Now showing items 2828-2847 of 6592

    • Game feedback mechanisms supporting reflection and self-efficacy in learning work-related soft skills 

      Jedryszek, Agata (Master thesis, 2019)
      Unge voksne som er nye til arbeidslivet har ofte ferdigheter utviklet gjennom utdanning, sertifisering eller andre aktiviteter, som vil hjelpe dem med å få en bestemt jobb. Det er derimot uvanlig å undervise mellommenneskelige ...
    • Game Mechanic based E-Learning: A case study 

      Gåsland, Magne Matre (Master thesis, 2011)
      This thesis presents a case study of Game Mechanic based E-Learning. This is put forward as a new approach to E-Learning that tries to mimic games to harness some of their motivational properties. A prototype system was ...
    • Game of Git - Developing and testing an educational game for learning Git version control system 

      Francis, Steven Magnus Emil Berglund; Thorvik, Frithjof (Master thesis, 2023)
      I denne masteroppgaven fortsetter vi å utvikle en spillbasert prototype rettet mot læring av Git versjonskontrollsystem, som ble utviklet under spesialiseringsprosjektet 'Game of Git' av Francis & Thorvik (2023). Denne ...
    • Game of Git - Developing and testing an educational game for learning Git version control system 

      Francis, Steven Magnus Emil Berglund; Thorvik, Frithjof (Master thesis, 2023)
      I denne masteroppgaven fortsetter vi å utvikle en spillbasert prototype rettet mot læring av Git versjonskontrollsystem, som ble utviklet under spesialiseringsprosjektet 'Game of Git' av Francis & Thorvik (2023). Denne ...
    • Game-based digital quiz as a tool for improving students’ engagement and learning in online lectures 

      Pireva, Krenare; Tahir, Rabail; Wang, Alf Inge; Imran, Ali Shariq (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      Distance teaching and learning are gaining popularity, especially amidst the COVID-19 crisis at the beginning of 2020. Several schools, colleges, and universities across the globe, as a result, have adopted the online mode ...
    • Game-based Learning - Motion-based Educational Game 

      Reitan, Henrik; Flaten, Per Olav (Master thesis, 2016)
      This master s project is dedicated to investigate the potential for educational games with a motion controller based interface. Through professor Alf Inge Wang at NTNU we were assigned the task of brainstorming and developing ...
    • Game-based learning design and evaluation: Towards better understanding and improvement 

      Tahir, Rabail (Doctoral theses at NTNU;2021:214, Doctoral thesis, 2021)
      In recent years, Game-based learning (GBL) has proliferated rapidly and is widely used in various fields to improve learning. Educational games can actively engage learners and meet individual learning situations, making ...
    • Game-Based Learning for IoT: the Tiles inventor toolkit 

      Mavroudi, Anna; Divitini, Monica; Mora, Simone; Gianni, Francesco Valerio (Chapter, 2018)
      This paper presents a Game-Based Learning Design Pattern for designing Internet of Things (IoT) applications, as well as an instance of this particular pattern, namely the ‘Tiles inventor game’. This educational game has ...
    • [Game-based Learning] The Knowledge Challenge Game 

      Olseng, Jonas; Nielsen, Jon Magnus (Master thesis, 2015)
      Denne masteroppgaven ser på hvilke løsninger som finnes for flerspiller mobilspill og fokuserer på en metode kalt "time-shifting". Vi vil presentere en "time-shifted" quiz-applikasjon som vi utviklet til Android for å teste ...
    • Games for Artificial Intelligence and Machine Learning Education: Review and Perspectives 

      Giannakos, Michail; Voulgari, Iro; Papavlasopoulou, Sofia; Papamitsiou, Zacharoula; Yannakakis, Georgios (Peer reviewed; Journal article, 2020)
      Digital games have gained significance as a new paradigm in education. Digital games are accessible and affordable to anyone and provide opportunities for at-scale teaching and learning. In recent years, there has been ...
    • Gamification in Environmental Education: Investigating the Impact of coralQuest on Learning Experience and Perceptions of Environmental Education for K-12 Students 

