Blar i Institutt for pedagogikk og livslang læring på tittel
Viser treff 2420-2439 av 2590
-
Utfordrende atferd: med fokus på aggresjon og sinne
(Master thesis, 2014) -
Utfordringer knyttet til sosial samhandling hos barn med cerebral synshemning: En kvalitativ undersøkelse om hvorvidt spesielle særtrekk ved CVI kan komplisere sosial samhandling med jevnaldrende
(Master thesis, 2012)Denne masteroppgaven fokuserer på særtrekk eller vanskeområder ved CVI som kan komplisere sosial samhandling med jevnaldrende. Utgangspunktet for undersøkelsen har vært en antagelse om at noen særtrekk som kan vise seg ved ... -
Utfordringer ved å være i relasjon til lidende klienter - En kvalitativ studie som undersøker hvordan profesjonelle terapeuter erfarer fenomenet
(Master thesis, 2018)Studiens hensikt var å undersøke hvordan profesjonelle terapeuter erfarer å være i relasjon til klienter som lider på grunn av psykologiske problemer. Fokuset var rettet mot utfordrende og problematiske aspekter samt hvordan ... -
Utfordringsbildet i helsesektoren
(Master thesis, 2024)Innenfor helse- og omsorgssektoren er høyt sykefravær, arbeidspress og bemanningsproblematikk kjente utfordringer. Utfordringsbildet beskrives av Helsedirektoratet som komplekst og uavklart, og det er behov for mer forskning ... -
Utgjør fysisk aktivitet en forskjell for læringsmiljøet i skolen?
(Master thesis, 2010) -
Utredning av stemmevansker: Utprøving av et Dansk kartleggingsverktøy i Norsk kontekts
(Master thesis, 2011) -
Utvikling av profesjonell kompetanse: En Q-metodisk undersøkelse av profesjonell kompetanseutvikling gjennom kurs i karriereveiledning
(Master thesis, 2013)Experiential learning can be explained as the process in which you acquire knowledge by reflecting over your experiences. This can be related to professional competence, which includes theoretical and work-specific knowledge, ... -
Utvikling i blindsonen? - Et utviklingsteoretisk perspektiv på krav og forventninger til rektorer og det nasjonale rektorprogrammet
(Master thesis, 2014)Jeg har i denne oppgaven sett på krav og forventninger til rektorrollen og det nasjonale reaktorprogrammet, samt elementer av følgeevalueringen av det nasjonale rektorprogrammet i lys av utviklingsteori. Jeg har utforsket ... -
Utvikling på ulike vilkår Skoleledelsens innflytelse på læreres opplevde utvikling En Q-metodologisk undersøkelse av hvordan lærere opplever at deres personlige og profesjonelle utvikling påvirkes av ledelsen ved skolen
(Master thesis, 2022)Hensikten med denne masteroppgaven er å studere lærere og deres opplevelse av hvordan ledelsen ved skolen påvirker deres personlige og profesjonelle utvikling. Studien er en Q-metodologisk undersøkelse, og 24 lærere fra ... -
Vaksenrolla i utetida i barnehagen : ei kvalitativ studie av ei vaksne si oppleving av si eiga rolle i utetida
(Master thesis, 2016)Denne studien med temaet ”Vaksenrolla i utetida i barnehagen”, forsøker å gi eit svar på korleis dei vaksne opplev si eiga rolle i utetida. Eg har valt å gjere ei kvalitativ studie for å finne svar på problemstilling og ... -
Valgets kval: En Q-metodologisk studie om opplevelsen av å ta vanskelige valg
(Master thesis, 2011)Hensikten med studien har vært å få bedre innsikt i hvordan det oppleves å stå i en vanskelig valgsituasjon og fremheve hvordan det oppleves for den enkelte. Problemstillingen for studien var som følger: Hvordan oppleves ... -
Validating the Working Alliance Inventory as a tool for measuring the Effectiveness of Coach-Athlete relationships in Sport
(Journal article; Peer reviewed, 2019)The current study investigates whether the Working Alliance Inventory (Blascovich, Mendes, Hunter, Lickel, & Kowai-Bell) and its factors bond, goal, and task are a suitable measurement for documenting the coach–athlete ... -
Validation of sleep stage classification using non-contact radar technology and machine learning (Somnofy®)
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Objective: To validate automatic sleep stage classification using deep neural networks on sleep assessed by radar technology in the commercially available sleep assistant Somnofy® against polysomnography (PSG). Methods: ... -
The Validation of the Norwegian Basic Psychological Need Satisfaction and Frustration Scale: A Stratified Sampling Procedure
(Peer reviewed; Journal article, 2022)This study aimed to validate the Norwegian version of the Basic Psychological Need Satisfaction and Frustration Scale (BPNSFS) and to examine its relations with indicators of well-being and ill-being. Additionally, despite ... -
Våg å være: En Q-metodologisk studie av lederes subjektive opplevelse av å motta bekreftelser i en utfordrende dialog med medarbeideren
(Master thesis, 2013)The intention of this thesis has been to create insight, awareness and knowledge about the subjective experience of the confirmation that is given in a challenging dialogue, as well as putting emphasis on the subjective ... -
Våre elever, et felles ansvar - Hva kjennetegner læringsmiljøet ved en skole med en stor andel minoritetsspråklige elever, og som oppnår gode skolefaglige resultater?
(Master thesis, 2014)Denne studien har som hovedproblemstilling "Hva kjennetegner læringsmiljøet ved en skole med en stor andel minoritetsspråklige elever og som oppnår gode skolefaglige resultater?" For å få svar på hovedproblemstillingen ... -
“Ved å bli sett i det programmet her, så ønsker jeg å se andre selv” - En kvalitativ studie av hvordan ledere ved et lederutviklingsprogram opplevde at programmet bidro til å bygge kapasiteter til å stå i endring over tid
(Master thesis, 2023)Formålet med denne masteroppgaven har vært å oppnå økt kunnskap om hvordan et lederutviklingsprogram kan bidra til å bygge kapasiteter hos ledere til å stå i endring over tid. Økt grad av kompleksitet og endring i samfunnet ... -
Veien blir til mens man går – en studie om flyktningers opplevelse av MFY – prøveforsøket
(Master thesis, 2022)Sammendrag Det moderne samfunnet forutsetter at mennesker har en kompetanse som møter beho-vene i arbeidslivet. Innvandrere, særlig flyktninger, som kommer fra den asiatiske delen av verdenen, er en sårbar gruppe på grunn ...