Blar i Institutt for pedagogikk og livslang læring på tittel
Viser treff 2331-2350 av 2593
-
Tilrettelegging for traumatiserte barn i grunnskolen - en kvalitativ studie av hvordan skolen møter traumatiserte elever.
(Master thesis, 2020)I denne masteroppgaven undersøker jeg hvordan lærere i grunnskolen tilrettelegger faglig og sosialt for grunnskoleelever med traumebakgrunn. For å gjøre dette var det nødvendig å se nærmere på hvilken kompetanse og kunnskap ... -
Time Is of the Essence: Using Institutional Ethnography to Explore the Introduction of a Cancer Care Policy
(Doctoral theses at NTNU;2022:349, Doctoral thesis, 2022)This PhD project contributes a critical analysis of the increasingly tight standardization and bureaucratic management of professional work. The focus is on the introduction of a cancer care policy entitled cancer patient ... -
Time Spent Gaming and Psychiatric Symptoms in Childhood: Cross-Sectional Associations and Longitudinal Effects
(Journal article; Peer reviewed, 2019)There is sparse knowledge on how the amount of gaming overlaps with—and is longitudinally related to—psychiatric symptoms of ADHD and emotional problems throughout early and middle childhood. In this prospective study of ... -
”Ting er jo mulig! Bare det å få den tilliten, at hun viste at hun faktisk hadde tro på meg”: En studie av hvordan personlig veiledning bidrar til positiv endring i veisøkers liv - en fenomenologisk tilnærming
(Master thesis, 2011)Denne undersøkelsen tar sikte på å få økt innsikt i hvordan personlig veiledning bidrar til å skape positiv endring, sett fra veisøkers perspektiv. Det empiriske forskningsmaterialet ble skapt gjennom en fenomenologisk ... -
Tjenester for Alle 2 Universitetet or Alle. Konferansebidrag og prosjektfunn
(Research report, 2024)«Tjenester for Alle 2 - Universitetet for alle» for 2022-2023, er et prosjekt hvor vi ønsket å videreføre kunnskap og nettverk bygget opp gjennom det første «Tjenester for Alle»–prosjektet fra 2020-2021. Arbeidet ble ledet ... -
To belong or not to belong? Exploring Processes of Integration among Immigrant Children in Norway
(Master thesis, 2017)The aim of the study was to find out the various processes that immigrant children devise to do integration in the receiving society. The structural conditions within which they do integration were included in the search ... -
To foreldrepars nytte av Marte Meo-metoden for å bedre forelder-barn-samspill: En kvalitativ studie av hvilken nytte to foreldrepar har hatt av veiledning med Marte MEO-metoden
(Master thesis, 2018)Formålet med min studie var å få svar på hvilken nytte to foreldrepar har hatt av veiledning med Marte Meo-metoden. Med nytte, menes her hva som har skapt utvikling eller endring. Jeg ønsket å vite mer om eventuelt hva, ... -
To navigate the normative and the not-normative family therapists negotiating their professional identities with parents whose children are placed in public care
(Journal article; Peer reviewed, 2019)This article examines the professional identities of family therapists employed by Family Counselling Services (FCS) in Norway and their experiences providing therapeutic services to parents whose children are placed in ... -
To pluss to er lik fire? Yrkesopplæringen i spenningsfeltet mellom skole og bedrift : en kvalitativ undersøkelse av ulike aktørers opplevelse av yrkesopplæringen
(Master thesis, 2016)Det overordnede tema for dette prosjektet er hvordan skole og bedrift skaper sammenheng innenfor to pluss to-modellen i yrkesopplæringen, det vil si to år i skole etterfulgt av to år i bedrift. Utgangspunktet for prosjektet ... -
To ungdommers møte med barne- og ungdomspsykiatrien - En kvalitativ studie basert på to jenters opplevelse av behandling ved BUP
(Master thesis, 2018)I dette mastergradsprosjektet tar jeg for meg to ungdomsskolejenters opplevelse av kontakten de har hatt med BUP. Dette gjøres gjennom problemstillingen: «Hvordan opplever to ungdomsskolejenter tilbudet i barne- og ... -
Tolking og bruk av planen i samfunnskunnskap for voksne innvandrere
(Master thesis, 2017)Denne oppgaven omhandler tolkning og bruk av Planen i Samfunnskunnskap for voksne innvandrere. Undervisning i samfunnskunnskap skal ha en opplæring styrt etter forskrift om læreplan i samfunnskunnskap for voksne innvandrere, ... -
Tona, The Folk Healing Practices in Rural Punjab, Pakistan
(Journal article; Peer reviewed, 2015)Consulting religion and magic for healing is an important aspect of healing belief practices. Magical thinking provides space for culturally cognitive patterns to integrate belief practices. Tona, a layman’s approach to ... -
Tospråklig fagopplæring - En kvalitativ undersøkelse av morsmålslæreres erfaringer med tospråklig fagopplæring i grunnskolen
(Master thesis, 2017)Denne erfaringsbaserte masteroppgaven i Pedagogisk Psykologisk Rådgivningen bygger på en forskning av tospråklige lærere sin opplevelse av sin rolle i skolen. Bakgrunnen for et ønske om å lære mer om tospråklige ... -
"Touch is everything": A Focusing-oriented phenomenological study of three health workers' felt senses of physical touch and its underlying dimensions
(Master thesis, 2011)This study has its starting point in physical touch, and I interviewed three health workers; an osteopath, a nurse, and a midwife, about their sense of touch. The data collection method used is the qualitative research ... -
Tradisjonelle klasserom eller åpne undervisningsareal: Hva mener lærerne?
(Master thesis, 2012)Denne oppgaven vil først og fremst belyse hvordan dagens lærere i åpne skoler og i tradisjonelle klasseromsskoler er tilfredse med sin arbeidsplass, da med tanke på deres undervisningsareal. I oppgaven vil vi ut fra dette ... -
Trajectories through vocational education and training
(Journal article; Peer reviewed, 2018)This article presents a longitudinal study of students in vocational education in Norway. Statistics show that one third of the students do not complete their vocational education. In our study, we have followed 32 students ... -
Transformations through Yoga : an organic inquiry into how yoga teachers own experiences with non-ordinary states of consciousness influence how they meet students with such experiences
(Master thesis, 2015)This thesis is an Inquiry into how yoga teachers own experience with non- ordinary states of consciousness influence how they meet students that have had such experiences. Using a qualitative research design the thesis is ... -
Transforming identity through participation in music and theatre: exploring narratives of people with mental health problems
(Journal article; Peer reviewed, 2017)Background: There is a growing understanding that mental health problems and prolonged contact with mental healthcare systems can affect people’s identities. Working with identity is an important element in mental health ...