Blar i Institutt for internasjonal forretningsdrift på tittel
Viser treff 21-40 av 459
-
Application of the Triple Layered Business Model Canvas -A case study of the maritime and marine industry-
(Master thesis, 2018)The pressure for companies to be sustainable oriented has increased over the past decade. The Triple Layered Business Model Canvas suggested by Joyce and Paquin (2016) provides businesses with a tool to integrate sustainability ... -
Applying System-Oriented Sustainability Scoring for Cruise Traffic Port Operators: A Case Study of Geiranger, Norway
(Peer reviewed; Journal article, 2021)Balancing the positive and negative impacts of cruise tourism is a challenging task for port operators. Necessary information for cruise port planning and decision making may be laborious to acquire and further combine for ... -
An Approach to Sustainability Management across Systemic Levels: The Capacity-Building in Sustainability and Environmental Management Model (CapSEM-Model)
(Peer reviewed; Journal article, 2021)A toolbox for assessing the environmental impacts of processes, products and services has been gradually developed over the last 30 years. The tools and methods place attention on a growing holistic concern to also consider ... -
Are farmed European seabass (Dicentrarchus labrax) prices in European Union markets affected by Turkish exports of farmed European seabass?
(Peer reviewed; Journal article, 2019)Often, increases in farmed seabass and seabream production surpluses from Turkey and Greece have been blamed to lead to price declines and aquaculture sector crises. In this study, we investigate whether Turkish exports ... -
Attracting International Attention – A Case Study
(Master thesis, 2018)This thesis investigates international marketing in a context where the organization does not have a physical presence in the target markets. Previous research and literature on the topic of international marketing has ... -
Bacheloroppgave
(Bachelor thesis, 2020)Hensikten med oppgaven er å besvare problemstillingen: Hvordan kan Instagram påvirke kjøpsatferden til Nelly.coms kunder? Oppgaven tar utgangspunkt i teori om planlagt atferd av Icek Ajzen. Dette rammeverket ble tatt i ... -
Bacheloroppgave Dressmann
(Bachelor thesis, 2019)Hensikten med oppgaven er å avklare om Dressmann fremdeles vil være et av Nordens største motekjeder for herrer om fem år. For å beskrive hvorledes Dressmann kan fortsette å være et av de ledende tekstilaktørene, var en ... -
Balanced Scorecard and Hoshin Kanri: Why and how they might be used together
(Chapter; Peer reviewed, 2019)Aligning day-to-day operations with the company’s long-term strategy is a challenging managerial task. This paper explores how Hoshin Kanri (HK), from Total Quality Management, can complement the Balanced Scorecard (BSC), ... -
Banklojalitet blant studenter : en empirisk undersøkelse av studenter ved Høgskolen i Ålesund
(Master thesis, 2015)I denne masterutredningen har jeg undersøkt hva som påvirker studentenes forhold til banklojalitet ved Høgskolen i Ålesund. Det teoretiske rammeverket er inspirert av Johnson et al., (2001) hvor kundelojalitet er den ... -
Barriers to Open Banking - Case Nordea Abp
(Master thesis, 2022)I løpet av de siste årene har banknæringen vært gjennom kontinuerlig transformasjon. Digitalisering, nye reguleringer og skjerpet konkurranse preger finanssektoren og nye aktører, som fintechs, har kommet inn i bransjen. ... -
Benchmarking with macroeconomic uncertainty
(Master thesis, 2015) -
Benytter studenter i Ålesund seg av butikkenes egne merkevarer, og påvirker denne bruken valg av dagligvarebutikk?
(Bachelor thesis, 2024)Denne bacheloroppgaven utforsker bruken av egne merkevarer (EMV) blant studenter i Ålesund og deres valg av dagligvarebutikker. Gjennom en kombinasjon av kvantitative og kvalitative metoder analyseres studentenes handlevaner ... -
Betre digital kundestøtte? La kundane hjelpe kvarandre!
(Chapter, 2021)Dette kapittelet gjev ny innsikt i nettsamfunn for kundestøtte, der kundar kan stille spørsmål og få hjelp av andre kundar. Fordelane for selskapet er mange, som høgare lojalitet, reduserte kostnader, meir sal og fleire ... -
Between Two Worlds - Identification of Perception Gap between Customer and Veterinarian
(Master thesis, 2022)Denne forskningen er den første utførte forskningen på persepsjonsgapet mellom kundenes forventninger og veterinærtjenester i Norge. Gjennom dybdeintervjuer med både kunder og praktiserende smådyrveterinærer i Norge, er ... -
Biometrics used in FinTech A Technology Acceptance study among Norwegian consumers
(Master thesis, 2020)Sammendrag Formål - Hensikten med denne studien er å validere den foreslåtte biometrisk teknologiske akseptmodellen av Kanak and Sogukpinar (2017) og å styrke modellen ved å legge til eksterne faktorer og utforske effekten ... -
Blockchain and Incumbent Manufacturing Value Chains Applicability and Adoption Use case: Ekornes, Norway
(Master thesis, 2018)Technology innovations are one of the most fundamental forces shaping today’s increasingly digitized economy. This study focuses on blockchain, as an instance of radically disruptive innovations, and its impact on incumbent ... -
Board Gender Diversity and CSR Performance: Do Societal Harmony/Mastery Orientation and Cultural Tightness-Looseness Matter?
(Journal article; Peer reviewed, 2024)The purpose of this study is two-fold: (1) to investigate the moderating effect of the cultural value orientation of harmony/mastery on the relationship between board gender diversity (BGD) and corporate social responsibility ... -
Boble : en selskapsleverandør
(Bachelor thesis, 2015)I denne oppgaven valgte vi å undersøke markedet Giske kommune, og behovet for en selskapsleverandør for barn. Vi bestemte oss tidlig for å utforme en spørreundersøkelse som skulle hjelpe oss med å belyse vår valgte ... -
Bootstrapped Nonlinear Impulse-Response Analysis: The FTSE100 (UK) and the NDX100 (US) Indices 2012-2021
(Peer reviewed; Journal article, 2021)This paper presents bootstrapped nonlinear impulse response function analyses for general step ahead mean and volatility densities. From strictly (ergodic and) stationary series and BIC optimal non-linear model coefficients ... -
Brand architecture strategy, does it matter in business-to-business contexts? A study of the Norwegian office coffee industry.
(Master thesis, 2016)The amount of researches conducted on branding in the business-to-business field across all industries is significantly less numerous than the amount of researchers aiming at understanding the concept of branding in the ...