ledere opplever å mestre relasjonsledelse i et internasjonalt konsern
(Master thesis, 2019)Globalisering skjer i et stadig økende tempo og dette påvirker også bedrifter og hvordan de er organisert på tvers av landegrenser. På min arbeidsplass ble vi globalt organisert for snart 4 år siden, noe som medførte at ... -
"Grip øyeblikket": En kvalitativ studie om hvordan musikk kan fremme kommunikasjon med elever som har store sammensatte lærevansker
(Master thesis, 2014)Temaet i dette studiet har vært hvordan musikk kan fremme kommunikasjon med elever som har store sammensatte lærevansker. Jeg har hentet teorier fra psykologi, spesialpedagogikk og musikkterapi i forhold til temaene ... -
Grit: A unique protective factor of coaches well-being and burnout?
(Peer reviewed; Journal article, 2020)The main purpose of the current study was to examine how grit, neuroticism, perfectionism and perceived stress are uniquely associated with well-being and burnout among Norwegian coaches in a variety of sports. A sample ... -
Growing up in a children's home: the perceptions and experience of young children living in a children's home Cape town, South-Africa
(Master thesis, 2019)During the last few decades, there has been a growing interest in the experiences and perceptions of young children. Yet, young children are among the ones often left unheard. Young children who are living in children’s ... -
Growing up in Poverty in Ethiopia: A Life Course Perspective
(Doctoral theses at NTNU;2016:286, Doctoral thesis, 2016)This thesis, entailed Growing up in Poverty in Ethiopia: A Life Course Perspective, explores the experiences of cohort children living in poverty in specific communities in Ethiopia. By adopting the life course perspective ... -
Growing up with disability in Ethiopia : the perspectives and experiences of physically disabled children
(Master thesis, 2016)Although disabled children have long been subject of research and policy attention, their situation in the Global South including Ethiopia largely remained unimproved. Societal attitudes about disabled children have been ... -
Grunnskolelærere sitt møte med elever som viser en utfordrende atferd - en kvalitativ studie.
(Master thesis, 2021)Oppgavens tittel: Grunnskolelærere sitt møte med elever som viser en utfordrende atferd – en kvalitativ studie. Formål og problemstilling: Studien retter søkelyset mot hvordan lærere på barneskolen kan møte elever som ... -
Gutter og atferdsproblematikk i barnehagen - En kvalitativ studie om tre barnehagelæreres erfaringer og opplevelser av gutter og atferdsproblematikk i barnehagen
(Master thesis, 2019)I denne oppgaven har søkelyset vært rettet mot gutter og atferdsproblematikk. Målet med studien har vært å undersøke hvilke erfaringer og opplevelser tre barnehagelærere har med gutter og atferdsproblematikk i barnehagen. ... -
Gør mændene en forskel i børnehaven? Rapport fra et studie af børnehavens pædagogiske kønskarakter
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Do men make a difference in kindergartens? Report from a study of the gendered character of the kindergarten. Several kindergarten policies identify men as an exceptional educational resource in kindergartens. An increased ...