• Video og tids-synkronisering 

      Bollerud, Svein (Master thesis, 2007)
      Video brukes i dag i mange sammenhenger. I tillegg til å lyde og bilde, kan det være ønskelig å knytte andre typer data til et video-opptak. Denne dataen kommer fra det vi i denne rapporten kaller for en sensor. En sensor ...
    • Video Processing Using Deep Learning Techniques: A Systematic Literature Review 

      Sharma, Vijeta; Gupta, Manjari; Kumar, Ajai; Mishra, Deepti (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      Studies show lots of advanced research on various data types such as image, speech, and text using deep learning techniques, but nowadays, research on video processing is also an emerging field of computer vision. Several ...
    • Video Reconstruction From Neuromorphic Event Data 

      Berger-Nilsen, Eivind; Bråten, Lars-Håvard Holter; Eide, Mats Sollid (Bachelor thesis, 2022)
      Event-kamera er en ny type kamerateknologi med lovende tekniske aspekter, som høyere tidsmessig oppløsning, høyere dynamisk rekkevidde og lavt strømforbruk. Men selv om event-kamera har mange fordeler, har de også en del ...
    • Video smoke removal based on low‐rank tensor completion via spatial‐temporal continuity constraint 

      Zhu, Hu; Xu, Guoxia; Liu, Lu; Deng, Lizhen (Journal article; Peer reviewed, 2021)
      Smoke has a very bad effect on the outdoor vision system. Not only are the videos with poor visual effects obtained, but also the quality and structure of the videos are reduced. In this paper, we propose a video smoke ...
    • Video-Based learning and open online courses 

      Giannakos, Michail; Chorianopoulos, Konstantinos; Ronchetti, Marco; Szegedi, Peter; Teasley, Stephanie (Journal article; Peer reviewed, 2014)
      In this article, we provide an overview of the emerging research area on Analytics and Video-Based Learning. Although there are many and diverse ways of designing learning videos, there is limited understanding of the ...
    • Video-based learning ecosystem to support active learning: application to an introductory computer science course 

      Giannakos, Michail; Krogstie, John; Aalberg, Trond (Journal article; Peer reviewed, 2016)
      The systematic use of technologies in order to orchestrate learning has become widely used in the past years. Diverse technologies have been applied in a variety of teaching practices; for instance learning tools which ...
    • Videreutvikling av QS 

      Nteziryayo, Fanuel; Svedal, Kristoffer; Tuverud, Even (Bachelor thesis, 2023)
      Denne bacheloroppgaven omhandler videreutvikling og drift av et datasystem for håndtering av øvingsopplegget for studenter, lærere og læringsassistenter i emner og fag. Systemet har som formål å effektivisere prosessen med ...
    • Videreutvikling av Sverresborgmodellen: Visualisering av dagliglivet i middelalderens Sverresborg 

      Almdahl, Espen (Master thesis, 2005)
      Dette dokumentet er sluttrapporten til Espen Almdahls masteroppgave ved NTNU, våren 2005, ved Institutt for Datateknikk og Informasjonsvitenskap, NTNU. Oppgaven er en videreføring av arbeidet undertegnede gjennomførte i ...
    • Videreutvikling av webapplikasjon for undervisningsopplegg 

      Björkskog, Henna Fredrika; Jakobsen, Truls Henrik (Bachelor thesis, 2022)
      Som en konsekvens av at programmering blir lagt inn i eksisterende fag i den norske grunnskolen, må lærere lære seg grunnleggende programmering. Dette kan være utfordrende både med tanke på mangel på tid, mangel på gode ...
    • Vigorous Activity Detection in Human Activity Recognition 

      Skauge, Sigbjørn Nøst (Master thesis, 2021)
      Human Activity Recognition er et studiefelt hvor menneskets bevegelse er i fokus. Dette gjelder under spesielle situasjoner, som trening, arbeid eller lignende, eller under hverdagslige aktiviteter. Feltet har nylig fått ...
    • Viktige faktorer for vellykket samhandling i fagsterke grupper : En casestudie 

      Lie, Eivind (Master thesis, 2016-07-06)
      I arbeidssituasjoner hvor det jobbes mye i team er de ansatte i stor grad avhengig av sine kolleger og deres kunnskap. Samhandling kan foregå både samlokalisert og distribuert, noe som krever mellommenneskelige relasjoner ...
    • Viktige fokusområder ved anskaffelse av hyllevare - En casestudie 

      Johansen, Julie Matilde Gjengstø (Master thesis, 2018)
      I de siste årene er det blitt mer og mer vanlig å implementere hyllevare framfor å utvikle programvare selv. Hyllevare har den fordelen at den er godt testet ut, den kan senke kostnadene og tiden benyttet totalt. Dette ...
    • Vind- og friksjonsvarsling på E6 Dovrefjell 

      Opland, Robert; Engen, Thomas; Skjermo, Jo (Research report, 2015)
    • Virksomhetsarkitektur i spesialisthelsetjenesten - Utvikling og bruk av tjenesteorientert virksomhetsarkitektur i spesialisthelsetjenesten 

      Vikås, Silje Grimstad (Master thesis, 2015)
      Fremtidsbildet for informasjons- og kommunikasjonsteknologi i spesialisthelsetjenesten representerer mange muligheter og utfordringer. Satsningen på e-helse i regi av myndighetene skal understøtte helsesektorens behov og ...
    • Virtual control rooms assisted by 3D sound 

      Sjøvoll, Håvard (Master thesis, 2005)
      A high amount of complex and urgent information needs timely attention in an operational environment. This requires specialized systems. These systems should provide immediate access to accurate and pertinent information ...
    • A virtual driving instructor that assesses driving performance on par with human experts 

      Rehm, Johannes; Reshodko, Irina; Gundersen, Odd Erik (Journal article; Peer reviewed, 2024)
      The advent of virtual driving instructors has the potential to revolutionize driver education by providing real-time, unbiased feedback to learner drivers. This paradigm shift aims to mitigate the innate subjectivity ...
    • A Virtual Driving Instructor That Generates Personalized Driving Lessons Based on Student Skill Level 

      Bjørnland, Johan Fredrik; Gedde, Yrjar; Rehm, Johannes; Reshodko, Irina; Gundersen, Odd Erik (Peer reviewed; Journal article, 2024)
      Currently, students acquire driving skills by practicing in actual traffic conditions and through direct interactions with an instructor. While one-on-one interactions could be tailored to a student’s learning style and ...
    • The Virtual Driving Instructor: Multi-Agent System Collaborating via Knowledge Graph for Scalable Driver Education 

      Rehm, Johannes; Reshodko, Irina; Børresen, Stian Zimmermann; Gundersen, Odd Erik (Peer reviewed; Journal article, 2024)
      This paper introduces the design, development, and deployment of a Virtual Driving Instructor (VDI) for enhanced driver education. The VDI provides personalized, real-time feedback to students in a driving simulator, ...
    • Virtual Environment Model of Glucose Homeostasis for Diabetes Patients 

      Kumar, Neeraj; Wang, Hao (Chapter, 2019)
      A medical device is designed to meet the patient specific requirements. The required biological behaviour of the medical device is driven by mostly the operating environment. Most of the time, a medical device fails due ...
    • Virtual humans in the Virtual Hospital 

      Mosand, Andreas Rong (Master thesis, 2015)
      Described in this thesis are the details behind the implementation of virtual hu- mans into NTNU's virtual university hospital in Second Life. These virtual hu- mans played as patients, and it will be discussed how such ...