Blar i Institutt for pedagogikk og livslang læring på tittel
Viser treff 1899-1918 av 2504
-
Running to get “lost”? Two types of escapism in recreational running and their relations to exercise dependence and subjective well-being
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Escapism is a fundamental motivation in many forms of activity engagements. At its core, escapism is “a habitual diversion of the mind … as an escape from reality or routine”. Accordingly, escapism may entail many adaptive ... -
Rural Children’s Livelihoods in Tanzania: Three Generations Case Study - Kahama District
(Master thesis, 2010)The studies on children and childhood have sparked a lot of attention in the field of social sciences. Children have been seen as fundamentally different category from adults in the society, which deserves sort of different ... -
Rusforebyggende arbeid i skolen
(Bachelor thesis, 2019) -
"Saltoelever" En kvalitativ studie av læreres oppfølging av sårbare elever i perioden med hjemmeskole
(Master thesis, 2021)I mars 2020 ble Norge rammet av Covid-19 pandemien som førte til at skolene stengte ned i en periode. Dette resulterte i at læreres undervisningspraksis ble endret og elevenes læringsmiljø gikk over til digitale plattformer. ... -
Samarbeid i tverrfaglige team - En q-metodologisk studie om relasjon, samhandling og kunnskapsdeling
(Master thesis, 2018)Hensikten med studien er å oppnå større innsikt i hvordan relasjoner i tverrfaglige team påvirker den enkeltes opplevelse av samhandling og kunnskapsdeling, og hvordan de erfarte relasjonene skaper grunnlag for innovasjon ... -
Samarbeid i tverrfaglige team - En q-metodologisk studie om relasjon, samhandling og kunnskapsdeling
(Master thesis, 2018)Hensikten med studien er å oppnå større innsikt i hvordan relasjoner i tverrfaglige team påvirker den enkeltes opplevelse av samhandling og kunnskapsdeling, og hvordan man kan skape fremdrift og innovasjon i tverrfaglige ... -
Samarbeid mellom grunnskolelærere og PP-rådgivere tilknyttet elever med emosjonelle vansker
(Master thesis, 2020)Mellom 15-20 prosent av norske barn og unge opplever psykiske plager som kan virke inn på deres skolehverdag (Holen & Waagene, 2014). Felles for mange av disse elevene er at negative tanker og følelser overstyrer hverdagen ... -
Samarbeid mellom hjemmeskole og BUP-skole
(Master thesis, 2014) -
Samarbeid mellom PP- rådgivere og lærere: En kvalitativ intervjustudie av to PP-rådgivers erfaringer med bruk av analysemodellen som redskap i samarbeidet
(Master thesis, 2017)Formålet med mitt studie var å undersøke hvordan PP-rådgivere erfarer og opplever bruken av analysemodellen i samarbeid med lærere. Samarbeidet mellom PP-rådgivere og lærere kan oppleves å være utfordrende. Undersøkelser ... -
Samarbeid mellom PP-tjeneste og skole - En kvalitativ studie om tanker, refleksjoner, opplevelser og erfaringer, tre PP-rådgivere har om samarbeid med skole
(Master thesis, 2019)Formålet med denne studien har vært å undersøke hvordan samarbeidet mellom tre PPrådgivere og skolen er. Hvordan oppleves samarbeidet for tre PP-rådgivere fra en PP-tjeneste og samarbeide med skole, og hva slags tanker og ... -
Samarbeid mellom skole og PP-tjenesten : en kvalitativ studie av hvilke faktorer som kan ha betydning for at tre spesialpedagogiske koordinatorer opplever samarbeidet med PP-tjenesten som positivt
(Master thesis, 2015)Å kunne samarbeide med andre har blitt en viktig egenskap for ansatte i dagens skole. For å sikre gode læringsmuligheter for det enkelte barn, kan det ofte være nødvendig med et samarbeid mellom skole og PP-tjenesten. ... -
Samarbeid om faglig utvikling i en leksefri skole - Muligheter og utfordringer
(Master thesis, 2020)Lekser er et omdiskutert tema både innen forskning og i samfunnsdebatten. Det finnes flere studier som ser på mulige effekter av lekser på læring, motivasjon, stress og familieliv, men resultatene spriker veldig. I noen ... -
Samarbeid om spesialpedagogisk virksomhet i grunnskolen - til elevens beste? En kvalitativ intervjustudie av tre spesialpedagogiske koordinatorers opplevelse av arbeidet med spesialundervisning.
(Master thesis, 2023)Spesialundervisningen generelt, dens effekter og organisering har fått stor oppmerksomhet i forskningen. Studier innenfor dette feltet har hatt stort fokus på lærernes perspektiv. Mindre av feltet har belyst spesialpedagogers ... -
Samarbeid, trivsel og læring
(Master thesis, 2012) -
Samarbeidslæring på ungdomsskolen
(Bachelor thesis, 2019) -
Samarbete mellan Pedagogiska-psykologiska tjänsten (PPT) och skolan: En kvalitativ studie om PP-rådgivares erfarenheter av systemriktat arbete med läs- och skrivsvårigheter
(Master thesis, 2011)Syftet med denna studie var att undersöka PP-rådgivares erfarenheter med systeminriktat arbete med läs- och skrivsvårigheter i skolan. Min problemställning löd: Vilka erfarenheter har PP-rådgivaren av systeminriktat arbete ... -
Same same but different: The perception of children and childhood in the Norwegian adoption law
(Master thesis, 2010) -
Samfunnet og frihetens uforenelighet
(Master thesis, 2018) -
Samhandling blant pleieansatte - En kvalitativ intervjustudie av hvordan pleieansatte på sykehjem opplever samhandling med kollegaer i hverdagen
(Master thesis, 2017)Samhandling handler om mennesker som i likeverdige relasjoner og felles deltakelse arbeider sammen mot et delt mål. Å arbeide som pleieansatt på sykehjem medfører at man må arbeide tett sammen med andre pleiere for å komme ...