Blar i Institutt for pedagogikk og livslang læring på tittel
Viser treff 1743-1762 av 2498
-
På kontoret bra, hjemme best? En kvalitativ studie om uformell læring i en tid preget av hjemmekontor.
(Master thesis, 2022)Koronapandemien har tydeliggjort betydningen av raske omstillinger fra det fysiske arbeidsstedet til hjemmekontoret. Dette innebærer at ansatte står ovenfor nye muligheter og utfordringer i deres arbeidshverdag. I denne ... -
På sporet av god leseopplæring - En kvalitativ studie av leseopplæring på 1.trinn
(Master thesis, 2015)I denne studien har søkelyset blitt rettet mot leseopplæring på 1.trinn. Begynneropplæringen i lesing har stor betydning for tilegnelsen av gode leseferdigheter, som er et nødvendig grunnlag for personlig og faglig ... -
Pedagogen i møte med barn med ulike forutsetninger i barnehagen - En kvalitativ studie om pedagogiske ledere sine refleksjoner om mangfold i barnehagen, og hvilken betydning disse kan ha for deres møte med barn med ulike forutsetninger
(Master thesis, 2018)Denne studien fokuserer på pedagogiske ledere sine refleksjoner rundt mangfold i barnehagen. Studien er et resultat av en kvalitativ undersøkelse basert på semistrukturert intervju. Utvalget i denne studien består av fire ... -
Pedagogens refleksjoner om ettåringens psykiske helse i barnehagen
(Master thesis, 2014)«Pedagogens refleksjoner om ettåringens psykiske helse i barnehagen». Dette ble tittelen på min mastergradsoppgave i førskolepedagogikk. Tema for undersøkelsen ble til på grunnlag av egne interesser og erfaringer etter ... -
Pedagogers arbeid for en god overgang mellom barnehage og skole - En kvalitativ studie om pedagogers arbeid for en tilrettelagt overgang for barn med rett til spesialpedagogisk hjelp
(Master thesis, 2017)Temaet for denne studien er overgangen fra barnehage til skole. Tall fra SSB viser at over 96% av alle barn i alderen 3 til 5 år går i barnehage (Utdanningsdirektoratet, 2017). Dette betyr at de fleste barn i Norge skal ... -
Pedagoggruppens funksjon i det tverrfaglige mandatet til BUP poliklinikk - En kvantitativ undersøkelse blant kliniske ansatte i barne- og ungdomspsykiatriske poliklinikker i Norge
(Master thesis, 2015)Barne- og ungdomspsykiatrien (BUP) i Norge har helt siden den spede begynnelsen på 1950- tallet hatt en tverrfaglig tilnærming til sine pasienter. Som en viktig del av det tverrfaglige teamet i BUP poliklinikk, har ... -
Pedagogisk praksis i toppidrettsfaget e-sport
(Master thesis, 2020)E-sport kan enkelt forklares som en digital versjon av tradisjonell sport; aktiviteter og konkurranser som skjer på en dataskjerm i en virtuell verden. Dette prosjektet tar utgangspunkt i valgfaget e-sport som følger ... -
Pedagogiske lederes kunnskapsledelse som praksis på avdelingen i barnehagen: Et kvalitativt og tolkende skyggestudie
(Doctoral thesis at NTNU;2016:137, Doctoral thesis, 2016)Sammendrag: Den overordnede problemstilling for denne avhandlingen er : Hva kjennetegner kunnskapsledelse som praksis i uformelt arbeid på avdelingen i barnehagen? Problemstillingen blir undersøkt gjennom resultatene ... -
Peer support workers in co-production and co-creation in public mental health and addiction services: Protocol for a scoping review
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Worldwide, there is a growing interest to employ people with lived experiences in health and social services. Particularly in mental health and addiction services, individuals with lived experience of mental health problems ... -
Peer Workers in Co-production and Co-creation in Mental Health and Substance Use Services: A Scoping Review
(Peer reviewed; Journal article, 2022)People with lived experience of mental health challenges are extensively employed as peer workers within mental health and substance use services worldwide. Research shows that peer workers benefit individuals using such ... -
Pendling og fedre i barns oppvekstmiljø
(Master thesis, 1984) -
Perceived Leadership Self-efficacy and Coach Competence: Assessing a Coaching-Based Leadership Self-Efficacy Scale
(Journal article; Peer reviewed, 2012)The first purpose of this study was to develop and test the factor structure of a multidimensional Coaching Leadership Self-Efficacy Scale (CLSES). A second purpose was to validate the CLSES through an inspection of its ... -
Personalledelse i kunnskapsorganisasjoner
(Master thesis, 2010)Alle virksomheter har et ”input” i form av ”råvarer”. Bedriften foredler råvarene og skaper et produkt med merverdi. I kunnskapsorganisasjoner er råvaren kompetanse, som enten er nedfelt i medarbeidernes hoder eller i de ... -
Personalledelse som hybride praksiser: Et kvalitativt og tolkende skyggestudie av pedagogiske ledere i barnehagen
(Doctoral thesis at NTNU;2016:143, Doctoral thesis, 2016)Abstract: The thesis consists of five studies (articles 1-5) and a comprehensive summary. The aim is to deepen the understanding and knowledge of experienced pedagogical leaders’ informal and everyday staff leadership ... -
Personlig kommunikasjon i gruppe - En Q-metodologisk studie av undervisningsassistentenes opplevelse av å være personlige i kommunikasjonen med de andre gruppemedlemmene
(Master thesis, 2014)Hensikten med studien har vært å skape innsikt, bevisstgjøring og forståelse av hvordan det oppleves å være en del av en gruppe som har fokus på å dele personlig informasjon om seg selv og der gruppemedlemmene gir ærlige ... -
Personlig oppdagelse, læring og utvikling i team. En Q-metodologisk studie av teambaserte kartleggingsverktøy på arbeidsplassen, fra et brukerperspektiv.
(Master thesis, 2020)Teamarbeid blir stadig mer anvendt på ulike arbeidsplasser som resultat av komplekse arbeidsoppgaver og økende krav om tverrfaglighet, effektivitet og innovasjon (Levin & Rolfsen, 2015). Dette har medført en voksende ... -
Personlig utvikling - Hvordan viser oppfattelser av personlig utvikling seg gjennom en Q-sortering, og hvilken rolle spiller taus kunnskap? En studie hvor subjektive meninger kommer til uttrykk gjennom Q-metodologi
(Master thesis, 2019)Formålet med denne masteroppgaven har vært å undersøke hvordan oppfattelser av personlig utvikling viser seg gjennom en Q-sortering, og hvilken rolle taus kunnskap har. Målet var å danne meg en større forståelse for hvordan ... -
Personlig utvikling av ledere: En kvalitativ intervjustudie av erfaringer fra ledere som har brukt kameratvurdering som ledd i personlig utvikling
(Master thesis, 2012)Leadership and personal development are concepts that are used in different contexts and situations. Leadership has long been a favorite object of research and topic for discussion. My impression is that the focus on ... -
Personligheter i tverrfaglie team: En kvantitativ studie om samarbeid i tverrfaglie team
(Master thesis, 2014)Interdisciplinary teamwork is acknowledged today as necessary due to the increasingly complex demands of modern society. Knowledge of group dynamics and characteristics of team members can make interdisciplinary cooperation ...