Blar i Institutt for design på emneord "mediemanagement"
Viser treff 1-17 av 17
-
Brukeropplastet video: brukskvalitet og annonseringspotensial
(Bachelor thesis, 2007)NORSK: Prosjektet er gjennomført på oppdrag av DB Medialab. De har med hensyn på sin tjeneste Blink Video behov for et vurderingsgrunnlag for videre arbeid med tjenesten. Prosjektgruppen har gjennomført en brukskvalitetstest ... -
En markedsundersøkelse for Sandbeck - Med blikk for hele Innlandet
(Bachelor thesis, 2010)NORSK: Oppgaven er gjennomført etter oppdrag fra Sandbeck AS. Selskapet åpnet 18. mars 2010 nytt kontor på Hamar og ønsket derfor å utføre en markedsundersøkelse i deres nye marked. Rapporten gir et innblikk av hvordan ... -
Farger i avis
(Bachelor thesis, 2006)NORSK: Prosjektet er utført på oppdrag fra Mediebedriftenes Landsforening (MBL). Mens avisene for få år siden i det vesentlige trykte svart/hvitt-bilder, dominerer nå fargene. Avisbedriftene og trykkeriene har derfor ... -
Håndbok for innføring av administrative bransjeløsninger i grafisk bransje
(Bachelor thesis, 2006)NORSK: Visuell Kommunikasjon Norge, den grafiske medlemsorganisasjonen i Norge, ønsket å få utarbeidet en håndbok som kan fungere som et hjelpemiddel når medlemsbedriftene innfører VISKOMs administrative bransjeløsninger, ... -
Innkjøpsmønster av skolebøker i grunnskolen : påvirker den nye bokavtalen innkjøpsmønseret i fremtiden
(Bachelor thesis, 2006)Oppdragsgivers ønske var å få kartlagt grunnskolenes innkjøpsmønster innen lærebøker og hvordan den nye bokavtalen ville påvirke dette. Gjennom dybdeintervjuer, telefonintervjuer og elektroniske spørreskjema ble ... -
Kvalitetsheving basert på markedsundersøkelser - Markedsføringstiltak og implementering av Prosess-Standard Offset
(Bachelor thesis, 2010)NORSK: Denne bacheloroppgavens oppdragsgiver er Valdres Trykk AS på Fagernes. Rapporten inneholder en markedsundersøkelse som kartlegger forbrukernes ønsker og preferanser for trykkerier de samarbeider med, og forslag til ... -
Markedsføring av friluftsprodukter
(Bachelor thesis, 2007)NORSK: Prosjektet er gjennomført på oppdrag fra grossistfirmaet HK Trading, som i dag importerer friluftsprodukter fra Nokian Footwear og Trangia til det norske markedet. De har i forbindelse med en planlagt utvidelse ... -
Markedsundersøkelse for Dialecta Kommunikasjon AS. Kartlegging av marked for å utvide kundebasen.
(Bachelor thesis, 2010)NORSK: Prosjektet er gjennomført på oppdrag fra Dialecta Kommunikasjon AS. Det er ønskelig fra Dialectas side å øke omsetningen de tre neste årene og finne ut i hvor stor grad de er kjent i markedet samt blant sine ... -
Markedsutvikling: digitaltrykk
(Bachelor thesis, 2007)NORSK: Prosjektet har som mål å kartlegge markedsutviklingen til digitaltrykk frem til i dag, og de neste 3-5 årene. Prosjektet er gjennomført i samarbeid med Joker Grafisk som oppdragsgiver siden de nylig har investert ... -
Mobil TV: kartlegging av muligheter
(Bachelor thesis, 2007)NORSK: Hovedprosjektets oppdragsgiver, Innovation Studios Norway, er en bedrift som tenker fremtidsrettet og er opptatt av hva teknologien kan bidra til av opplevelser. Mobil-TV er i dag en forholdsvis ny mobiltjenest ... -
Nettbasert markedsføring av XpoCulture
(Bachelor thesis, 2011)NORSK: Bacheloroppgaven er skrevet i forbindelse med et oppdrag fra XpoMedia AS. Målet for oppgaven var å lage en markedsplan som skal hjelpe XpoMedia AS til å selge produktet XpoCulture AS med internett som markedskanal. ... -
Nye markeder: strategiske valg
(Bachelor thesis, 2007)NORSK: Vår oppdragsgiver, Animidas, holder til på Odderøya i Kristiansand og er et ansvarlig selskap med delt eierskap mellom to brødre; Lyder og Åsmund Janøy. Animidas arbeider i dag med både trykksaker til det lokale ... -
PDCOS: organisering av stifteriet
(Bachelor thesis, 2006)NORSK: Hovedprosjektets oppdragsgiver er den grafiske bedriften PDC Tangen AS. Oppdragsgiver planlegger å etablere en egen ferdiggjøringsavdeling ved sine produksjonslokaler på Aurskog utenfor Oslo. Avdelingen vil inkludere, ... -
Rammevilkår for bokproduksjon i Norge og konkurrerende land
(Bachelor thesis, 2011)NORSK: Denne rapporten bygger på et ønske fra oppdragsgiver om å kartlegge vilkår for bokproduksjon i Norge i et konkurranseutsatt marked der Norsk bransje taper markedsandeler mot trykkerier i utlandet som har evne og ... -
Sosiale medier i bankbransjen
(Bachelor thesis, 2010)NORSK: Denne bacheloroppgaven er gitt av Vizeum, et mediebyrå i Oslo. Vizeum har flere kunder fra bankbransjen, og hadde et ønske om å undersøke hvordan de sosiale mediene kunne brukes i denne bransjen. Vi startet med ... -
Sosiale medier. Sikkerhet og holdninger
(Bachelor thesis, 2011)NORSK: Sosiale medier har blitt en del av hverdagen til mange, og brukere deler mye informasjon om seg selv ved å være medlem. De siste årene har bruken av sosiale medier økt kraftig, og mediene har blitt en informasjonskilde ... -
Tjenesteinnovasjon
(Bachelor thesis, 2009)Prosjektet ble gjennomført på oppdrag fra 07 Gruppen. Bakgrunnen for prosjektet er at graden av innovasjon i den grafiske bransje er lavere enn i øvrige bransjer. Gruppen har sett på forutsetninger i bedriftens kultur og ...