• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for informasjonsteknologi og elektroteknikk (IE)
  • Institutt for datateknologi og informatikk
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for informasjonsteknologi og elektroteknikk (IE)
  • Institutt for datateknologi og informatikk
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Virtual reality for remote collaborative learning in the context of the COVID-19 crisis

Hagen, Filip
Master thesis
Thumbnail
Åpne
no.ntnu:inspera:74730471:26303556.pdf (25.30Mb)
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/2826389
Utgivelsesdato
2021
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Institutt for datateknologi og informatikk [5025]
Sammendrag
Denne studien har utforsket VR teknologi som et potensielt verktøy for samarbeidslæring for et studieprogram på NTNU. Oppgavens fokus har vært sentrert rundt utvikling av en applikasjon som etterligner opplevelsen av det å være på en arkeologisk utgravning. Dette var også ment som et læringsverktøy for arkeologistudenter på NTNU. Under gjennomgang av tidligere forskning på fag-området ble det oppdaget at det var gjort lite forskning på området som kombinerte læring, VR, og arkeologi. Applikasjonen som ble utviklet i sammenheng med oppgaven ble brukt til å svare på forskningsspørsmålene. Oppsummert så ser det ut til at VR som et samarbeids- og læringssverktøy er et nyttig verktøy for arkeologistudenter som en bro mellom den teoretiske og den praktiske delen av utdanningen.
 
This study has explored VR technology as a potential tool for education in a practical collaborative study program. The focus of the paper has been centered around developing an application that replicates the experience of excavating an archaeological dig site. This was also meant to be a tool for education for archaeology students at NTNU. When exploring the preceding research done in this field and the related work it was discovered that there had been done little preceding work done in the field that combined teaching, virtual reality, and archaeology. The application developed in combination with this thesis was of use when exploring the research questions put forward at the start of the paper. In conclusion, VR as a collaborative teaching tool seems to be a useful tool for archaeology students as a connection between the theoretical and the practical skills learned in their field.
 
Utgiver
NTNU

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit