Blar i Institutt for pedagogikk og livslang læring på tittel
Viser treff 1274-1293 av 2505
-
«Jo flere folk, jo flere ideer»: En fenomenologisk studie av tre lederes opplevelse av og erfaring med kunnskapsdeling i et virtuelt team
(Master thesis, 2012)I denne kvalitative studien har jeg sett på tre ledere innen oljebransjen sin opplevelse av og erfaring med kunnskapsdeling i en virtuell samhandling. Prosjektet har hatt fokus på hvilke faktorer som kan fremme kunnskapsdeling ... -
Jo æ tru du kan sett to strek under svaret ja
(Master thesis, 2016) -
Job characteristics and mentoring relationships in preschools: A theory-based investigation of the variability of job characteristics and mentoring relationships through the use of exploratory and confirmatory research methods
(Doctoral theses at NTNU;2016:84, Doctoral thesis, 2016)Research on mentoring relationships has mainly focused on the benefits for individuals who provide mentoring (Allen & Eby, 2011), those receiving mentoring (Eby, Butts, Hoffman & Sauer, 2015), and for organizations (Robinson ... -
Job demands and job resources as predictors of teacher motivation and well-being
(Journal article; Peer reviewed, 2018)We analyzed how teacher perception of job demands and job resources in the school environment were related to teacher well-being, engagement and motivation to leave the teaching profession. Participants were 760 Norwegian ... -
Joint Custody and Residential Arrangements in Iceland: Children’s Perspectives
(Master thesis, 2010) -
"Just because you look different, doesn´t mean you´re evil" : a study of Muslim girls´ experiences with stigma, 'othering' and minority status in Trondheim, Norway
(Master thesis, 2016)Over the past decades Norway has become a multicultural country with people of various race, cultural and religious backgrounds residing alongside ethnic Norwegians. As this development is still relatively new, tensions ... -
"Kan det være enighet om noe man ikke har en felles forståelse for?": En kvalitativ intervjustudie om inkludering av elever med Asperger Syndrom
(Master thesis, 2013)Dette er en kvalitativ intervjustudie som fokuserer på aktører i skolens refleksjoner, knyttet til inkludering av elever med Asperger Syndrom. Gjennom intervju av seks informanter fra fire ulike kommuner, samtlige med ... -
Karakterer overskygger alt - En kvalitativ studie av sammenhengen mellom læreres vurderingspraksis og elevers motivasjon for læring
(Master thesis, 2017)Statlige føringer (Sør-Trøndelag Fylkeskommune, 2016; Utdanningsdirektoratet, 2016a; Meld. St. 28 (2015-2016); NOU, 2015:8) vektlegger at lærerne har behov for å styrke sin fagdidaktiske kompetanse og videreutvikle metoder ... -
Karakterfri undervisning i ungdomsskolen - En kvantitativ studie om forskjeller mellom elevers opplevelse av skolens målstruktur og av seg selv i ungdomsskoler med og uten karakterfri underveisvurdering
(Master thesis, 2019)Hensikten med denne studien er å undersøke forskjeller i elevenes opplevelse av skolens målstruktur og av seg selv i ungdomsskoler med karakterfri underveisvurdering og ungdomsskoler med underveisvurdering med karakterer. ... -
Karriere og karriereutvikling gjennom ulike individuelle perspektiver
(Master thesis, 2020)Dette studiet utforsker problemstillingen hvordan opplever individer sin egen karriere og karriereutvikling? Det kan virke som om at individer balanserer sin egen karriereopplevelse basert på ønsket karriereutvikling. Dette ... -
Karriereveiledere i videregående opplæring: Opplevelser og perspektiver på utvikling av karrierekompetanse
(Master thesis, 2023)Dette er en kvalitativ undersøkelse av karriereveilederes opplevelse av å arbeide med utvikling av karrierekompetanse hos elever i videregående opplæring. Det er i dag større fokus på individers utvikling av karrierekompetanse, ... -
Karriereveiledning - Spennet mellom individ og samfunn
(Master thesis, 2023)Formålet med denne masteroppgaven har vært å avdekke ny kunnskap om hvordan karriereveiledere opplever å veilede etter implementeringen av Nasjonalt kvalitetsrammeverk for karriereveiledning i lys av individuelle- og ... -
Karriereveiledning for voksne - En kvalitativ studie av voksne veisøkeres forventninger til, og erfaringer med karriereveiledning
(Master thesis, 2018)Tradisjonelt har karriereveiledning vært rettet mot unge som skal gjøre sitt første yrkes- og utdanningsvalg, men stadig flere voksne har behov for veiledning i møte med et omskiftelig arbeidsliv (NOU 2016:7). Ettersom ... -
Karriereveiledning i den videregående skolen
(Master thesis, 2023)I denne kvalitative studien presenteres fire karriereveilederes erfaringer, opplevelser og meninger om hvordan det er å arbeide som karriereveileder i den videregående skolen. Oppgaven tar for seg deres opplevelse av å ... -
Karriereveiledning i grupper: En Q-metodisk undersøkelse av videregående elevers subjektive opplevelse av karriereveiledning i grupper
(Master thesis, 2013)This master thesis investigates the phenomenon of career counseling in groups. The aim of the study is to increase knowledge of the other group members' influence on the individual's career choice. The empirical research ... -
Karriereveiledning i skolen: En kvalitativ studie av tre rådgiveres opplevelse av rollen som karriereveileder i videregående skole
(Master thesis, 2013)This qualitative study presents the experiences of three counselors, in the role of high school career counselor, and how they have experienced this role in relation to shifts in the surrounding political environment in ... -
Karriereveiledning i spennet mellom individ og samfunn
(Master thesis, 2021)I denne masteroppgaven er formålet å undersøke hvordan karriereveiledere opplever arbeidshverdagen sin, og relasjonen til veisøkere. Problemstillingen for oppgaven er: «Hvordan opplever karriereveiledere å balansere ... -
Kartlegging av CVI hos førskolebarn - En litteraturstudie
(Master thesis, 2020)Tittel: Kartlegging av CVI hos førskolebarn. En litteraturstudie. Hensikt: Bidra med en systematisk oversikt over og kritisk gjennomgang av screeningverktøy som er egnet til bruk ved kartlegging av CVI hos barn i alderen ... -
Kartlegging av minoritetsspråklige elevers leseferdigheter : en kvalitativ studie om hvordan lærere opplever å kartlegge minoritetsspråklige elevers leseferdigheter
(Master thesis, 2017)I denne oppgaven presenteres en empirisk forskningsundersøkelse, basert på kvalitative forskningsintervjuer med tre lærere og en spesialpedagog fra ulike barneskoler i Norge. Med et økende antall elever som ikke har norsk ...