      Motland, Julie Holte; Aarhus, Karen Dahl (Master thesis, 2023)
      Miljøundervisning er avgjørende for å takle dagens miljøutfordringer og oppnå FNs bærekraftsmål. Imidlertid klarer tradisjonelle undervisningsmetoder ofte ikke å engasjere og motivere elevene effektivt. For å forbedre ...
    • Gamification of Chores 

      Grønbeck, Svenn Roland Refsnes; Aas, Jonas Jevnaker (Master thesis, 2021)
      I dagens samfunn øker antallet folk som eier smarttelefoner daglig. Spill er blant de mest populære mobilapplikasjonstypene. I tillegg til den høye bruken av mobilspill, pleier folk å gjøre minimalt med husarbeid. Dette ...
    • Gamification of Chores 

      Aas, Jonas Jevnaker; Grønbeck, Svenn Roland Refsnes (Master thesis, 2021)
      I dagens samfunn øker antallet folk som eier smarttelefoner daglig. Spill er blant de mest populære mobilapplikasjonstypene. I tillegg til den høye bruken av mobilspill, pleier folk å gjøre minimalt med husarbeid. Dette ...
    • Gamification of Chores 

      Almankaas, Christoffer; Sørmo, Fredrik Johannes Gillebo (Master thesis, 2020)
      I dag bruker en betydelig del av befolkningen smarttelefoner på daglig basis. Spredningen av denne teknologien og dens anvendelse under forskjellige omstendigheter har blitt et attraktivt felt for forskere. Spesielt ...
    • Gamification of Chores 

      Almankaas, Christoffer; Sørmo, Fredrik Johannes Gillebo (Master thesis, 2020)
      I dag bruker en betydelig del av befolkningen smarttelefoner på daglig basis. Spredningen av denne teknologien og dens anvendelse under forskjellige omstendigheter har blitt et attraktivt felt for forskere. Spesielt ...
    • Gamification of Curricula for Primary, Lower Secondary, and Upper Secondary Schools 

      Blakli, Andreas; Opkvitne Årnes, Vegard; Gascogne, Theo Camille; Ulsrud, Jesper (Bachelor thesis, 2021)
      Oppigjennom årene har læringsmetoder utviklet seg mer og mer fra de tradisjonelle metodene for å holde følge med moderniseringen av multimedia. NTNU Gjøvik ønsker å utforske mulighetene til å gi lærerne en plattform til å ...
    • Gamification to Promote Student Learning Activity 

      Vo, Tam Duc Ha (Master thesis, 2020)
      Hensikten med masteroppgaven er å forstå hva gamification er i sammenheng med læring, forholdet mellom spillelementer og læringsteori og se på hvordan gamification kan bli tatt i bruk av studenter slik at vi kan lage vår ...
    • Gamification: Anvendelser i systematisk forbedring i utføring av kompliserte oppgaver 

      Jonassen, Christian (Master thesis, 2014)
      I denne masteroppgaven ser vi på hvordan man kan bruke elementer fra spill til å øke motivasjonen for å gjøre ulike oppgaver. Et system som gir detaljert og ærlig tilbakemelding med medaljer og andre elementer fra spill ...
    • Gamified Environmental Education: Investigating the Impact of coralQuest on Learning Experience and Perceptions of Environmental Education in K-12 Students 

      Aarhus, Karen Dahl; Motland, Julie Holte (Master thesis, 2023)
      Miljøundervisning er avgjørende for å takle dagens miljøutfordringer og oppnå FNs bærekraftsmål. Imidlertid klarer tradisjonelle undervisningsmetoder ofte ikke å engasjere og motivere elevene effektivt. For å forbedre ...
    • Gamified Mobile Application to Raise Awareness and Support Energy Efficient Behavior 

      Larsen, Ragnhild (Master thesis, 2018)
      Climate change is a fact, and our human activities are part of the cause of it happening. CO2-emissions from our daily activities, like transportation and heating, are a big part of the problem, and change is needed to ...