Blar i Institutt for pedagogikk og livslang læring på tittel
Viser treff 822-841 av 2532
-
Foreldres selveksponering i TV-programmet "Nannyhjelpen" som kulturelt fenomen
(Master thesis, 2009) -
Foreldres tvil og tru om eittåringen ibarnehagen : ein kvalitativ studie om foreldres tankar om eittåringen i barnehagen
(Master thesis, 2016)Dette er ei masteroppgåve frå Norges Teknisk-Naturvitskapleg Universitet og Dronning Mauds Minne Høgskule i Trondheim. Hovudtemaet for denne oppgåva, og følgjande problemstilling er: Kva tankar har foreldre om eittåringar ... -
Foreldresamarbeid etter samlivsbrudd: En kvalitativ studie om hvordan foreldre opplever at veiledningen fra kurset Fortsatt Foreldre kan bidra til å styrke foreldresamarbeidet
(Master thesis, 2011)Denne masteroppgaven er en kvalitativ studie som baserer seg på semistrukturert intervju med fire personer som har erfaring med å være deltakere på kurset Fortsatt Foreldre. Et kursprogram om foreldresamarbeid etter ... -
Foresattes vurdering av det spesialpedagogiske tilbudet i barnehagene i Trondheim kommune
(Master thesis, 2013)I denne oppgaven foretas det en utredning, analyse og drøfting av det spesialpedagogiske tilbudet i barnehagene. Problemstillingen er: Hvordan vurderer foresatte det spesialpedagogiske tilbudet i barnehagene i Trondheim ... -
Forhandling, koordinering og kvalitetssikring: Pakkeforløpskoordinatorers arbeid med pakkeforløp for kreft
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Pakkeforløp for kreft, som ble innført i Norge i 2015, er standardiserte pasientforløp som har som målsetting å minimere ventetid og gjøre kreftbehandling mer forutsigbar og trygg for pasientene. Med pakkeforløpene ble det ... -
Former for læring i arbeidshverdagen: Om deltakelse, prosesser og artefakter i en omsorgsbolig
(Master thesis, 2011) -
Forord
(Chapter, 2017) -
Forståelsesspiralen - En kvalitativ studie av utviklingen som kommer til trykk i tre foreldres uttalte erfaringer med COS-veiledning
(Master thesis, 2017)Intervensjonsprogrammet Circle of Security (COS) er ment å fremme tilknytningen mellom foreldre og barn gjennom å gi foreldre veiledning (Powell, Cooper, Hoffman, Marvin & Jahr, 2015). Til tross for at programmet har stor ... -
Forstyrrelsers paradoksale kraft: En studie av hvordan forstyrrelser kan virke produktivt i pedagogisk arbeid i barnehagen
(Doctoral thesis at NTNU;2015:151, Doctoral thesis, 2015)This thesis aims to develop knowledge about how disruptions may work productively in pedagogical settings. It suggests seeing disruptions as action forces that motivates by putting habitual thoughts and practices in motion. ... -
Fortellinger om forandring: En narrativ studie av planlagt organisasjonsendring i et norsk finanskonsern
(Doctoral thesis, 2003)Utgangspunktet for denne avhandlingen er at folk deler kunnskap og erfaring gjennom å fortelle historier til hverandre. Kjernematerialet i avhandlingen består av samtaler / dybdeintervjuer med utvalgte ansatte og ledere ... -
Forvaltning av menneskelige ressurser - "Gir du folk bananoppgaver, så får du apekatter": En fenomenologisk studie om hva HR-ansatte mener er påvirkende faktorer i de ansattes jobbhverdag
(Master thesis, 2013)I denne kvalitative studien ser jeg nærmere på hvilke faktorer på arbeidsplassen som kan påvirke de ansattes jobbhverdag. Fokuset er satt på de som jobber med menneskelige ressurser, og studien bygger på følgende ... -
Foster children's views of family: A systematic review and qualitative synthesis
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Background Research reveals that children with childhoods characterised by placement(s) in foster care have particularly complex and multi-dimensional understandings of family. Given the changing nature of family forms ... -
Fosterhjem og skole - grunnsteiner i fosterbarnas liv - En kvalitativ studie av fosterbarnas erfaringer med skole/utdanning og hvilken betydning fosterhjemmet har hatt for deres liv
(Master thesis, 2014)Målet med undersøkelsen har vært å få frem tre tidligere fosterbarns erfaringer med skole og utdanning og hvilken betydning fosterhjemmet hatt for deres liv. Undersøkelsen er basert på følgende problemstilling: Hvilke ... -
Four decades of Brazilian and international research on street children: A meta-narrative review
(Peer reviewed; Journal article, 2021)The last 40 years has yielded a vast body of literature on street children. In this article, we reflect on the knowledge accumulated by several generations of scholars and across two bodies of research. The article’s aim ... -
Fra akademia til arbeidsliv - En Q-metodologisk studie av nyutdannede disiplinstudenters opplevelse av møte med arbeidslivet
(Master thesis, 2017)Formålet med denne studien er å synliggjøre hvordan unge, nyutdannede disiplinstudenter opplever møtet med arbeidslivet, da dette er en gruppe som ikke nødvendigvis har noen direkte yrkestilknytning. Dette kan være en ... -
Fra elev til lærling - En kvantitativ studie om endringer i elevenes indre motivasjon, selvoppfatning og tanker om framtiden, fra skole til læretid
(Master thesis, 2018)Formålet med denne studien har vært å undersøke hvorvidt lærlingene, i overgangen fra vg2 til læretiden, opplever endringer knyttet til selvoppfatning, indre motivasjon og hvordan de orienterer seg mot framtiden. Resultatene ... -
Fra frafall til fullføring: Suksessfaktorer slik en rektor i videregående skole ser det
(Master thesis, 2013)