Blar i Institutt for datateknologi og informatikk på tittel
Viser treff 6548-6567 av 6764
-
Video-based learning ecosystem to support active learning: application to an introductory computer science course
(Journal article; Peer reviewed, 2016)The systematic use of technologies in order to orchestrate learning has become widely used in the past years. Diverse technologies have been applied in a variety of teaching practices; for instance learning tools which ... -
Videreutvikling av QS
(Bachelor thesis, 2023)Denne bacheloroppgaven omhandler videreutvikling og drift av et datasystem for håndtering av øvingsopplegget for studenter, lærere og læringsassistenter i emner og fag. Systemet har som formål å effektivisere prosessen med ... -
Videreutvikling av Sverresborgmodellen: Visualisering av dagliglivet i middelalderens Sverresborg
(Master thesis, 2005)Dette dokumentet er sluttrapporten til Espen Almdahls masteroppgave ved NTNU, våren 2005, ved Institutt for Datateknikk og Informasjonsvitenskap, NTNU. Oppgaven er en videreføring av arbeidet undertegnede gjennomførte i ... -
Videreutvikling av webapplikasjon for undervisningsopplegg
(Bachelor thesis, 2022)Som en konsekvens av at programmering blir lagt inn i eksisterende fag i den norske grunnskolen, må lærere lære seg grunnleggende programmering. Dette kan være utfordrende både med tanke på mangel på tid, mangel på gode ... -
Vigorous Activity Detection in Human Activity Recognition
(Master thesis, 2021)Human Activity Recognition er et studiefelt hvor menneskets bevegelse er i fokus. Dette gjelder under spesielle situasjoner, som trening, arbeid eller lignende, eller under hverdagslige aktiviteter. Feltet har nylig fått ... -
Viktige faktorer for vellykket samhandling i fagsterke grupper : En casestudie
(Master thesis, 2016-07-06)I arbeidssituasjoner hvor det jobbes mye i team er de ansatte i stor grad avhengig av sine kolleger og deres kunnskap. Samhandling kan foregå både samlokalisert og distribuert, noe som krever mellommenneskelige relasjoner ... -
Viktige fokusområder ved anskaffelse av hyllevare - En casestudie
(Master thesis, 2018)I de siste årene er det blitt mer og mer vanlig å implementere hyllevare framfor å utvikle programvare selv. Hyllevare har den fordelen at den er godt testet ut, den kan senke kostnadene og tiden benyttet totalt. Dette ... -
Vind- og friksjonsvarsling på E6 Dovrefjell
(Research report, 2015) -
Virksomhetsarkitektur i spesialisthelsetjenesten - Utvikling og bruk av tjenesteorientert virksomhetsarkitektur i spesialisthelsetjenesten
(Master thesis, 2015)Fremtidsbildet for informasjons- og kommunikasjonsteknologi i spesialisthelsetjenesten representerer mange muligheter og utfordringer. Satsningen på e-helse i regi av myndighetene skal understøtte helsesektorens behov og ... -
Virtual control rooms assisted by 3D sound
(Master thesis, 2005)A high amount of complex and urgent information needs timely attention in an operational environment. This requires specialized systems. These systems should provide immediate access to accurate and pertinent information ... -
A virtual driving instructor that assesses driving performance on par with human experts
(Journal article; Peer reviewed, 2024)The advent of virtual driving instructors has the potential to revolutionize driver education by providing real-time, unbiased feedback to learner drivers. This paradigm shift aims to mitigate the innate subjectivity ... -
A Virtual Driving Instructor That Generates Personalized Driving Lessons Based on Student Skill Level
(Peer reviewed; Journal article, 2024)Currently, students acquire driving skills by practicing in actual traffic conditions and through direct interactions with an instructor. While one-on-one interactions could be tailored to a student’s learning style and ... -
The Virtual Driving Instructor: Multi-Agent System Collaborating via Knowledge Graph for Scalable Driver Education
(Peer reviewed; Journal article, 2024)This paper introduces the design, development, and deployment of a Virtual Driving Instructor (VDI) for enhanced driver education. The VDI provides personalized, real-time feedback to students in a driving simulator, ... -
Virtual Environment Model of Glucose Homeostasis for Diabetes Patients
(Chapter, 2019)A medical device is designed to meet the patient specific requirements. The required biological behaviour of the medical device is driven by mostly the operating environment. Most of the time, a medical device fails due ... -
Virtual humans in the Virtual Hospital
(Master thesis, 2015)Described in this thesis are the details behind the implementation of virtual hu- mans into NTNU's virtual university hospital in Second Life. These virtual hu- mans played as patients, and it will be discussed how such ... -
Virtual Material Acquisition and Representation for Computer Graphics
(Book, 2018)This book provides beginners in computer graphics and related fields a guide to the concepts, models, and technologies for realistic rendering of material appearance. It provides a complete and thorough overview of reflectance ... -
Virtual Nature: Exploring Therapeutic VR Environments for Mental Well-being
(Bachelor thesis, 2024)Denne rapporten fokuserer på utviklingen av virtuelle naturomgivelser for å gi brukerne en beroligende og terapeutisk opplevelse, spesielt for de med begrenset tilgang til naturlige omgivelser på grunn av urbane miljøer ... -
Virtual Reality Collaboration - Using current virtual reality technology for long distance collaboration and meetings
(Master thesis, 2017)During the course of this project is a prototype for a collaborative VR environment for the Vive was created, tentatively named IVR-Connection. Qualitative tests using this prototype was concluded in order to ascertain ... -
Virtual reality for remote collaborative learning in the context of the COVID-19 crisis
(Master thesis, 2021)Denne studien har utforsket VR teknologi som et potensielt verktøy for samarbeidslæring for et studieprogram på NTNU. Oppgavens fokus har vært sentrert rundt utvikling av en applikasjon som etterligner opplevelsen av det ... -
Virtual Reality Spectating
(Master thesis, 2017)The goal of this master was to assess and evaluate Virtual Reality (VR) spectating. VR spectating refers to spectating someone playing a game in VR. A series of spectating modes (mirroring, 3D and VR) was assessed in a ...