• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for informasjonsteknologi og elektroteknikk (IE)
  • Institutt for datateknologi og informatikk
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for informasjonsteknologi og elektroteknikk (IE)
  • Institutt for datateknologi og informatikk
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

[Game-based Learning] The Knowledge Challenge Game

Olseng, Jonas; Nielsen, Jon Magnus
Master thesis
Thumbnail
View/Open
13236_FULLTEXT.pdf (2.936Mb)
13236_ATTACHMENT.zip (24.17Mb)
13236_COVER.pdf (181.9Kb)
URI
http://hdl.handle.net/11250/2353578
Date
2015
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for datateknologi og informatikk [3771]
Abstract
Denne masteroppgaven ser på hvilke løsninger som finnes for flerspiller mobilspill og fokuserer på en metode kalt "time-shifting". Vi vil presentere en "time-shifted" quiz-applikasjon som vi utviklet til Android for å teste på brukere, presentere resultatene fra testene og foreslå videre arbeid innen feltet "time-shifting". Vi vil også se på hvor villige testerne er til å bruke "time-shifted" spill i utdanning.

Applikasjonen ble utviklet ved hjelp av HTML5, JavaScript og Parse for raskt progresjon. Applikasjonen kan spilles mot andre spillere og/eller mot bots basert på andre spillere uten at spilleren vet hvem som er en bot og hvem som ikke er det. Spillerne kan også utfordre vennene sine til å spille samme quiz som de gjorde. Vi brukte resultatene fra testene for å se hvordan "time-shifted" spilling påvirker innlevelsen og gleden av et spill sammenlignet med de mer vanlige enkelt- og flerspillerspillene.

Resultatene fra testene viser at folk generelt er positive til "time-shifting" og at det er potensiale til å utvikle det videre. Testerne hadde også problemer med å skille "time-shifted" spillere fra ekte spillere, som videre støtter opp om at "time-shifting" er noe som burde utvikles videre i fremtiden. Det er viktig å tenke på at det er mer sannsynlig at "time-shifting" blir en ny sjanger innen spill enn at det skal ta over for sjangre som allerede eksisterer, som enkeltspiller og sanntids flerspiller.
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit