Blar i Institutt for pedagogikk og livslang læring på tittel
Viser treff 2484-2503 av 2594
-
Vi møter personen og hjelper dem å møte samfunnet
(Master thesis, 2023)I denne masteroppgaven rettes det et søkelys på karriereveiledere, og hvordan det er å bevege seg i et landskap med behov og forventinger fra både individet og samfunnet. Her har oppgavens formål vært å få et innblikk i ... -
"Vi sitter jo med kompetanse på hver vår bit, den må vi jo bruke sammen så kan vi komme frem til målet!"
(Master thesis, 2012)I denne studien har jeg fått innsikt i hvordan tre lærere opplever å veiledes av PP-tjenesten i forbindelse med et prosjekt om læringsmiljø. Prosjektet hadde bakgrunn i en henvisning til PP-tjenesten med ønske om bistand ... -
Vi skulle gjerne hatt dere på skolen hele tiden: En kvalitativ studie av samarbeidet mellom tre skoler og PPT i saker som angår lese- og skrivevansker
(Master thesis, 2013)I denne studien har mitt mål vært å finne ut hvordan tre spesialpedagogiske koordinatorer ved tre skoler i en kommune, vurderer samarbeidet mellom PPT og skolen for å hjelpe elever med lese- og skrivevansker. Jeg har ønsket ... -
"Vi tenker jo at SOL er et tiltak i seg selv vi da..." : en kvalitativ studie som undersøker hva lærere vektlegger i leseundervisningen
(Master thesis, 2015)Denne studien har til hensikt å belyse hva fem lærere som har deltatt på kurs i observasjonsverktøyet systematisk observasjon av lesing (SOL) vektlegger i leseundervisningen. Studiens problemstilling har vært: «Hva ... -
Vi vil det vi vil, og æ vil ikke det! - En kvalitativ studie om barns medborgerskap i barnehagen
(Master thesis, 2014) -
Video as a Learner Scaffolding Tool
(Journal article; Peer reviewed, 2019)This article explores how videos support and scaffold students’ study behaviour. To explore this, we have revisited data material from four of our previous studies. The constant-comparative method guided the analysis of ... -
Views about knowledge acquisition for coaching practice
(Journal article; Peer reviewed, 2017)This study explores coaches’ subjective views about how they acquire knowledge for their coaching practice. A Q sample of 45 opinions about different sources for knowledge acquisition, and how such sources affect learning ... -
Vil du vite hva jeg ser?: En Q-metodologisk studie i hvordan ledere opplever å korrigere tilbakemeldinger til sine ansatte
(Master thesis, 2012)The objective of this master thesis is to review how leaders are experiencing giving constructive feedback to their employees. I wanted to gain more knowledge about whether the leaders are confident giving constructive ... -
Vil læreplanen bidra til danning av elevane?
(Journal article; Peer reviewed, 2022) -
The VIP Partnership programme in Norwegian schools: An assessment of intervention effects
(Peer reviewed; Journal article, 2020)This study used a quasi-experimental design to evaluate the efficacy of the universal, school-based VIP-Makkerskap [VIP Partnership] programme. 1101 students in a test group and 734 students in a control group completed ... -
Visjon og Virkelighet: En bruksanvisning for ledere (i barnehagen)
(Master thesis, 2013) -
Visual migraine aura iconography: A multicentre, cross-sectional study of individuals with migraine with aura
(Journal article; Peer reviewed, 2024)Introduction Visual disturbances are the most common symptoms of migraine aura. These symptoms can be described systematically by subdividing them into elementary visual symptoms. Since visual symptoms of migraine aura ... -
Visualisation of KPIs in zero emission neighbourhoods for improved stakeholder participation using Virtual Reality
(Journal article; Peer reviewed, 2019)This paper addresses the role of virtual reality in addressing the specific challenge of the increasing complexity and decreasing usability when dealing with the level of detail required to model a zero emission neighbourhood ... -
Voices of Working Children: Systematic Literature Review on Debates and Controversies regarding Working Children's Rights in the Global South
(Master thesis, 2021)Objective: This systematic literature review aims to develop a better understanding of how children, families, and communities rationalize or conceptualize children’s work in the Global South. Also, to identify and discuss ... -
Voksens kommunikasjonsmønstre i møte med barn som har ulike hørselsstatuser - Observasjoner i to barnehager som har et barn med cochleaimplantat
(Master thesis, 2019)Bakgrunn og problemstilling: Jeg arbeider i en barnehage som gir tilbud til barn med nedsatt hørsel og til barn som har normal hørsel. Her opplever jeg at vi voksne kommuniserer på ulike måter med barna. Selvsagt er det ... -
Voksne deltidsstudenter i nettbaserte utdanninger: En studie av opplevd fleksibilitet og behov for faglig støtte.
(Master thesis, 2023)Denne masteroppgaven handler om voksne studenters opplevelse av fleksibilitet og faglig støtte i nettbaserte deltidsstudier. Studien har som hensikt å belyse følgende problemstilling: Hvordan opplever voksne studenter ...