Browsing Institutt for pedagogikk og livslang læring by Title
Now showing items 1939-1958 of 2504
-
School experiences of children on the move: voices of immigrant and refugee children in primary education in the periphery of Rio de Janeiro, Brazil
(Master thesis, 2020)This is a study about the school experiences of children on the move in Duque de Caxias, which is one of the 22 municipalities that compose the Rio de Janeiro Metropolitan Region. The study consists of qualitative child-focused ... -
Schooling, Leisure and Work: Experiences and Perspectives of Some School Children in Accra, Ghana
(Master thesis, 2010)This study explored the participating children’s experiences and perspectives on their schooling, leisure and work activities. It sought to find out how the participants apportion their time between schooling, leisure and ... -
"Se en gang til ...": Personalet i to barnehager sine refleksjoner rundt et videoopptak av et barn med nedsatt hørsel sin deltakelse i interaksjon med andre barn
(Master thesis, 2014)Forskningsspørsmål: «Hva reflekterer personalet i to barnehager rundt et barn med nedsatt hørsel sin deltakelse i interaksjon i lek med andre barn og hvordan kan videovisning være et hjelpemiddel for å fremme refleksjon ... -
«Se meg før jeg slår»
(Master thesis, 2023)Tema for denne masteroppgaven har vært barn med utagerende atferd. Tittel for oppgaven er «Se meg før jeg slår» og formålet med oppgaven var å få innsikt i spesialpedagogers og barnehagelæreres opplevelse av arbeidet med ... -
Se meg! - En kvalitativ studie om fire unge voksne som viste atferdsproblemer sine opplevelser fra egen skolegang
(Master thesis, 2017)Denne studien handler om hvordan fire unge voksne som viste atferdsproblemer da de gikk på skolen opplevde egen skolegang og hvilken betydning læreren har hatt for dem. Atferdsproblem er her definert som utagerende og ... -
Se meg! Hør meg! Forstå meg!
(Master thesis, 2020)Temaet for denne masterstudien er: «små barns tilknytning til voksne i barnehagen». Studiens problemstilling belyser hvordan barnehagen ivaretar små barns tilknytningsbehov, og hvordan barnehagen kan være en forebyggende ... -
Seeing the kids – Seeing the Student Teachers; Dealing with Two Arenas the Whole Way
(Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2007:20, Doctoral thesis, 2007) -
Seks spesialpedagogers refleksjoner omkring arbeidet med å tilrettelegge for deltakelse i språklige aktiviteter for barn med cochlea implantat (CI) i barnehagen.
(Master thesis, 2013)Studiens problemstilling: Seks spesialpedagogers refleksjoner omkring arbeidet med å tilrettelegge for deltakelse i språklige aktiviteter for barn med cochlea implantat (CI) i barnehagen. Formål: Formålet var å få innsikt ... -
Seksuelle overgrep mot barn med nedsatt funksjonsevne - En kvalitativ studie om det tverrfaglige og tverretatlige samarbeidet i saker der barn med funksjonsnedsettelse er utsatt for seksuelle overgrep
(Master thesis, 2014)Jeg har undersøkt det tverrfaglige og tverretatlige samarbeidet om ei jente med diagnosen Aspergers syndrom, som ble utsatt for seksuelle overgrep av sin stefar da hun gikk på ungdomsskolen. I dag er denne kvinnen i midten ... -
Seksuelle overgrep mot barn.: Hva kan skolen gjøre?
(Master thesis, 2012) -
Self-awareness in leadership
(Master thesis, 2020)Sammendrag Bakgrunn Formålet med dette prosjektet har vært å undersøke hvordan selvbevissthet kan påvirke forholdet mellom leder og følger. Hovedarenaen og utgangspunktet for denne forskningen har vært lederutviklingskurset ... -
Self-Directed Learning in the Eyes and Hands of Teachers of Adults - A Quantitative Approach
(Master thesis, 2014)Self-directed learning is viewed by many specialists as one of the main aspects of Adult Education, due to the autonomous nature of adults. Such autonomy presents a challenge to teachers, who must share with their adult ... -
Self-Disclosure in Leadership - A Q-Methodological Study of 20 Leaders' Subjectivity on Self-Disclosing in Workplace Relationships
(Master thesis, 2019)In recent decades there appears to be an increasing interest for understanding leadership as a relational phenomenon. Scholars have advocated for relational transparency and selfdisclosures playing a pivotal role for ... -
Self-managing retirement transitions - A Q-methodological study on the experience of retirement transitions and how retirees manage to adapt
(Master thesis, 2019)I denne masteroppgaven utforskes ulike pensjonisters opplevelse av overgang til pensjon, og pensjonistenes håndtering av denne overgangen. Studien bygget på problemstillingen “På hvilke måter opplever pensjonister overgangen ... -
Selvbestemmelse og motivasjon hos en minoritetsspråklig elev: En kvalitativ intervjustudie innenfor rammen av TIL-modellen
(Master thesis, 2021)Temaet for denne studien er selvbestemmelse og motivasjon hos en minoritetsspråklig elev innenfor rammene av TIL-modellen, en praktisk-didaktisk modell som har til hensikt å bidra til tilpasset opplæring og legge til rette ... -
Selvbestemmelse, tilhørighet og anerkjennelse for egen kompetanse danner et solid fundament for motivasjon : hva kan bryte ned et slik fundament, og ødelegge motivasjonen? : hva ligger til grunn for ansattes opplevelse av egen bærekraftige motivasjon i jobben? : en kvalitativ studie om motivasjon på arbeidsplassen
(Master thesis, 2016)Jeg ønsket i min oppgave å undersøke hva som ligger til grunn for ansattes opplevelse av egen bærekraftige motivasjon i jobben. Motivasjon som tema var et veldig naturlig valg for min del, da det er noe jeg har vært ... -
Selvforståelse gjennom samtale: Hvordan bruke samtalen som verktøy for å hjelpe barn til en bedre selvforståelse?
(Master thesis, 2012)Denne oppgaven handler om samtaler med barn, og hvordan vi kan fremme en god utvikling gjennom å bygge opp barns egne mestringsstrategier. Fokuset er på hvordan man gjennom samtale kan skape sammenhenger som gir ny innsikt ...