Blar i Institutt for pedagogikk og livslang læring på tittel
Viser treff 2400-2419 av 2498
-
Vi vil det vi vil, og æ vil ikke det! - En kvalitativ studie om barns medborgerskap i barnehagen
(Master thesis, 2014) -
Video as a Learner Scaffolding Tool
(Journal article; Peer reviewed, 2019)This article explores how videos support and scaffold students’ study behaviour. To explore this, we have revisited data material from four of our previous studies. The constant-comparative method guided the analysis of ... -
Views about knowledge acquisition for coaching practice
(Journal article; Peer reviewed, 2017)This study explores coaches’ subjective views about how they acquire knowledge for their coaching practice. A Q sample of 45 opinions about different sources for knowledge acquisition, and how such sources affect learning ... -
Vil du vite hva jeg ser?: En Q-metodologisk studie i hvordan ledere opplever å korrigere tilbakemeldinger til sine ansatte
(Master thesis, 2012)The objective of this master thesis is to review how leaders are experiencing giving constructive feedback to their employees. I wanted to gain more knowledge about whether the leaders are confident giving constructive ... -
Vil læreplanen bidra til danning av elevane?
(Journal article; Peer reviewed, 2022) -
The VIP Partnership programme in Norwegian schools: An assessment of intervention effects
(Peer reviewed; Journal article, 2020)This study used a quasi-experimental design to evaluate the efficacy of the universal, school-based VIP-Makkerskap [VIP Partnership] programme. 1101 students in a test group and 734 students in a control group completed ... -
Visjon og Virkelighet: En bruksanvisning for ledere (i barnehagen)
(Master thesis, 2013) -
Visualisation of KPIs in zero emission neighbourhoods for improved stakeholder participation using Virtual Reality
(Journal article; Peer reviewed, 2019)This paper addresses the role of virtual reality in addressing the specific challenge of the increasing complexity and decreasing usability when dealing with the level of detail required to model a zero emission neighbourhood ... -
Voices of Working Children: Systematic Literature Review on Debates and Controversies regarding Working Children's Rights in the Global South
(Master thesis, 2021)Objective: This systematic literature review aims to develop a better understanding of how children, families, and communities rationalize or conceptualize children’s work in the Global South. Also, to identify and discuss ... -
Voksens kommunikasjonsmønstre i møte med barn som har ulike hørselsstatuser - Observasjoner i to barnehager som har et barn med cochleaimplantat
(Master thesis, 2019)Bakgrunn og problemstilling: Jeg arbeider i en barnehage som gir tilbud til barn med nedsatt hørsel og til barn som har normal hørsel. Her opplever jeg at vi voksne kommuniserer på ulike måter med barna. Selvsagt er det ... -
Voksne deltidsstudenter i nettbaserte utdanninger: En studie av opplevd fleksibilitet og behov for faglig støtte.
(Master thesis, 2023)Denne masteroppgaven handler om voksne studenters opplevelse av fleksibilitet og faglig støtte i nettbaserte deltidsstudier. Studien har som hensikt å belyse følgende problemstilling: Hvordan opplever voksne studenter ... -
Voksnes læring under veiledning med Marte Meo metoden
(Master thesis, 2010)I denne masteravhandling settes fokus på hva som bidrar til læring hos foreldre som får veiledning med Marte Meo metoden. Veiledning er en prosess der den som veiledes får hjelp av en mer erfaren person til å oppdage og ... -
Vold i skolen
(Master thesis, 2022)Skolens oppgave med å håndtere vold og motvirke utviklingen av vold i skolen har de siste tiårene blitt stadig viktigere. Ved hjelp av mer kursing og mer forebyggende innsats kan dette bidra til å løse noe av problematikken. ... -
Voldsutsatthet blant skeive med innvandrerbakgrunn
(Chapter, 2020)This chapter analyses experiences of violence among queer immigrants in Norway. The aim of the chapter is to explore the various experiences of violence, and how vulnerability to violence is related to the wider patterns ... -
Volunteer tourism in Cambodian residential care facilities-A child rights-based approach
(Journal article; Peer reviewed, 2018)Cambodia has experienced a rapid and uncontrolled increase in the institutionalisation of children in the last decade. In this article, we analyse the impact of volunteer tourism on children’s wellbeing in residential care ... -
Volunteer work: A Q-methodological Study of Volunteers' Subjective Experience of Working at a Crisis Helpline
(Master thesis, 2012)The aim of the present study was to take a closer look at the subjective experiences of volunteers working at a crisis helpline, since there has been very little research on this group of volunteers. A research method, ... -
Vurdering for læring: Indre motivasjon, motivert atferd og skolens målstruktur
(Master thesis, 2014) Vurdering for læring skal realisere Kunnskapsløftets målsetting om økt læring for alle elever, og det finnes en rekke studier som peker på at vurdering for læring har en læringsfremmende effekt. Mindre ... -
Vurdering i veiledning : en studie av veilederkopsets (portefølje 2014/15) arbeid i to utvalgte kommuner, med fokus på veisøkeres tanker omkring nytte og relevans, etter gjennomført veiledning
(Master thesis, 2015)Staten har visse forventninger til kvalitet i skolen, men selv om det kan sies noe konkret omkring skolens oppgave og funksjon i samfunnet, er det ikke like lett å gi en klar oppskrift på hvordan man skal nærme seg de ulike ...