Blar i Institutt for pedagogikk og livslang læring på tittel
Viser treff 1877-1896 av 2498
-
Relativ alderseffekt blant norske elever på 5. og 8. trinn
(Master thesis, 2014)Tidligere forskning har vist at barn født i slutten av det akademiske skoleåret har i gjennomsnitt lavere akademiske prestasjoner enn barn født i starten av skoleåret. Denne relative alderseffekten har vært vist uavhengig ... -
Relative alderseffekter i ungdomsskolen og videregående skole: En kvantitativ tverrsnittstudie om psykiske plagers medierende effekt på skoleprestasjoner
(Master thesis, 2019)Bakgrunn Denne studien tar for seg temaene relative alderseffekter, skoleprestasjoner og psykisk helse. Et stort engasjement rundt psykisk helse under hele masterløpet, samt en bacheloroppgave skrevet av undertegnede i ... -
Researching Systemic Therapy History: In Search of a Definition
(Journal article; Peer reviewed, 2017)This article reviews literature describing systemic therapy and it’s basic elements. Today, many different models appear under the same umbrella term, “systemic therapy,” sharing little more than a few features. However, ... -
Resiliens blant barn med synsvansker i Tanzania
(Master thesis, 2018)Denne studien handler om barn med synsvansker i Tanzania og sentrale faktorer i deres hverdag. Formålet har vært å finne ut av hvilke utfordringer barna møter, og hvilke faktorer som virker beskyttende for at barnet skal ... -
Responsibility at a distance: parents’ accounts of their children’s unaccompanied travelling
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Young children’s movement in public places outside adult supervision tends to be regarded as problematic and may be met with scepticism. This study builds on interviews with parents in Norway whose children (age 5–11) have ... -
"Ressursgruppa er det eneste stedet hvor jeg har fått noe som helst hjelp" : En kvalitativ studie om studenters opplevelse av å få hjelp og støtte til å finne motivasjon i studiehverdagen gjennom en ressursgruppe.
(Master thesis, 2011)Fokuset for denne oppgaven er en ressursgruppe for studenter med ADHD og lignende utfordringer ved et universitet i Norge. Denne oppgaven vil gi et innblikk i hvordan tre medlemmer av denne gruppen opplever at gruppen ... -
Ressursteam som samarbeidsarena
(Master thesis, 2022)Denne studien tar sikte på å tilegne innsikt i PP-rådgivere, som er yrkesaktive på bygda i Nord-Norge, sine opplevelser av tverrfaglig samarbeid i ressursteam med skole. Studiens formål er å oppnå en nærmere forståelse av ... -
Revisando la metodologia de aprendizaje de paz
(Journal article; Peer reviewed, 2023)La teoría de la paz de Galtung puede considerarse la conclusión del trabajo de toda una vida. Este capítulo intenta relacionar esta importante teoría con el campo de la educación para la paz. Construir la paz significa ... -
Revisando la Metodología de Aprendizaje de Paz
(Chapter, 2022) -
Right to universal basic education in Ghana: the realities in rural communities
(Master thesis, 2010)Universal Basic education is a right for every child of school going age. This right is outlined in the United Nations Convention on the Rights of the Child (UNCRC). The laws of Ghana outlines this rights and stipulates ... -
Rights 'in' Education: Outlines for a Decolonial, Childist Reimagination of the Future – Commentary to Ansell and Colleagues.
(Journal article; Peer reviewed, 2021)In this piece, we reflect upon a recent article published in Fennia by Ansell and colleagues. We identify and discuss aspects of learning that educational research, policies and institutions can consider, addressing the ... -
Rituals that helped heal a nation after a terror attack
(Journal article; Peer reviewed, 2017)In this article, the authors describe rituals that helped the Norwegian society heal after a terror attack. Through a brief review of the international research literature and a qualitative document analysis of Norwegian ... -
The Role of Support Units in Digital Transformation: How Institutional Entrepreneurs Build Capacity for Online Learning in Higher Education
(Journal article; Peer reviewed, 2022)This study used New Institutional Theory to explore how entrepreneurial activities in support units contribute to digital transformation in higher education in Norway. We describe how entrepreneurs initiated and operationalized ... -
Rom for helhetstenkning: En fenomenologisk studie av tre læreres opplevelser med kreativitet og flyt i tilpasset opplæring for unge med AD/ HD
(Master thesis, 2011)Denne kvalitative studien har sett på 3 læreres opplevelser av å arbeide med kreative metoder og flyt i forhold til unge med AD/ HD og om dette arbeidet har kunnet styrke den tilpassede opplæringen til denne gruppen. ... -
Rom for utdannande prosessar? Ei empirisk og teoretisk utforsking av vegleiingsrommet i masterutdanning
(Doktoravhandlingar ved NTNU;2021:186, Doctoral thesis, 2021)Samandrag Utdannande prosessar i mastervegleiing Kvart år tek over 15 000 studentar i norsk høgare utdanning ein mastergrad ved å gjennomføre arbeidet med masteroppgåva – eit sjølvstendig forskings- eller utviklingsprosjekt ... -
Running an XR lab in the context of COVID-19 pandemic: Lessons learned from a Norwegian university
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Universities and companies were not prepared to the changes introduced to limit the spread of COVID-19 in Norway. Universities had to switch to online teaching overnight. There is still uncertainty how measures to control ... -
Running to get “lost”? Two types of escapism in recreational running and their relations to exercise dependence and subjective well-being
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Escapism is a fundamental motivation in many forms of activity engagements. At its core, escapism is “a habitual diversion of the mind … as an escape from reality or routine”. Accordingly, escapism may entail many adaptive ... -
Rural Children’s Livelihoods in Tanzania: Three Generations Case Study - Kahama District
(Master thesis, 2010)The studies on children and childhood have sparked a lot of attention in the field of social sciences. Children have been seen as fundamentally different category from adults in the society, which deserves sort of different ... -
Rusforebyggende arbeid i skolen
(Bachelor thesis, 2019)