Blar i Institutt for pedagogikk og livslang læring på tittel
Viser treff 2290-2309 av 2593
-
”They don’t mean it badly – It’s just their way of communicating”: A qualitative study of how LIFO can help a team and its members to reach their highest potential
(Master thesis, 2012)Teamwork is an essential part of everyday life for many people in today's society. The team members who take part in various teams are essential for the team’s effectiveness. In this thesis I will look at the benefits a ... -
Tid for samarbeid? Sluttrapport fra Evaluering av implementering av sentral samarbeidsavtale AID-KS
(Research report, 2010)Evalueringen av implementeringen av den sentrale samarbeidsavtalen gjennom de fylkesvise avtalene har fulgt utviklingen i fylkene fra slutten av 2008 til utgangen av 2009. I denne perioden har samtlige fylker fått på plass ... -
Tidlig innsats hos barn med utagerende atferd
(Master thesis, 2022)I dag blir det brukt ulike begreper av både fagpersoner og ulike kilder når en snakker om utagerende atferd, og forståelsen av denne type atferd kan være så mangt. Fokuset på tidlig innsats har de senere årene fått en ... -
Tidlig innsats i barnehagen. Jeg er meg! Se meg, styrk meg og støtt meg gjennom mine egne ressurser: En kvalitativ studie av tre fokusgruppers opplevelser av tidlig innsats i barnehagen overfor barn med problematferd
(Master thesis, 2013)Denne oppgaven retter seg inn mot tidlig innsats i barnehagen og hva barnehagen gjennom tidlig innsats kan gjøre for å hindre eller begrense utviklingen av atferdsproblemer hos barn. Jeg presenterer beskrivelser fra tre ... -
Tidlig innsats og inkluderende fellesskap i skolen
(Master thesis, 2021)Tidlig innsats har de siste årene fått økende politisk oppmerksomhet, og står i dag som ett av prinsippene i regjeringens arbeid med å forbedre det norske utdanningssystemet (Kunnskapsdepartementet, 2020). Formålet i denne ... -
Tidlig leseopplæring: Hvordan stimulere elevenes leseferdigheter og motivere for øving?
(Master thesis, 2014) -
«Til å begynne med så hadde jeg kanskje litt mer sånn sperrer, men det gikk forbausende fort til at jeg … Jeg oppdager stadig vekk at, ja! Det kan jeg bruke den til!» En kvalitativ studie med fire erfarne læreres møte med endringer i en etablert undervisningspraksis
(Master thesis, 2019)Denne studien ser på erfarne læreres møte med endringer i en etablert undervisningspraksis. Hensikten er å belyse læreres opplevelser av hvordan det er å benytte digitale verktøy i undervisningssammenheng, og hvordan ... -
Til forsvar for barns spontane lek
(Journal article; Peer reviewed, 2015) -
Tilbake til røttene : en sammenlignende studie av RBK i 1999 og 2015
(Master thesis, 2016)I denne studien har jeg sett på fellestrekk og ulikheter mellom Rosenborgs dobbeltmestre fra 1999 og 2015. Perspektivet har ligget på kultur, samhandling, relasjoner og ledelse. Studien har vært komparativ, og omfattet ... -
Tilbakemelding : en gave : en kvalitativ studie av hvordan fire tidligere rådgivningsstudenter med fullført mastergrad i rådgivningsvitenskap ved NTNU opplever spenningen mellom sin kvalifikasjonsrelevante og sin yrkesrelevante kompetanse
(Master thesis, 2016)Formålet med denne masteravhandlingen har vært å få økt innsikt i hva tidligere rådgivningsstudenter ved NTNU opplever å ha tilegnet seg av kompetanse gjennom masterstudiet, og hvordan denne oppleves i møte med deres ... -
Tilbakemelding i organisasjoner: En Q-metodologisk studie av ansattes subjektive opplevelser av tilbakemeldinger på arbeidsplassen
(Master thesis, 2013)This thesis presents a Q-methodological study which examines the subjective experiences of employees concerning feedback in their working place. The thesis seek to answer the following research question: "What does employees ... -
Tilbakemeldinger blant team i arbeidslivet: En Q-metodologisk undersøkelse av hvordan team-medlemmer opplever at tilbakemeldinger påvirker deres selvbevissthet
(Master thesis, 2013)The aim of this Master thesis has been to analyze the experience team-members have with feedback they get from others when working in a team, and how the feedback affects their self-awareness. The goal with the study was ... -
Tilbakemeldinger og ledelse
(Master thesis, 2023)Formålet med denne masteroppgaven har vært å konstruere kunnskap om lederes opplevelser med bruk av tilbakemeldinger knyttet til læring. Tilbakemeldinger kan løfte frem ressurser i mennesker og styrke relasjonene mellom ... -
Tilbakemeldinger på arbeidsplassen
(Master thesis, 2020)Tittel: Tilbakemeldinger på arbeidsplassen. Bakgrunn: Rette større fokus mot ansattes opplevelser av tilbakemelding i organisasjoner. Her som et kommunikativt og relasjonelt fenomen. Formål: Formålet med studien har vært ... -
Tilgjengelighet til Word- og PDF- dokument for blinde skjermleserbrukere
(Master thesis, 2013)Formål: Formålet med denne undersøkelsen har vært å finne ut om det er forskjell på tilgjengeligheten til Word- og PDF-dokument for blinde skjermleserbrukere når dokumentene er universelt utformet. Metode: Det er benyttet ... -
Tilgjengelighetsteknologi : hvordan oppleves det å være tilgjengelig gjennom digitale verktøy både i og utenfor arbeidstid?
(Master thesis, 2015)I denne oppgaven har jeg forsket på hvordan tilgjengelighetsteknologi, som benyttes i de fleste organisasjoner i dag, oppleves av brukerne. Jeg har gjort en kvalitativ studie der jeg først har samlet informasjon gjennom ... -
Tilhørighet i et inkluderende fellesskap for en elev med cochleaimplantat : en kvalitativ studie av læreres arbeid med å skape et godt læringsmiljø for en elev med hørselshemming
(Master thesis, 2015)I denne kvalitative studien er fokuset rettet mot en spesialpedagog og en kontaktlærers praksis der de tilrettelegger for et godt læringsmiljø for en elev med hørselshemming. Begrepet hørselshemming vil bli brukt om en ... -
Tilknytning i barnehagen
(Master thesis, 2022)Denne masteroppgaven handler om tilknytning, og problemstillingen er: «Hvordan forstår seks barnehageansatte fenomenet tilknytning, og hvordan støtter de opp om tilknytningsutviklingen til barna i deres barnehage?». Utvalget ... -
Tillit i relasjonen : en kvalitativ studie av fire lederes opplevelse av fenomenet tillit og dets betydning for relasjonen til sine medarbeidere
(Master thesis, 2016)I denne studien utforsker jeg fire lederes verbaliserte refleksjoner med utgangspunkt i følgende problemstilling; ” Hvilken opplevelse har ledere av tillit som fenomen og dets betydning for en fruktbar relasjon til sine ...