Blar i Institutt for pedagogikk og livslang læring på tittel
Viser treff 2031-2050 av 2505
-
Social Inclusion of Children with Physical Disability in Two Schools in the Netherlands
(Master thesis, 2020)Children with physical disabilities are as significant as everyone else in society. However, children with a physical disability do not often receive the chance to speak up and to be heard. Voices of people with disabilities ... -
Social support of child migrants in Accra, Ghana - The Experiences of Young Female Head porters (Kayayei)
(Master thesis, 2018)This study aims to explore the experiences of young female head porters on their social support and how that helps them survive in the city of Accra. It aims to discuss how the social networks of the head porters functioned ... -
Social withdrawal and academic achievement, intertwined over years? Bidirectional effects from primary to upper secondary school
(Peer reviewed; Journal article, 2022)Background Socially withdrawn children tend to perform poorer academically than their peers. What remains unknown, is the temporal ordering of the two phenomena. Also, substantial gender differences exist in both social ... -
Social Withdraws and Academic Achievements: Longitudinal Relations Through Ages 6, 8, and 10
(Master thesis, 2019) -
Socialization and Curriculum Integration: Emergent premises in student experiences of a first-year electrical engineering course
(Chapter, 2018)Introduction The integration of project based learning (PBL) into engineering curriculums has received growing interest in the engineering education research literature [1]. One particular area of interest is the first ... -
Socio-cultural and religious perspectives about children with disabilities and its effects on education with focus on inclusive education
(Master thesis, 2022)Barn med funksjonshemminger over hele verden møter mange opplevelser gjennom barndommen. Mennesker har ulike perspektiver på funksjonshemming generelt, og disse perspektivene påvirkes av ulike faktorer som enten kan være ... -
Solidaritet mellom barn i barnehagens hverdagslige samspill
(Master thesis, 2015) -
Som å bygge fotballbanen mens du spiller kampen - En kvalitativ intervjustudie av ledere i oppvekstsektoren sin opplevelse av overgangen fra nærledelse til fjernledelse under Covid-19 nedstegningen av Norge
(Master thesis, 2021)Sammendrag Utgangspunkt for denne studien har vært lederskap under Covid-19 nedstegningen av Norge i mars 2020. Der barnehager, skoler og andre utdanningsinstitusjoner ble stengt. I dette forskningsstudiet har jeg intervjuet ... -
Som en bro over mørke bølger - En kvantitativ studie om mestring blant elever i den videregående skolen i gamle Sør-Trøndelag
(Master thesis, 2021)Sammendrag Formålet med denne studien er å undersøke hvilke faktorer som predikerer mestring, der utgangspunktet er coping-siden av mestringsbegrepet. Problemstillingen er følgende: Hvilke faktorer predikerer mestring? ... -
"Som HR leder så handler det om kommunikasjon": En fenomenologisk studie om hva HR ledere i bedrifter opplever som viktig i deres arbeid med å motivere ansatte slik at de føler mestring, og utfordringer med dette arbeidet
(Master thesis, 2014)I denne kvalitative studien ble det undersøkt hvordan HR ledere i fremgangsrike bedrifter arbeider for å motivere ansatte slik at de føler mestring på arbeidsplassen. Videre ble det undersøkt hvilke utfordringer HR ledere ... -
“Sometimes it’s a bit too much Disney” exploring Norwegian parents and their ambiguous domestication of Disney
(Journal article; Peer reviewed, 2018)Parents are often ambivalent about their children’s engagement with popular culture, where popular culture is seen as trivial and potentially harmful. In this article, I explore how Norwegian parents of girls experienced ... -
Sorgarbeid i skolen - En kvalitativ undersøkelse av læreres kunnskap om sorgarbeid, og hva de vektlegger i sorgarbeid i skolen
(Master thesis, 2017)I denne mastergradsoppgaven presenteres tre læreres opplevelse av egen kunnskap om sorgarbeid, samt hva de vektlegger i sorgarbeid i skolen. I studien ble det benyttet en kvalitativ forskningstilnærming med semistrukturert ... -
Sorghåndtering i skolen
(Master thesis, 2023)Dette forskningsprosjektet har hatt til hensikt å undersøke hvordan en lærer, en spesialpedagog og en rektor opplever og erfarer å drive sorgarbeid i skolen. Studiens problemstilling er som følger: «Hvordan opplever en ... -
“Sorting things out together”: Young adults’ experiences of collaborative practices in mental health and substance use care
(Journal article; Peer reviewed, 2017)Many countries have sought reforms aimed at maximizing the potential of service users to regain as much control as possible over care decisions and through the trajectory of care. There is a robust research literature ... -
Sosial inkludering av arbeidstakere med innvandrerbakgrunn. En kvalitativ studie av hvilke faktorene som har betydning for høyt utdannede innvandreres opplevelse av inkludering på arbeidsplassen
(Master thesis, 2015)Denne oppgaven tar for seg sosial inkludering av innvandrere på arbeidsplassen. Oppgaven retter søkelys mot faktorer som har stor betydnning for å inkludere innvandrere i det norske arbeidsmiljøet, men spesifik høyt ... -
Sosial inkludering av hørselshemmede - En kvalitativ studie av en elev, en foresatt og en lærers erfaring
(Master thesis, 2018)Oppgavens tittel: Sosial inkludering av hørselshemmede. En kvalitativ studie av en elev, en foresatt og en lærers erfaring. Formål og problemstilling: Formålet med prosjektet mitt har vært å lete etter suksessfaktorer i ... -
Sosial kompetanse og lek
(Bachelor thesis, 2019) -
Sosial kompetanse, skoleprestasjoner og livskvalitet hos elever i grunnskolen: En kvantitativ studie
(Master thesis, 2013)Temaet livskvalitet og sosial kompetanse er høyaktuelt med tanke på skolens innsatsområder. Det gjennomføres mange reformer i den norske grunnskolen fordi det skolepolitisk veksles mellom vektlegging av sosial kompetansebygging ...