• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for pedagogikk og livslang læring
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for samfunns- og utdanningsvitenskap (SU)
  • Institutt for pedagogikk og livslang læring
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Tradisjonelle klasserom eller åpne undervisningsareal: Hva mener lærerne?

Haugnes, Eirik Stålem
Master thesis
Thumbnail
View/Open
539744_FULLTEXT01.pdf (1.961Mb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/269597
Date
2012
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for pedagogikk og livslang læring [2679]
Abstract
Denne oppgaven vil først og fremst belyse hvordan dagens lærere i åpne skoler og i tradisjonelle klasseromsskoler er tilfredse med sin arbeidsplass, da med tanke på deres undervisningsareal. I oppgaven vil vi ut fra dette se nærmere på hvor tilfredse lærerne er når det gjelder å kunne anvende ulike undervisningsmetoder, å kunne bygge gode relasjoner til elevene, antall elever pr. areal, samt å kunne forhindre støy og uro. Ut fra dette er oppgaven forankret i ulik forskningslitteratur, samt at den vil gi et mediabilde og vise til ulike synspunkter omkring denne tematikken. For å få svar på lærernes grad av tilfredshet, er det blitt gjennomført en kvantitativ undersøkelse ved bruk av spørreskjema. Undersøkelsen er blitt besvart av 103 lærere fordelt på tre åpne skoler og fem tradisjonelle klasseromsskoler i Trondheim kommune. Populasjonen i kommunen var på 356 lærere fordelt på tolv skoler. Resultatene jeg har fått, er blitt drøftet og sammenliknet med annen liknende forskning innenfor dette temaet.
Publisher
Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Fakultet for samfunnsvitenskap og teknologiledelse, Pedagogisk institutt

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit