Blar i Institutt for pedagogikk og livslang læring på tittel
Viser treff 800-819 av 2500
-
Forebygging av radikalisering og høyreekstremisme i den norske skolen
(Master thesis, 2022)De siste 10 årene har vi sett en økende terrortrussel fra høyreekstreme i vesten, noe som har resultert i to terrorangrep på norsk jord. Forebyggingen av radikalisering og høyreekstremisme har i denne sammenheng tidligere ... -
"Forebygging er tett samarbeid, tett foreldresamarbeid, å være tett på ungene på avdeling og god på å observere." En kvalitativ intervjustudie av tre barnehagelæreres refleksjoner over barnehagens forebyggende arbeid knyttet til de minste barna
(Master thesis, 2015)Dette er en kvalitativ studie med barnehagen som forskningsfelt. Studiens problemstilling lyder som følger: ««Hvordan opplever tre barnehagelærere barnehagens forebyggende arbeid knyttet til de minste barna?» For å belyse ... -
Foregribelsens dialektik: ”skolens” nærvær i børnehavens pædagogiske værdiunivers
(Journal article; Peer reviewed, 2015)The article presents a study of some 700 day-care staff member’s attitudes towards children’s transition from kindergarten to a coming life as pupils in the school system. The transition is studied as rites of passage and ... -
Foreldre av barn med høyt læringspotensial - Hvordan oppleves samarbeidet om tilpasset opplæring?
(Master thesis, 2019)Denne kvalitative studien tar for seg hvordan foreldre av barn med høyt læringspotensial opplever samarbeidet med skolen, da spesielt med fokus på samarbeidet om tilpasset opplæring. Barn med høyt læringspotensial er en ... -
Foreldre i møte med skolen - En kvalitativ forskningsstudie om tre foreldre til barn med autismespekterforstyrrelse, og deres erfaringer knyttet til samarbeidet med skolen om opplæringen til deres barn
(Master thesis, 2017)Sammendrag Denne masteroppgaven omhandler foreldre til barn med en autismespekterforstyrrelse, og deres erfaringer knyttet til samarbeidet med skolen om opplæringen til deres barn. Oppgavens problemstilling er følgende: ... -
Foreldremedvirkning i barnehagen.
(Master thesis, 2010)Regjeringen vektlegger foreldremedvirkning i Stortingsmelding 41, Kvalitet i barnehagen. Samtidig er det fremhevet i både Lov om barnehager (2005) og i Rammeplan for barnehagens innhold og oppgaver (2006). Et stadig større ... -
Foreldres selveksponering i TV-programmet "Nannyhjelpen" som kulturelt fenomen
(Master thesis, 2009) -
Foreldres tvil og tru om eittåringen ibarnehagen : ein kvalitativ studie om foreldres tankar om eittåringen i barnehagen
(Master thesis, 2016)Dette er ei masteroppgåve frå Norges Teknisk-Naturvitskapleg Universitet og Dronning Mauds Minne Høgskule i Trondheim. Hovudtemaet for denne oppgåva, og følgjande problemstilling er: Kva tankar har foreldre om eittåringar ... -
Foreldresamarbeid etter samlivsbrudd: En kvalitativ studie om hvordan foreldre opplever at veiledningen fra kurset Fortsatt Foreldre kan bidra til å styrke foreldresamarbeidet
(Master thesis, 2011)Denne masteroppgaven er en kvalitativ studie som baserer seg på semistrukturert intervju med fire personer som har erfaring med å være deltakere på kurset Fortsatt Foreldre. Et kursprogram om foreldresamarbeid etter ... -
Foresattes vurdering av det spesialpedagogiske tilbudet i barnehagene i Trondheim kommune
(Master thesis, 2013)I denne oppgaven foretas det en utredning, analyse og drøfting av det spesialpedagogiske tilbudet i barnehagene. Problemstillingen er: Hvordan vurderer foresatte det spesialpedagogiske tilbudet i barnehagene i Trondheim ... -
Forhandling, koordinering og kvalitetssikring: Pakkeforløpskoordinatorers arbeid med pakkeforløp for kreft
(Peer reviewed; Journal article, 2023)Pakkeforløp for kreft, som ble innført i Norge i 2015, er standardiserte pasientforløp som har som målsetting å minimere ventetid og gjøre kreftbehandling mer forutsigbar og trygg for pasientene. Med pakkeforløpene ble det ... -
Former for læring i arbeidshverdagen: Om deltakelse, prosesser og artefakter i en omsorgsbolig
(Master thesis, 2011) -
Forord
(Chapter, 2017)