Blar i Institutt for pedagogikk og livslang læring på tittel
Viser treff 1051-1070 av 2531
-
Hvordan oplever vejledere ansat ved Friskgården udviklingssamtalen?
(Master thesis, 2021)Det norske langtidssygefravær har de sidste årene haft store økonomisk konsekvenser for velferdsstaten Norge. Som reaktion til dette ses en øgning i antal arbejdsrettede tiltag og arbejdsorienteret vejledning, hvor udvikling ... -
Hvordan oppfatter elever og lærere ved en knutepunktskole et godt læringsmiljø for tegnspråklige elever i videregående skole?
(Master thesis, 2015)Denne mastergradsoppgaven i audiopedagogikk har som formål å gi mer kunnskap om hva som oppleves som et godt læringsmiljø for tegnspråklige elever ved en knutepunktskole. Jeg ønsker også å se på hvordan et godt læringsmiljø ... -
Hvordan opplever barn å delta i gruppe med intensiv opplæring?: En kvalitativ studie av tre elevers opplevelse av å bli tatt ut av klassefellesskapet for å delta i gruppe med intensiv opplæring
(Master thesis, 2012)Formålet med denne kvalitative studien der problemstillingen er: «Hvordan opplever barn å delta i gruppe med intensiv opplæring?» er å lytte til barnet og få innsikt i dets opplevelser rundt det å bli tatt ut av ... -
Hvordan opplever døve og tunghørte elever sin skolehverdag i en knutepunktskole
(Master thesis, 2014)Tema: Denne oppgaven har undersøkt hvordan fem hørselshemmede videregående elever opplever sin skolehverdag ved en knutepunktskole, en fylkeskommunal videregående skole spesielt tilrettelagt for døve og tunghørte ... -
Hvordan opplever flyktninger på introduksjonsprogrammet at de lærer norsk best? : en Q-metodologisk studie om hvordan flyktninger selv erfarer egen språklæring
(Master thesis, 2017)Formålet med denne studien var å få innsikt i hvordan flyktninger erfarer egen språklæring under introduksjonsprogrammet. Motivet bak masteroppgavens tema var både altruistisk og egoistisk: Jeg ønsker at flyktninger skal ... -
Hvordan opplever hørselshemmede elever som benytter seg av tegnspråktolk å bli inkludert i klassemiljøet?
(Master thesis, 2018)I dagens Norge har vi bare en gjenværende døveskole, og trenden de siste årene har vært at flere hørselshemmede elever velger å gå på sin nærskole. Fra politisk hold står tanken og visjonen sterk om at hørselshemmede elever ... -
Hvordan opplever ledere å bidra til motivasjon - hva virker? En fenomenologisk studie av lederes erfaring med ledelse og motivasjon
(Master thesis, 2017)Bakgrunnen for aktuelt masterprosjekt var en nysgjerrighet knyttet til eventuelle fellestrekk hva gjelder ledelse, ved organisasjonsenheter i helseforetak som «lykkes». Nysgjerrigheten var basert på en forforståelse av at ... -
Hvordan opplever lærere at medarbeidersamtaler bidrar til hjelp og utvikling i lærerrollen? En Q-metodologisk studie av læreres subjektive opplevelser av medarbeidersamtaler
(Master thesis, 2022)Formålet med denne masteroppgaven er å få innsikt i og å besvare problemstillingen: Hvordan opplever lærere at medarbeidersamtaler bidrar til hjelp og utvikling i lærerrollen? Hensikten er å belyse læreres ulike opplevelser ... -
Hvordan opplever medarbeidere endringsprosesser i kommunale organisasjoner?
(Master thesis, 2017)I denne studien har jeg sett på hvordan medarbeidere opplever endringsprosesser i kommunale organisasjoner. Gjennom en kvalitativ tilnærming med intervju som metode, har intervjupersonene reflektert rundt sine opplevelser ... -
Hvordan opplever og beskriver mødre det å motta støtte fra home-start familiekontakten? : en kvalitativ intervjuundersøkelse med fokus på relasjonen mellom mor og familiekontakt
(Master thesis, 2016)Tittel: «Hvordan opplever og beskriver mødre det å motta støtte fra Home-Start Familiekontakten?» Bakgrunn: Grunnen til at jeg ønsket å se nærmere på dette, var fordi jeg selv har vært familiekontakt hos Home-Start ... -
Hvordan opplever og erfarer ledere å være i, håndtere og veilede konflikter på arbeidsplassen?
(Master thesis, 2021)Sammendrag Der det er mennesker, finnes det også konflikter. Konflikter kan ses som en naturlig og nødvendig del av vårt samspill med andre mennesker, men ikke alle opplever å være fortrolig med fenomenet. Ferske ... -
Hvordan opplever og erfarer tre rådgivere i Pedagogisk-Psykologisk Tjeneste utredning av minoritetsspråklige barn og hvordan opplever de testene som de benytter i sine utfordringer
(Master thesis, 2017)I denne studien har jeg satt søkelyset på Pedagogisk Psykologisk Tjeneste (PPT) og utredning av minoritetsspråklige barn. Deltagerne er 3 rådgivere fra PPT og målet har vært å få fram rådgivernes egne opplevelser innen ... -
Hvordan opplever tiendeklasseelever vurdering og karakterer i ungdomsskolen?
(Master thesis, 2022)Prosjektet har en kvalitativ tilnærming til problemstillingen «hvordan opplever tiendeklasseelever vurdering og karakterer i ungdomsskolen». Bakgrunnen for studien handler om vurderingsbegrepets komplekse natur og et ønske ... -
Hvordan opplever ungdom at Facebook har betydning i forhold til deres selvoppfatning?
(Master thesis, 2011) -
Hvordan opplever ungdom prestasjonspresset i skolen? En kvalitativ studie som undersøker 19 elevers perspektiv på prestasjonspress i lys av skole (og samfunn)
(Master thesis, 2018)En kvalitativ studie som undersøker prestasjonspress blant ungdom i lys av skolehverdag. Målet er å belyse om og hvilket prestasjonspress de unge kjenner på og når det eventuelt gjør seg gjeldende. Faktorer på samfunnsnivå ... -
Hvordan opplever veiledere i UngInvest AIB å arbeide med styrkebasert tilnærming og hvordan kan dette ha betydning for elevenes mestringstro? En Q-metodologisk studie av veiledernes subjektive opplevelser.
(Master thesis, 2021)Formålet med dette masterprosjektet er å undersøke problemstillingen: «Hvordan opplever veiledere i UngInvest å arbeide med styrkebasert tilnærming og hvordan kan dette ha betydning for elevenes mestringstro?». For å svare ...