Now showing items 296-298 of 298

    • “You might also like” -The technological consumers understanding of transparent AI 

      Haugstulen, Emilie Kristin (Master thesis, 2021)
      Kunstig intelligens begynner å bli et viktig verktøy i digital markedsføring brukt av markedsførere for å påvirke forbrukerne i en online beslutningsprosess. Anbefalingsalgoritmer kan gi forbrukerne bedre produkter for å ...
    • Økonomisk analyse av klippfisknæringa 

      Bjørndal, Marianne Tranberg; Bjørndal, Trond; Ekerhovd, Nils-Arne (Journal article; Peer reviewed, 2017)
      Samandrag Eksportverdien av klippfisk var i 2014 på cirka 3,6 milliarder kroner. Klippfiskindustrien på Nordvestlandet er tyngdepunktet for norsk klippfiskproduksjon og eksport og over 90 prosent av eksporten skjer frå ...
    • Østersgutta 

      Kragseth, Arne; Leikanger, Torstein Trym; Oftedal, Rolf; Bogen, Dennis; Bjerke, Thomas Åkerholm (Bachelor thesis, 2016)
      Vi i Østersgutta vil spise oss ut av problemene! Vår bedrift vil gjøre et miljøproblem om til en ressurs. Prosjekt vårt går ut på å høste opp den invaderende arten Stillehavsøsters og selge til grossister, restauranter og ...