Blar i Institutt for pedagogikk og livslang læring på tittel
Viser treff 1217-1236 av 2590
-
Innføring av LP-modellen: En kvantitativ studie av innføringen av skoleutviklingsprogrammet LP-modellen
(Master thesis, 2011)Denne kvantitative studien tar utgangspunkt i innføringen av LP-modellen. Studien har undersøkt endring, og hvilke faktorer i innføringsarbeidet som har betydning for endring. Endring ble målt ved å dele opp i endring på ... -
Innføringstilbud og inkludering: En kvalitativ studie av minoritets- og majoritetselevers erfaringer med mottaksklasse som innføringstilbud - Hvordan kan ungdommers erfaringer med mottaksklasse som innføringstilbud forstås i et inkluderingsperspektiv?
(Master thesis, 2018)Tema for denne studien er inkludering av nyankomne minoritetsspråklige elever. For å undersøke dette temaet har jeg tatt for meg mottaksklasse som innføringstilbud i norsk ungdomsskole. Gjennom både majoritet- og ... -
Innovasjon i offentlig sektor
(Master thesis, 2016)Politiske målsetninger for helse- og omsorgssektoren viser at det er behov for økt fokus på innovasjon og nytenking, for å møte utfordringer knyttet til samfunnets utvikling. I vurderingen av dette behovet er det iverksatt ... -
Innovasjon og resultatoppnåelse i NAV-kontor : hvilke sammenhenger er det mellom innovasjonsfremmende faktorer, innovasjonsadferd og resultatoppnåelse i NAV-kontor?
(Master thesis, 2016)Denne masteroppgaven, som omhandler innovasjon i NAV-kontor, er basert på en spørreundersøkelse med 294 respondenter fra NAV-kontor i Sør-Trøndelag i 2015. Svarene er analysert og vurdert opp mot resultat i oppfølgingsarbeidet ... -
Innovation in Upper Secondary Schools
(Doctoral theses at NTNU;2016:208, Doctoral thesis, 2016)This thesis reports on an international multiple-case study on innovation in upper secondary schools. A total of four secondary schools are studied: two in Norway and two in Germany. A mixed method with quantitative and ... -
Innovative Læringsareal - Ein casestudie av materialiserte intensjonar i høgare utdanning
(Master thesis, 2018)Mastergradsprosjektet er ein casestudie av korleis NTNU materialiserer intensjonar om læringsareal. Pilotprosjektet innovative læringsareal skal bane veg for korleis NTNU bygger og endrar sine campus. Masteroppgåva startar ... -
Innovatører som tåler en trøkk. Resiliens i innovasjonsprosesser
(Master thesis, 2015) -
Innvandrere i høyere utdanning: Deltakelse og opplevelser En kvalitativ undersøkelse av studenter med innvandrerbakgrunn som tar utdanning i Norge som sin første høyere utdanning
(Master thesis, 2020)Sammenligner vi innvandreres deltakelse i høyere utdanning med deltakelsen hos den øvrige befolkningen, kan vi se at situasjonen ikke er særlig bra for innvandrerbefolkningen med tanke på utdanning. Årsakene for denne ... -
Innvirkningen tidlig innsats har på undervisningen i norsk skole - En kvalitativ studie om hvordan forstå tidlig innsats i lys av ulike pedagogiske tradisjoner og hva det har å si for pedagogisk praksis
(Master thesis, 2018)Formålet med denne studien er å belyse satsningen tidlig innsats og hvordan man kan forstå tidlig innsats ut fra en pedagogisk tradisjon. Studien baserer seg på intervju av lærere, skolefaglig rådgiver og kommunalsjef for ... -
Instagram, inntrykksstyring og identitet
(Bachelor thesis, 2019) -
Institusjonalisert bevissthet - Autismens nemesis
(Master thesis, 2013) -
Institutional Entrepreneurship in Loosely Coupled Systems: The Subject Position of MOOC Entrepreneurs and Their Interpretive Struggles in a Norwegian Context
(Peer reviewed; Journal article, 2023)While technological change in organizations is fast and eminent to most people, the adoption of Massive Open Online Courses, micro-credentials, and flexible and scalable online courses, appear to be comparatively slow in ... -
Institutionalized Children's Participation in Decision-making Processes: A case in SOS Children's Villages International - Ethiopia
(Master thesis, 2017)The goal of this study was to get knowledge about institutionalized children’s experience in decision-making processes that affect their lives. Thus, the study has sought to answer questions relating to; the way both ... -
Integrering fra et politisk perspektiv
(Master thesis, 2023)Min masteroppgave er en kvalitativ studie, som har undersøkt hvordan språket i ett politisk dokument former og definerer begrepet integrering. Ved bruk av kritisk diskursanalyse har studien besvart følgende problemstilli ... -
Integrering gjennom utdanning av barn og unge med innvandrerbakgrunn
(Master thesis, 2020)Tema for denne studien er integrering gjennom utdanning av barn og unge med innvandrerbakgrunn. Dette er et forhold som har kommet tydeligere fram i regjeringens politikk de siste årene. Jeg ønsket å undersøke hvordan dette ... -
Intellectual development through transformative learning The potential of undergraduate research and complex challenges
(Journal article; Peer reviewed, 2017)In the present case study, I describe and evaluate the transformative learning potential of authentic research projects that students engage in a course on tissue engineering at Chalmers University of Technology. Through ... -
Interaction in Integrated Operations: from a relational and learning perspective
(Master thesis, 2011)In this thesis I inquire how an interdependent relationship is perceived to affect virtual team member’s interaction and the process of developing knowledge in the team. In order to explore these issues a qualitative case ... -
Interactions and friendships among peers in a Latino community
(Master thesis, 2018)The United States has a large Latino population that has slowly been increasing in the last decade. Many parts of the United States are seeing influxes where there had previously been no immigration from Latinos. As these ... -
Interdisciplinary Doctoral Training in Technology-Enhanced Learning in Europe
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Technology enhanced learning (TEL) research connects Learning Sciences, Educational Psychology, and Computer Science, in order to investigate interventions based on digital technologies in education and training settings. ... -
Interfaces Between Children's Work and Schooling in Rural Tanzania
(Master thesis, 2017)This thesis explores various perspectives on children combining work and schooling in Tanzania. The research was conducted in Buhigwe district, Kigoma region in Tanzania. It was informed by the social constructionist ...