• norsk
    • English
  • English 
    • norsk
    • English
  • Login
View Item 
  •   Home
  • Fakultet for økonomi (ØK)
  • Institutt for internasjonal forretningsdrift
  • View Item
  •   Home
  • Fakultet for økonomi (ØK)
  • Institutt for internasjonal forretningsdrift
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bacheloroppgave

Kvalheim, Sunniva; Naalsund, Rikke
Bachelor thesis
Thumbnail
URI
https://hdl.handle.net/11250/2672498
Date
2020
Metadata
Show full item record
Collections
  • Institutt for internasjonal forretningsdrift [402]
Abstract
Hensikten med oppgaven er å besvare problemstillingen: Hvordan kan Instagram påvirke

kjøpsatferden til Nelly.coms kunder?

Oppgaven tar utgangspunkt i teori om planlagt atferd av Icek Ajzen. Dette rammeverket ble

tatt i bruk til å danne fire hypoteser. Hypotesene var basert på holdninger, subjektiv norm,

Instagram og persipert atferdskontroll. Vi har satt disse hypotesene opp mot intensjon, som

opptrer som den avhengige variabelen i denne oppgaven.

For å finne svar på problemstillingen og hypotesene har vi brukt primærdata i form av

spørreundersøkelse. Denne undersøkelsen inneholdt grunnleggende spørsmål om

respondenten, samt relevante spørsmål som skulle gi svar på om vi kunne forkaste eller

beholde hypotesene.

Da datainnsamlingen var ferdig, ble det utført en dataanalyse gjennom SPSS. Av analyser ble

det gjennomført beskrivende statistikk, krysstabeller og regresjonsanalyse som ga svar på

hypotesene. Resultatene viste at Instagram ikke påvirker kjøpsatferden til Nelly.coms kunder,

som vi først trodde.
 
The purpose of the assignment is to answer the question: How can Instagram influence the buying behavior of Nelly.com's customers?

The thesis is based on the theory of planned behaviour by Icek Ajzen. This framework was used to form four hypotheses. The hypotheses were based on attitudes, subjective norm, Instagram and perceived behavioral control. We have set these hypotheses against intention, which acts as the dependent variable in this task.

To find answers to the problem and hypotheses, we have used primary data in the form of a survey. This survey contained basic questions about the respondent, as well as relevant questions that would answer whether we could reject or retain the hypotheses.

When data collection was complete, a data analysis was performed through SPSS. We conducted the analyzes descriptive statistics, cross tabulation and regression analysis. The results showed that Instagram does not affect the buying behavior of Nelly.com's customers, as we first thought.
 
Publisher
NTNU

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit
 

 

Browse

ArchiveCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournalsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsDocument TypesJournals

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

Contact Us | Send Feedback

Privacy policy
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Service from  Unit