• Radiation Mayhem 

      Jonson, Helene Yuee; Moe, Thomas Bakken (Master thesis, 2023)
      Denne masteroppgaven er en del av Game Technology for Health (GT4H) nettverket ved Norges Teknisk-Naturvitenskapelige Universitet (NTNU). En mer stillesittende livsstil er en av grunnene til den globale økningen i overvekt ...
    • Radiation Mayhem 

      Jonson, Helene Yuee; Moe, Thomas Bakken (Master thesis, 2023)
      Denne masteroppgaven er en del av Game Technology for Health (GT4H) nettverket ved Norges Teknisk-Naturvitenskapelige Universitet (NTNU). En mer stillesittende livsstil er en av grunnene til den globale økningen i overvekt ...
    • Radio tracking of sheep - Developing MAVLink enabled devices, MAVLink control and the basis for MAVLink enabled autonomous UAVs 

      Nerland, Trygve (Master thesis, 2021)
      Denne masteroppgaven er en av tre oppgaver som dekker det samme systemet. Hver av disse oppgavene har fokus på forskjellige deler av dette systemet. Oppgaven vår var å lage et system for å lokalisere sauer som ute på beite ...
    • Radio-Tracking of Sheep: Developing a MAVLink-Enabled Ground Control Station with Location Estimation Based on Range-Only Measurements 

      Steinsvik, Gard (Master thesis, 2021)
      Å spore opp frittgående dyr over store geografiske områder er en utfordrende oppgave for mange sauebønder når sauene skal sankes inn på høsten. Ved å bruke teknologi som hjelpemiddel i letearbeidet kan tiden som kreves for ...
    • Radio-Tracking of Sheep: Evaluating Performance in High-Density Foliage 

      Bergan, Oscar Marenius Bråten; Schrøder, Marcus Anton (Master thesis, 2023)
      Rundt to millioner sauer slippes ut i den norske villmarken hver sommer for å beite, og å lokalisere og samle sauene om høsten er en tidkrevende oppgave som er avhengig av at bøndene manuelt søker store geografiske områder ...
    • Radio-Tracking of Sheep: Evaluating Performance in High-Density Foliage 

      Bergan, Oscar Marenius Bråten; Schrøder, Marcus Anton (Master thesis, 2023)
      Rundt to millioner sauer slippes ut i den norske villmarken hver sommer for å beite, og å lokalisere og samle sauene om høsten er en tidkrevende oppgave som er avhengig av at bøndene manuelt søker store geografiske områder ...
    • Radio-Tracking of Sheep: Low-Cost Energy-Efficient Coarse Distance Estimation using Bluetooth Low Energy Transceivers 

      Swiderski, Grzegorz (Master thesis, 2021)
      Sauesanking på slutten av hver beitesesong er en krevende oppgave og eksisterende sporingsteknologi er for dyrt til dette formålet. Det foreslås dermed et nytt og kostnadseffektivt system for droneassistert sporing av ...
    • Radiometric spectral fusion of VNIR and SWIR hyperspectral cameras 

      Grillini, Federico; Thomas, Jean Baptiste; George, Sony (Peer reviewed; Journal article, 2021)
      When two hyperspectral cameras are sensitive to complementary portions of the electromagnetic spectrum it is fundamental that the calibration processes conducted independently lead to comparable radiance values, especially ...
    • Radix Spline Parameter Optimization 

      Bognæs, Oscar Selnes (Master thesis, 2023)
      I denne oppgaven utforsker vi muligheten for å predikere den optimale konfigurasjonen av Radix Spline ved hjelp av et multi-output nevralt nettverk trent på syntetiske datasett basert på ulike distribusjoner. Det nevrale ...
    • RAFT - Real And False TFBSs 

