• norsk
    • English
  • norsk 
    • norsk
    • English
  • Logg inn
Vis innførsel 
  •   Hjem
  • Fakultet for økonomi (ØK)
  • Institutt for internasjonal forretningsdrift
  • Vis innførsel
  •   Hjem
  • Fakultet for økonomi (ØK)
  • Institutt for internasjonal forretningsdrift
  • Vis innførsel
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bacheloroppgave

Kvalheim, Sunniva; Naalsund, Rikke
Bachelor thesis
Thumbnail
Permanent lenke
https://hdl.handle.net/11250/2672498
Utgivelsesdato
2020
Metadata
Vis full innførsel
Samlinger
  • Institutt for internasjonal forretningsdrift [207]
Sammendrag
Hensikten med oppgaven er å besvare problemstillingen: Hvordan kan Instagram påvirke

kjøpsatferden til Nelly.coms kunder?

Oppgaven tar utgangspunkt i teori om planlagt atferd av Icek Ajzen. Dette rammeverket ble

tatt i bruk til å danne fire hypoteser. Hypotesene var basert på holdninger, subjektiv norm,

Instagram og persipert atferdskontroll. Vi har satt disse hypotesene opp mot intensjon, som

opptrer som den avhengige variabelen i denne oppgaven.

For å finne svar på problemstillingen og hypotesene har vi brukt primærdata i form av

spørreundersøkelse. Denne undersøkelsen inneholdt grunnleggende spørsmål om

respondenten, samt relevante spørsmål som skulle gi svar på om vi kunne forkaste eller

beholde hypotesene.

Da datainnsamlingen var ferdig, ble det utført en dataanalyse gjennom SPSS. Av analyser ble

det gjennomført beskrivende statistikk, krysstabeller og regresjonsanalyse som ga svar på

hypotesene. Resultatene viste at Instagram ikke påvirker kjøpsatferden til Nelly.coms kunder,

som vi først trodde.
 
The purpose of the assignment is to answer the question: How can Instagram influence the buying behavior of Nelly.com's customers?

The thesis is based on the theory of planned behaviour by Icek Ajzen. This framework was used to form four hypotheses. The hypotheses were based on attitudes, subjective norm, Instagram and perceived behavioral control. We have set these hypotheses against intention, which acts as the dependent variable in this task.

To find answers to the problem and hypotheses, we have used primary data in the form of a survey. This survey contained basic questions about the respondent, as well as relevant questions that would answer whether we could reject or retain the hypotheses.

When data collection was complete, a data analysis was performed through SPSS. We conducted the analyzes descriptive statistics, cross tabulation and regression analysis. The results showed that Instagram does not affect the buying behavior of Nelly.com's customers, as we first thought.
 
Utgiver
NTNU

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit
 

 

Bla i

Hele arkivetDelarkiv og samlingerUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifterDenne samlingenUtgivelsesdatoForfattereTitlerEmneordDokumenttyperTidsskrifter

Min side

Logg inn

Statistikk

Besøksstatistikk

Kontakt oss | Gi tilbakemelding

Personvernerklæring
DSpace software copyright © 2002-2019  DuraSpace

Levert av  Unit