Blar i Institutt for pedagogikk og livslang læring på tittel
Viser treff 1476-1495 av 2498
-
"Magic Moments" - om rådgivers selvutviklingsprosess i møte med rådsøker
(Master thesis, 2014)Tema og problemstilling: Selvutvikling er selve essensen i humanistisk-eksistensiell rådgivning. Kjerneoppgaven til en rådgiver blir derfor å legge til rette for at endring og utvikling skal kunne skje. Kunnskap om mekanismene ... -
Magt & meninger: Pædagogiske værdiprofiler blandt personalet i danske børnehaver
(Journal article; Peer reviewed, 2015)The article presents a research work on possible correlations between childhood background and educational values in a group of 700 employees in 80 Danish kindergartens. If the staff's pedagogical work is indebted to the ... -
Making Come-Alive and Keeping Un-Alive: How People Relate to Self-Guided Web-Based Health Interventions
(Peer reviewed; Journal article, 2020)Health interventions delivered online (self-guided web-based interventions) may become more helpful through a person-to program “working alliance.” In psychotherapy, the working alliance signifies a therapeutically useful ... -
‘Making is Thinking’: From Design Fixation to Provocative Competence
(Journal article; Peer reviewed, 2022)To prepare our students for an unfamiliar future and unknown challenges, it is important that they are experienced in methods and strategies that equip them to manoeuvre in, and find solutions to, complex and unpredictable ... -
Making Meaningful Career Choices: A Theoretical and Q-methodological Inquiry
(Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2011:209, Doctoral thesis, 2011)This dissertation investigates the subjectivity of making meaningful career choices among university graduates with three different backgrounds; counselling education, economic education and multicultural. The dissertation ... -
”Making others great”: En kvalitativ studie i samarbeid med Microsoft Norge om lederens opplevelse av det relasjonelle samspillet i medarbeidersamtalen
(Master thesis, 2014)The purpose of this study has been to gain insight in what managers perceive as important in relationship with their employees in the performance appraisal conversation. The study highlights how four leaders in Microsoft ... -
Making the “digital leap” in Finnish schools
(Journal article; Peer reviewed, 2022)In 2015, the Finnish Ministry of Education and Culture launched a digitalisation project called the “digital leap.” The objective of this project was to help schools quickly modernise their information and communication ... -
Makt i mellommenneskelige hjelperealsjoner.
(Master thesis, 2022)Sammendrag Formålet med mastergradsstudiet er å utforske og undersøke hvordan makt håndteres i praksis i ulike hjelperelasjoner. Utgangspunktet er at en hjelperelasjon er asymmetrisk, og det etiske og moralske perspektivet ... -
"Man blir ikke akkurat mester i ledelse av en Master i ledelse" : en kvalitativ undrsøkelse om studentenes opplevde utbytte av Master i ledelse
(Master thesis, 2015)Denne studien handler om opplevd utbytte av utdanningen for tidligere studenter ved Master i ledelse (MiL). Formålet med studien har vært å få økt innsikt i hvilke forhold som kan påvirke den enkeltes opplevde utbytte og ... -
"Man får trua rett og slett... På seg selv - En kvalitativ studie om hvordan tidligere elever ved UngInvest AIB har opplevd å bli møtt med styrkebasert tilnærming, og hvordan det har påvirket deres selvoppfatning og karriereutvikling
(Master thesis, 2019)Tittel: Tidligere elevers erfaringer med styrkebasert tilnærming ved UngInvest AIB. Bakgrunn: Større fokus på styrkebaserte tilnærminger i samfunnet. Her spesifikt som tiltak for opplevelse av trivsel og mestring i skolen. ... -
''Man lærer av feil som læreren vår bruker å si'' - En kvalitativ studie som undersøker en lærer og hennes elevers tankesett innenfor matematikk og deres oppfatning av faget
(Master thesis, 2018)Målet med denne studien er å undersøke hvordan en lærer og hennes elever oppfatter læring og utvikling (tankesett) i matematikk, samt hvordan de oppfatter faget matematikk. I tillegg har innsikt i lærerens undervisningspraksis ... -
''Man må lære dem å kjenne før man finner noe som fungerer'' - En kvalitativ studie om læreres opplevelse i møte med umotiverte elever i kroppsøving
(Master thesis, 2018)Denne oppgaven ser nærmere på hva kroppsøvingslærere i videregående skole og ungdomsskolen opplever som viktig i møte med umotiverte elever. Oppgaven søker å belyse problematikken ut fra et lærerperspektiv, hvor problemstillingen ... -
"Man ser litt tilbake på det som et bygg som står i brann, og man husker liksom ikke alt det som skjedde, man bare husker at... det var mye" : Om opplevelser av informasjonsarbeid i endringsprosesser i bedrifter
(Master thesis, 2015)Denne oppgaven har hatt fokus på endringsprosesser i bedrifter og hvordan informasjonsarbeidet i den forbindelse oppleves av ansatte. Dette har blitt undersøkt ved bruk av kvalitativt intervju, med seks informanter fra to ... -
Man vil ikke få til en faglig utvikling før man har relasjonen i bunn : en kvalitativ studie av relasjonen mellom lærer og minoritetsspråklige elever i en mottaksklasse
(Master thesis, 2016)Denne masteroppgaven er et resultat av en kvalitativ studie basert på intervju, med tre lærere som jobber med minoritetsspråklige elever i en mottaksklasse. Oppgaven har fått tittelen ”Man vil ikke få til en faglig utvikling ... -
Management Practices for Promoting Employee-Driven-Innovation
(Chapter, 2017)Understanding why organizations differ in their abilities to obtain, explore and exploit their employees’ ideas and knowledge is important in order to increase the overall innovation capacity of organizations. In this ... -
Managerial Learning as Co-Reflective Practice: Management Development Programs- don't use it if you don't mean it
(Doktoravhandlinger ved NTNU, 1503-8181; 2010:9, Doctoral thesis, 2010)In this thesis, I develop a framework of managerial learning conceptualized as processes of co-reflective practice. The conceptual framework of co-reflective practice is based on an empirically-grounded study of how ...