      Prasai, Sandesh (Master thesis, 2014)
      Most prediction methods for finding potential DNA binding sites for a specific transcription factor (TF) use a model for the transcription factor binding site (TFBS), and compare each position of the DNA sequence (e.g. a ...
    • RAIL: A Domain-Specific Language for Generating NPC Behaviors in Action/Adventure Game 

      Zhu, Meng; Wang, Alf Inge (Chapter, 2018)
      Domain-Specific Modeling (DSM) has shown its effectiveness of improving software productivity in many software domains [1], where Domain Specific Language (DSL) plays a key role. Also in the domain of video games, researchers ...
    • RaiseAuth: a novel bio-behavioral authentication method based on ultra-low-complexity movement 

      Zhao, Shuo; Guo, Zhongwen; Cheng, Xu; Jiang, Sining; Wang, Hao (Peer reviewed; Journal article, 2023)
    • Raising awareness about climate change and heritage preservation in Trondheim City with fire in VR 

      Stulen, Morten (Master thesis, 2020)
      Virtuell virkelighet gir enestående tilstedeværelse sammenlignet med tradisjonelle spillformer og introduserer mange muligheter for bruk i utdanningsformål. Tilstedeværelsen i VR gir en enklere måte å oppleve effekten av ...
    • Raising Awareness of Individual Contributions to Climate Change with Virtual Reality 

      Jacobsen, Bjørn Rude (Master thesis, 2021)
      Til tross for advarsler fra forskere over flere tiår, er de globale karbonutslippene fortsatt på vei oppover og forårsaker klimaendringer. Når man tilskriver utslippene fra forbruksvarer og tjenester til de totale ...
    • Raising Awareness of Stereotyping Through Collaborative Digital Storytelling: Design for Change with and for Children 

      Rubegni, Elisa; Landoni, Monica; Malinverni, Laura; Jaccheri, Maria Letizia (Journal article, 2022)
      The purpose of our research is to use design as a mean to support children becoming more aware of stereotypes in their own artefacts. We have been facing this challenge leveraging on Digital StoryTelling (DST) as a powerful ...
    • Raising cybersecurity awareness among children and parents using gamification 

      Aas, Rolf Erik Sesseng; Augdal, Sigurd Røstad (Master thesis, 2022)
      Ettersom mer og mer av vår moderne hverdag omhandler det å være på internett til enhver tid, er det viktigere enn noen gang å være oppmerksom på truslene som finnes på internett. Den yngre generasjonen, med sin naivitet ...
    • Raising cybersecurity awareness among children and parents using gamification 

      Aas, Rolf Erik Sesseng; Augdal, Sigurd Røstad (Master thesis, 2022)
      Ettersom mer og mer av vår moderne hverdag omhandler det å være på internett til enhver tid, er det viktigere enn noen gang å være oppmerksom på truslene som finnes på internett. Den yngre generasjonen, med sin naivitet ...
    • Rammeverk for å lage ARPG-lignende spill 

      Røed, Ole-Gustav, Vold Aunebakk, Eivind og Budsted, Einar (Bachelor thesis, 2019)
      Spillet som ble laget for denne oppgaven er innenfor sjangerne Action Role-Playing Game (ARPG) og Twin Stick Shooter ved bruk av spill motoren UnityGameEngine.Spillet inneholder tilfeldig utstyr som spilleren kan finne,ogfiender ...
    • Rammeverk for presentasjon av hendelsesforløp 

      Holter, Vegard Lundberg; Eriksen, Steffen (Master thesis, 2015)
      Litteratur omhandler ofte en rekke geografiske steder. Disse er ofte dårlig beskrevet, noe som kan føre til at leseren blir usikker på nøyaktig hvor bokens hendelsesforløp foregikk. Lesere må ofte gjøre oppslag i andre ...
    • Random testing 

      Shrestha, Sonik (Master thesis, 2014)
      Testing in any engineering field is a difficult task as it requires giving precise information of the product and how useful, safe and secure the product is. It isalso a tool to discover bugs within the product and if such ...